Vyskúšali sme jeden z najkrajších modelov čínskej automobilky Dongfeng, Fengon 5. Veľkosťou sa vyrovná Škode Kodiaq, dizajn zodpovedá európskym očakávaniam, no najviac vás prekvapí jeho cena. Ale čo ponúkaná výbava a kvalita?
O tom, že čínske automobilky zobrali Európu útokom, sme už písali. Rovnako tak, našimi rukami už pár čínskych áut prešlo, tentokrát sme sa venovali modelu Fengon 5 od jedného z najväčších čínskych výrobcov Dongfeng. Napriek tomu, že sa nejedná o horúcu novinku, stále má čo ponúknuť.
Všetko to, čo sa nám páči
Maska chladiča v štýle Mercedesu, dynamické smerovky, karoséria v štýle SUV coupé. To sú všetko prvky ktorými nám Fengon 5 hrá na zmysly. Jeho vzhľad vôbec nie je ázijský, práve naopak, pôsobí akoby bol ušitý pre náš trh. Elegantné línie nemajú prakticky žiadne proporčné vady, azda možno zadné partie z niektorých špecifických uhlov pôsobia zvláštne.
Dokonca aj lícovanie jednotlivých dielov karosérie je na vysokej úrovni. Poteší aj svetlá výška viac ako 200 milimetrov a nechýbajú ani prekryté prahy dverí. Drobným detailom, ktorý nám však neunikol, je trojica úplne odlišných fontov v prípade nápisov vzadu. Táto drobnosť neuveriteľným spôsobom kazí, inak skvelý dojem.
Plne diódová svetelná technológia v základe je milým prekvapením, automatické prepínanie diaľkových a stretávacích svetlometov však nečakajte.
Prekvapenia pokračujú
Pozitívnymi prekvapeniami môžeme pokračovať aj po otvorení kapoty, tá ma totiž dvojicu hydraulických vzpier, čo nebýva zvykom ani pri drahších domácich značkách. Opomenúť nemôžeme ani netypické zakrytovanie motorového priestoru, presne ako v prípade elektrických vozidiel. Fengon 5 je však čisto spaľovacím autom, no vďaka krytom ostane motorový priestor čistejší.
O pohon sa stará turbom doplnený benzínový štvorvalec s objemom 1,5 litra. Ten je už v základe kombinovaný výlučne s automatickou prevodovkou typu CVT. Samotný výkon je vzhľadom k veľkosti auta adekvátny, no pri plnom obsadení, musíte počítať s potrebnou rezervou pri predbiehaní. Pár koní navyše by rozhodne nezaškodilo. Automatická prevodovka patrí medzi tie generačne staršie a na jej odozvu si treba zvyknúť, je o poznanie pomalšia. Pokiaľ však preferujete CVT, prekážať vám nebude.
Na poli asistenčných systémov Fengon 5 trochu zaostáva, adaptívny tempomat či sledovanie mŕtveho uhlu nečakajte, teda aspoň nie vo verziách predávaných na Slovensku. Má to svoje opodstatnenie, neplatíte totiž za niečo čo možno ani nepotrebujete a cena si tak mohla zachovať nízku hladinu.
Priestor ktorý potrebujete
Číňania milujú veľký priestor na zadných sedadlách a tak si do druhého radu sadne bez problémov aj 190 cm vysoký pasažier. Rezerva nechýba ani nad hlavou a to bez ohľadu na zvažujúcu sa líniu strechy karosérie. Oceníte aj výduchy ventilácie pre zadných pasažierov a rovnaké materiálové vypracovanie výplne dverí, tak vpredu ako aj vzadu. Väčšina automobiliek totiž v prípade zadných dverí šetrí a používa tvrdé plasty, to však nie je prípad Fengonu 5.
Objem batožinového priestoru má 770 litrov podľa staršej metodiky merania, reálne očakávajte obrovský batožinový priestor s hodnotou zhruba 600 litrov. Po sklopení druhého radu vznikne praktická rovina no absentuje výrez na prepravu dlhších predmetov.
Má aj svoje nedokonalosti
Aj napriek využitiu viacprvkovej zadnej nápravy, očakávajte relatívne tvrdý podvozok, ktorý nemusí vyhovovať úplne každému. Nami testovaný kúsok bol obutý na 18-palcových diskoch kolies. Jazdné vlastnosti vás nijak nenadchnú ale ani neurazia, odozva na volante pripomína VW. Napriek tomu si Fengon 5 udržuje slušnú stopu a solídne nastavenie.
Auto samé o sebe neponúka príliš veľa možností nastavení, respektíve personalizácie. Menu infotainmentu je veľmi jednoduché no odozva je rýchla, nechýba ani možnosť prepojiť si telefón prostredníctvom Apple CarPlay a Android Auto. Podrobnejšie sme sa testu Dongfeng Fengon 5 venovali v našej videorecenzii.
TECHNICKÉ ÚDAJE | Dongfeng – Fengon 5 |
Motor | R4 |
Zdvihový objem | 1 498 cm3 |
Max. výkon | 101 kW/137 k |
Max. krútiaci moment | 220 Nm |
Palivo | Benzín |
Pohon | FWD |
Prevodovka | Automatická CVT |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 685 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 865 mm |
Výška | 1 645 mm |
Rázvor | 2 790 mm |
Objem batožinového priestoru | 770 l |
SPOTREBA (počas testu) | |
Mesto | 9,7 l/100 km |
Diaľnica | 9,2 l/100 km |
Okresky | 8,5 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | 28 390 € |
Cena testovanej verzie | 29 890 € |