Domov Lifestyle Táto zabudnutá technológia v E55 AMG W211 vás ohromí

Táto zabudnutá technológia v E55 AMG W211 vás ohromí

Foto: Mercedes Benz Press Release

Mercedes-Benz E55 AMG (W211) je jedným z najpamätnejších sedanov svojej doby, spájajúcim luxus, technológie a impozantný výkon s motorom V8.

E55 AMG (W211) sa vyrábal v rokoch 2002 až 2006 a získal si veľkú pozornosť vďaka výkonnému motoru, elegantnému interiéru a vynikajúcim jazdným schopnostiam.

História modelu E55 AMG

História modelu E55 AMG úzko súvisí s vývojom AMG modelov v triede E. AMG, dvorný úpravca značky Mercedes-Benz, začal s touto líniou ešte v 80. rokoch. Prvé AMG modely triedy E vznikli na platforme W124, pričom najznámejším zástupcom bol Mercedes-Benz 500E, vyvinutý v spolupráci so spoločnosťou Porsche. Tento model položil základy ďalších športových sedanov s vysokým výkonom.

Foto: Mercedes Benz

Predchodcom bol W210 E55 AMG, ktorý sa predstavil v roku 1997. Do strednej triedy priniesol vysokovýkonný atmosférický motor V8 s objemom 5,4 litra a výkonom 354 koní. Elegantný, no robustný dizajn v kombinácii s dynamickými jazdnými vlastnosťami urobil z tohto modelu obľúbenú voľbu medzi nadšencami športových sedanov.

Foto: collectingcars.com

Generácia W211 priniesla modelu E55 AMG významné zmeny. Najväčším posunom sa stal prechod na kompresorom preplňovaný 5,4-litrový V8 motor (M113K) s výkonom 476 koní a krútiacim momentom 700 Nm. Vďaka tejto zmene sa zlepšila dynamika aj pružnosť vozidla, čím sa W211 E55 AMG zaradil medzi najrýchlejšie sedany svojej doby. Oproti predchodcovi ponúkla nová generácia modernejší dizajn, viac technológií a pokročilý podvozok.

Exteriér

Dizajn Mercedes-Benz E55 AMG W211 bol kombináciou elegancie triedy E a športových úprav od AMG. Predná maska obsahovala výrazné horizontálne lamely, ktoré spolu s väčšími nasávacími otvormi v nárazníku zabezpečovali dostatočné chladenie motora aj brzdového systému. Široké blatníky a rozšírené prahy zvýrazňovali agresívny postoj vozidla, pričom zadný difúzor so zabudovanými dvojitými výfukovými koncovkami umocňoval športový vzhľad.

Foto: Mercedes Benz

Športové zliatinové disky s priemerom 18 palcov boli štandardnou výbavou, no zákazníci mohli siahnuť po 19-palcových diskoch za príplatok. Tieto kolesá dopĺňali atraktívny dizajn AMG a zlepšovali stabilitu pri vysokej rýchlosti. Brzdový systém pozostával z veľkých ventilovaných kotúčov, ktoré poskytovali vynikajúcu brzdnú účinnosť aj počas dynamickej jazdy.

E55 AMG
Foto: Mercedes Benz

Karoséria bola k dispozícii v širokej palete farieb, ktorá zahŕňala ikonické odtiene Mercedesu ako Obsidian Black, Iridium Silver či Tansanit Blue. Tieto farby zvýrazňovali elegantné línie a jemne kontrastovali so športovými prvkami AMG. Doplnkové prvky, ako sú tónované sklá či chrómované detaily, pridávali na exkluzivite.

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.7 / 5. Počet hodnotení 14

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
3
Predchádzajúci článokNová Corsa prinesie odvážny dizajn a dramaticky dlhší dojazd 
Nasledujúci článokPeugeot podkúri Škode nečakane priestranným SUV. Vráti na cesty GTi?
Od roku 2024 pracujem ako redaktor a som členom redakcie magazínu Stop. Autá sú pre mňa nielen prácou, ale aj vášňou a celoživotnou zábavou. Rád cestujem, pravidelne sa zúčastňujem prestížnych tuningových stretnutí a zároveň jazdím amatérske slalomy, kde si užívam radosť z jazdy.