Jednoduché SUV z dielne talianskeho koncernu DR Automobiles prichádza s bezkonkurenčnou cenou. Pôvodne vychádza z čínskeho modelu Beijing X3. Predáva sa v podstate v jedinej a zároveň plnej výbave a pritiahnuť chce nenáročných motoristov.
DR Automobiles je talianska automobilka s vášňou pre kvalitné, cenovo dostupné autá s bohatou (a jedinou) výbavou. Od roku 2006 prináša na trh vozidlá pod značkami DR, EVO, Sportequipe a ICH-X, ktoré si získali dôveru tisícov zákazníkov nielen v Taliansku, ale aj vo Francúzsku, Španielsku a ďalších európskych krajinách. Pre zákazníkov na Slovensku a v Česku sú tu spoločne s výhradným partnerom – spoločnosťou AGROTEC Group, ktorá zabezpečuje predaj, kompletný servis aj profesionálne poradenstvo. Prvé showroomy so servisom sa nachádzajú zatiaľ v Bratislave (Lamač) a Nitre. Devízou DR je, že všetky ich značky prichádzajú s jedinou výbavou a bez skrytých príplatkov, vyberáte si v podstate len farbu vozidla. To je prípad aj modelu EVO 5.

Šedá myš
Dizajn si vás získa svojou jednoduchosťou, ktorú tu asi budeme skloňovať pomerne často. Ide o univerzálny vzhľad, ktorý zapadne v priemere bežných SUV, no neurazí. Aj napriek tomu, že ide o základný a najlacnejší model, v konečnom dôsledku EVO 5 nevyzerá až tak zle. Možno si treba zvyknúť na niektoré ázijské prvky, či veľký gril, ktorý sa odlišuje od pôvodného čínskeho modelu.

Ťažko ho zaradiť
Z hľadiska rozmerov sa vozidlo umiestňuje niekde medzi modelmi Škoda Kamiq a Karoq. S objemom batožinového priestoru 375 litrov sa radí skôr k priemeru. Nakladacia hrana je pomerne vysoká, čo ale vo výsledku prináša dosť hlboké dno batožinového priestoru. Na druhej strane je vstupný otvor veľmi úzky a zložený kočík sem na šírku dáte pomerne ťažko, pričom hĺbka kufra je dostatočná. V druhom rade sa usadia dve osoby celkom bez problémov, dve predné sedadlá sú však dosť úzke a obmedzujúce. Rovnako aj vysoké nastavenie predných sedadiel aj v najnižšej polohe neuľahčí pohodlné sedenie osobám vyšším ako 190 centimetrov. V konečnom dôsledku tak dlhšia cesta nemusí byť až taká komfortná aj napriek koženkovému poťahu.

A čo interiér?
Chválime miesto na fľaše aj vo dverách druhého radu. V zozname výbavy nenájdete niekoľko prvkov, ktoré by sa v modernom aute určite nestratili. Chýba tu tempomat, nachádza sa tu len manuálna klimatizácia (aj to bez podsvietenia ovládačov), výhradne manuálna prevodovka (aspoň má presné dráhy radenia), nemožnosť párovania cez Bluetooth. Takto, telefón viete spárovať pomocou USB kábla, telefonovať bezdrôtovo môžete, ale na používanie aplikácii vám treba stiahnuť jednu do telefónu, no aj tak sa nám nepodarilo ju spojazdniť a spárovať s autom.

Vyššia spotreba
Jazda na benzínovej prepĺňanej jedna-päťke je v podstate bez výhrad. 127 koní dodáva autu slušnú dynamiku, v meste však počítajte so spotrebou okolo 9 litrov, mimo mesta a na diaľnici okolo 7 litrov. Pri rýchlosti od 90 km/h sa prejaví slabšie odhlučnenie interiéru, kedy sa dovnútra dostáva výrazný hluk. Toto si odporúčame vyskúšať, aby vám to nevadilo neskôr. Podvozok a sedemnásťpalcové kolesá s kotúčovými brzdami na oboch nápravách decentne tlmia nerovnosti, no niekedy vie podvozok prekvapiť tvrdou reakciou, napríklad na retardér. Pripomína nám to typické nemecké nastavenie tuhosti.

Verdikt
Druhá generácia modelu, ktorú v Taliansku montujú zo skladačiek dovezených z Pekingu, sa predstavila v apríli 2019 na autosalóne v Šanghaji. Nejaký ten rok navyše už vidno aj na spracovaní. Model EVO 5 je dlhý ako Dacia Duster, mohli by sme ho porovnať aj s KGM Tivoli, ktoré však aj bez príplatkov obsahuje výrazne bohatšiu ponuku výbavy, aj keď stojí o pár tisíc eur viac. Kto však chce naozaj cenovo prístupné SUV a nevadia mu niektoré vlastnosti popísané vyššie, hovoríme, prečo nie.
TECHNICKÉ ÚDAJE | EVO 5 |
Motor | R4 |
Zdvihový objem | 1499 cm3 |
Max. výkon | 93,5 kW / 127 k |
Max. krútiaci moment | 225 Nm |
Palivo | Benzín |
Pohon | FWD |
Prevodovka | 6-stupňový manuál |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 325 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 815 mm |
Výška | 1 640 mm |
Rázvor náprav | 2 570 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 325 kg |
Objem batožinového priestoru | 375 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | |
Rozmer pneumatík | 215/60 R17 |
SPOTREBA (počas testu) | |
Mesto | 9,1 l/100 km |
Diaľnica | 7,2 l/100 km |
Okresky | 6,8 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | 17 990 eur |
Základná cena testovanej verzie | 17 990 eur |