Domov TESTY Nové vozidlá Nové SUV za 18 000 € a nie je to Dacia. Je...

Nové SUV za 18 000 € a nie je to Dacia. Je to dobrý nápad?

EVO 5
Foto: Marek Gorozdos, startstop.sk

Jednoduché SUV z dielne talianskeho koncernu DR Automobiles prichádza s bezkonkurenčnou cenou. Pôvodne vychádza z čínskeho modelu Beijing X3. Predáva sa v podstate v jedinej a zároveň plnej výbave a pritiahnuť chce nenáročných motoristov. 

DR Automobiles je talianska automobilka s vášňou pre kvalitné, cenovo dostupné autá s bohatou (a jedinou) výbavou. Od roku 2006 prináša na trh vozidlá pod značkami DR, EVO, Sportequipe a ICH-X, ktoré si získali dôveru tisícov zákazníkov nielen v Taliansku, ale aj vo Francúzsku, Španielsku a ďalších európskych krajinách. Pre zákazníkov na Slovensku a v Česku sú tu spoločne s výhradným partnerom – spoločnosťou AGROTEC Group, ktorá zabezpečuje predaj, kompletný servis aj profesionálne poradenstvo. Prvé showroomy so servisom sa nachádzajú zatiaľ v Bratislave (Lamač) a Nitre. Devízou DR je, že všetky ich značky prichádzajú s jedinou výbavou a bez skrytých príplatkov, vyberáte si v podstate len farbu vozidla. To je prípad aj modelu EVO 5.

EVO 5
Foto: Marek Gorozdos, startstop.sk

Šedá myš

Dizajn si vás získa svojou jednoduchosťou, ktorú tu asi budeme skloňovať pomerne často. Ide o univerzálny vzhľad, ktorý zapadne v priemere bežných SUV, no neurazí. Aj napriek tomu, že ide o základný a najlacnejší model, v konečnom dôsledku EVO 5 nevyzerá až tak zle. Možno si treba zvyknúť na niektoré ázijské prvky, či veľký gril, ktorý sa odlišuje od pôvodného čínskeho modelu.

EVO 5
Foto: Marek Gorozdos, startstop.sk

Ťažko ho zaradiť

Z hľadiska rozmerov sa vozidlo umiestňuje niekde medzi modelmi Škoda Kamiq a Karoq. S objemom batožinového priestoru 375 litrov sa radí skôr k priemeru. Nakladacia hrana je pomerne vysoká, čo ale vo výsledku prináša dosť hlboké dno batožinového priestoru. Na druhej strane je vstupný otvor veľmi úzky a zložený kočík sem na šírku dáte pomerne ťažko, pričom hĺbka kufra je dostatočná. V druhom rade sa usadia dve osoby celkom bez problémov, dve predné sedadlá sú však dosť úzke a obmedzujúce. Rovnako aj vysoké nastavenie predných sedadiel aj v najnižšej polohe neuľahčí pohodlné sedenie osobám vyšším ako 190 centimetrov. V konečnom dôsledku tak dlhšia cesta nemusí byť až taká komfortná aj napriek koženkovému poťahu.

Foto: Marek Gorozdos, startstop.sk

A čo interiér?

Chválime miesto na fľaše aj vo dverách druhého radu. V zozname výbavy nenájdete niekoľko prvkov, ktoré by sa v modernom aute určite nestratili. Chýba tu tempomat, nachádza sa tu len manuálna klimatizácia (aj to bez podsvietenia ovládačov), výhradne manuálna prevodovka (aspoň má presné dráhy radenia), nemožnosť párovania cez Bluetooth. Takto, telefón viete spárovať pomocou USB kábla, telefonovať bezdrôtovo môžete, ale na používanie aplikácii vám treba stiahnuť jednu do telefónu, no aj tak sa nám nepodarilo ju spojazdniť a spárovať s autom.

Foto: Marek Gorozdos, startstop.sk

Vyššia spotreba

Jazda na benzínovej prepĺňanej jedna-päťke je v podstate bez výhrad. 127 koní dodáva autu slušnú dynamiku, v meste však počítajte so spotrebou okolo 9 litrov, mimo mesta a na diaľnici okolo 7 litrov. Pri rýchlosti od 90 km/h sa prejaví slabšie odhlučnenie interiéru, kedy sa dovnútra dostáva výrazný hluk. Toto si odporúčame vyskúšať, aby vám to nevadilo neskôr. Podvozok a sedemnásťpalcové kolesá s kotúčovými brzdami na oboch nápravách decentne tlmia nerovnosti, no niekedy vie podvozok prekvapiť tvrdou reakciou, napríklad na retardér. Pripomína nám to typické nemecké nastavenie tuhosti.

Foto: Marek Gorozdos, startstop.sk

Verdikt

Druhá generácia modelu, ktorú v Taliansku montujú zo skladačiek dovezených z Pekingu, sa predstavila v apríli 2019 na autosalóne v Šanghaji. Nejaký ten rok navyše už vidno aj na spracovaní. Model EVO 5 je dlhý ako Dacia Duster, mohli by sme ho porovnať aj s KGM Tivoli, ktoré však aj bez príplatkov obsahuje výrazne bohatšiu ponuku výbavy, aj keď stojí o pár tisíc eur viac. Kto však chce naozaj cenovo prístupné SUV a nevadia mu niektoré vlastnosti popísané vyššie, hovoríme, prečo nie.

TECHNICKÉ ÚDAJE EVO 5
Motor R4
Zdvihový objem 1499 cm3
Max. výkon 93,5 kW / 127 k
Max. krútiaci moment 225 Nm
Palivo Benzín
Pohon FWD
Prevodovka 6-stupňový manuál
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 325 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 815 mm
Výška 1 640 mm
Rázvor náprav 2 570 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 325 kg
Objem batožinového priestoru 375 l
Zrýchlenie 0-100 km/h
Rozmer pneumatík 215/60 R17
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 9,1 l/100 km
Diaľnica 7,2 l/100 km
Okresky 6,8 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 17 990 eur
Základná cena testovanej verzie 17 990 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokKodiaq môže naraziť. Nové SUV má vyšší výkon a krajší interiér za podobnú cenu
Nasledujúci článokNemecký trojlístok jednotný. Spaľovacie motory stále hrajú prvé husle
Vo svete motorizmu sa pohybujem približne 20 rokov. Hlavnou náplňou je online priestor www.startstop.sk a printový magazín Stop. Okrem áut sa rád venujem mojim dvom deťom, rád sledujem hokej a futbal.