So štvormiestnym kabrioletom radu CLE pokračuje značka Mercedes-Benz vo svojej dlhej tradícii luxusných vozidiel s otvorenou strechou.
Udalosti posledných týždňov ukázali, že to nie je samozrejmosť. Konkurenčné Audi sa totiž rozhodlo ukončiť výrobu modelu A5 Cabriolet, takže ponuka kabrioletov na trhu sa opäť scvrkla. Samozrejme, kabriolet je vecou prestíže a ťažko očakávať, že týchto vozidiel sa budú predávať desaťtisíce, ale imidžovky k prémiovým značkám jednoducho patria. Aj v Mercedese museli urobiť kompromis, keď pôvodné dva modely nahradili jedným, ale mať v súčasnej dobe dva kabriolety by bolo považované za zbytočný luxus. Podľa nás to v Stuttgarte vyriešili s CLE rozumne.
A znervóznieť musia aj v BMW, pretože veľkosťou má CLE Cabrio bližšie skôr k osmičke ako k štvorke. Cenovo pritom konkuruje práve BMW radu 4.
O tom, že kabriolet CLE je možné využívať po celý rok, snáď ani nemá cenu diskutovať. Veď ide o vozidlo dlhé vyše 4,8 metra, takže na ceste nielenže budí zaslúžený rešpekt, ale tiež poskytuje dostatočný vnútorný priestor a to aj na zadných sedadlách. Praktickosť v ničom nezaostáva za ostatnými bežnými daily autami. Základný objem batožinového priestoru je 385 litrov. Samozrejme, tvar kufra je limitovaný strešnou konštrukciou, takže príliš vysoké predmety sem nevtesnáte. Praktickosti pomáhajú sklopné zadné sedadlá, takže dlhšie predmety sem pohodlne naložíte. CLE môže byť vybavené aj ťažným zariadením, takže pripojiť zaň prívesný vozík nie je žiadny problém.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Strecha a technológie
V Mercedese zostali verní elegantnej látkovej streche, ktorá bola v prípade nášho testovacieho vozidla vyhotovená v neprehliadnuteľnej červenej farbe. Mercedes vždy priniesol vo svojich kabrioletoch technológie, ktoré v automobiloch s pevnou strechou, pochopiteľne, nemohli byť súčasťou výbavy. A tu už sú v základe, takže za ne nie je potrebné priplácať. Jedným z týchto prvkov je elektricky ovládaný veterný deflektorový systém AIRCAP. Je to v podstate taká šiltovka s deflektorom na zadných sedadlách.
Mechanizmus sa vysunie z hornej časti rámu predného okna. AIRCAP sme vždy aktivovali buď pri jazde mimo mesta alebo v prípade obsadenia zadných sedadiel cestujúcimi, keďže sa tým znižujú nepríjemné turbulencie v kabíne. Najmä na diaľnici je prínos AIRCAP cítiť, aj pri 130 km/h so stiahnutou strechou je možné viesť so spolucestujúcimi zrozumiteľnú konverzáciu. Čo sa týka látkovej strechy a odhlučnenia, v rýchlostiach nad 150 km/h už je cítiť, že nesedíte v kupé s pevnou strechou, ale aerodynamický hluk ani v tomto prípade nehodnotíme ako príliš silný.
AIRSCARF používa Mercedes vo svojich kabrioletoch už dlhé roky. Prostredníctvom výduchov pod opierkami hlavy fúka pasažierom na krk teplý vzduch, vďaka čomu je jazda znesiteľná s otvorenou strechou aj v mierne chladnejších podmienkach. Strecha sa otvorí alebo zatvorí v priebehu 20 sekúnd a manipulovať ňou je možné do rýchlosti 60 km/h. Ovládače na otvorenie a zatvorenie strechy a na aktiváciu deflektorov AIRCAP sa nachádzajú po ruke na stredovom tuneli. Počas procesu skladania alebo vysúvania strechy je potrebné ovládač držať.
Koža odolná voči slnečnému žiareniu
Koncepcia interiéru, ktorá je prevzatá z “céčkových” modelov kabrioletu mimoriadne pristane. To hlavné pozostáva z dvoch displejov a po zotmení dokresľuje atmosféru jazdy krásne ambientné osvetlenie. Hlavná obrazovka na palubnej doske je orientovaná na výšku, no dá sa elektronicky naklápať, aby boli údaje na nej zobrazované dobre čitateľné aj keď na ňu praží slnko.
Keď už sme pri slnečných lúčoch, nesmieme opomenúť ani čierny poťah sedadiel. Na prvý pohľad sa to nezdá ako rozumná voľba, no toto čalúnenie má špeciálny povlak, ktorý zabraňuje ich nadmernému zohrievaniu. Podľa Mercedesu zostáva koža na priamom slnečnom svetle až o 12 stupňov chladnejšia ako neošetrená štandardná koža. Toto sme úplne nevedeli preveriť, ale aj pri jazde v obedňajších hodinách, kedy vonkajšia teplota dosahovala 34 stupňov Celzia, sme sa v kabíne cítili príjemne. Zásluhu na tom majú aj ventilované sedačky, ktoré taktiež ponúkajú viacero foriem masáží. V sedadlách sa môžete revitalizovať prostredníctvom funkcií Energizing Comfort. Tieto módy spájajú klímu, audiosystém a masáž sedadiel do spoločného celku, ktoré vás majú uvoľniť.
Dizajnovo síce kabína CLE kopíruje triedu C, ale technologicky vychádza skôr z novej triedy E. Preto aj v CLE nájdete najnovšiu generáciu systému MBUX s nastavovaním rutín.
Motory
CLE kabrio je na slovenskom trhu k dispozícii zatiaľ so štyrmi motorizáciami. Naftový dvojliter (CLE 220d) má výkon 197 koní, benzínový dvojliter (CLE 200) má 204 koní a ďalší dvojliter (CLE 300 4MATIC) disponuje výkonom 258 koní a napokon jediný šesťvalec v ponuke (CLE 450 4MATIC) má 381 koní. Všetky tieto motory sú mild-hybridy, teda každý z nich má integrovaný štartér-generátor a 48-voltový palubný elektrický systém.
My sme testovali verziu CLE 300 4MATIC. Keďže sme prevažne jazdili so stiahnutou strechou, užívali sme si skôr komfortné vlastnosti podvozka ako tie dynamické. Priemerná spotreba v kombinovanom cykle sa nám ustálila na hodnote 7,5 l/100 km. Je to aj zásluha výborne sprevodovanej 9-stupňovej automatickej prevodovky. Športové rezanie zákrut bude doménou skôr verzií AMG, ale vďaka natáčaniu zadných kolies dokáže byť aj civilné CLE v zákrutách agilné, no menšiu tuhosť karosérie pod plynom v zákrutách cítiť.
TECHNICKÉ ÚDAJE | CLE 300 4MATIC |
Motor | R4 |
Zdvihový objem | 1993 cm3 |
Max. výkon | 190 kW / 258 k |
Max. krútiaci moment | 400 Nm |
Palivo | Benzín |
Pohon | AWD |
Prevodovka | 9-stupňový automat |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 850 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 861 mm |
Výška | 1 424 mm |
Rázvor náprav | 2 865 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 985 kg |
Objem batožinového priestoru | 295/385 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 6,6 s |
Zaťaženie prívesu nebrzdený/brzdený | 750/1800 kg |
SPOTREBA (počas testu) | |
Mesto | 9,2 l/100 km |
Diaľnica | 7,8 l/100 km |
Okresky | 6,5 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | 65 268 eur |
Cena testovaného modelu | 101 178 eur |