O trojičkách Combo, Rifter a Berlingo sa toho popísalo už viac ako dosť. No teraz prešli modernizáciou, ktorá modely nielen omladila, ale aj navrátila späť k spaľovacím motorom, konkrétne k nafte.
Aby Rifter pasoval k aktuálnym modelom Peugeot, musel podstúpiť kozmetické zmeny. Ktoré ale nie sú výrazné. Rifter má teraz dynamickejšiu prednú časť, ktorej hlavnou charakteristikou je nová mriežka chladiča so súčasným logom Peugeot v strede. Obklopuje ho symbolický svetelný podpis značky v tvare troch pazúrov po stranách. Nechýbajú zatmavené svetlá, ktoré teraz vyzerajú naozaj dobre. Výrazný štýl modelu Peugeot Rifter je ďalej umocnený novými farbami exteriéru Sirkka Green (na foto) a Kiama Blue. Tie pomáhajú zdôrazniť veľkorysé tvary vozidla, ktoré sú vďaka širokým podbehom kolies, bočným ochranným lištám, strešným nosičom a vysokej svetlej výške vhodné aj na náročnejšiu jazdu v teréne. A že sú tvary naozaj nadrozmerné, podčiarkuje aj fakt, že sme testovali verziu Long.
Interiér takmer veľkorysý
Áno, päť plnohodnotných miest, takže v druhom rade tri samostatné sedadlá. To sa hodí, keď chcete prevážať dve deti a medzi ne ešte usadíte svokru, ak nebude príliš nadrozmerná. Verzia Long pridáva ďalšie desiatky centimetrov na dĺžku, čo sa prejaví v našej päťmiestnej verzii hlavne na ešte väčšom batožinovom priestore. Dokonca sa nám sem zmestil kočík bez nutnosti ho zložiť. Stredový tunel medzi vodičom a spolujazdcom je viac ako široký, čo môže zavadzať osobe s dlhými nohami na dlhšej ceste. Pred vodičom je digitálny kokpit, aj keď nie je spracovaný v 3D ako pri ostatných modeloch. Pribudol aj celkom nový 10-palcový stredový displej.
Návrat k nafte
Ako sme už pred časom spomínali, Stellantis sa vrátil k pôvodne zrušenej nafte. Dôvod je ten, že elektrická verzia nevzbudzovala u zákazníkov záujem. Možno s väčšou batériou by to bolo iné, ale naftová 50-litrová nádrž predsa len vzbudzuje viac istoty ako obmedzený elektrický dojazd. Peugeot Rifter má vyššiu stavbu karosérie, čo cítiť nielen na vnútornom priestore, ale aj na vyššom aerodynamickom hluku. Ten sa začne prejavovať hlavne na diaľnici, kedy dosť výrazne preniká do kabíny. To isté sa týka aj spotreby, keď vyššia stavba karosérie zvyšuje odpor vzduchu a diaľničná spotreba sa podľa rýchlosti pohybuje medzi 7-8 l/100 km.
Prečo radšej nie kombi?
Po týždni strávenom s modelom Peugeot Rifter si kladieme túto otázku. Prečo je stále atraktívnejšou voľbou siahnuť po rodinnom kombi? Predpokladáme že jedným z dôvodom je nejaký náš predsudok, že prečo by som mal chcieť dodávku? Aj keď rodinnú, ale dodávku. Áno, tento typ auta má veľké piate dvere, ktoré môže byť problém otvoriť v stiesnenom priestore. Ale prístup do druhého radu cez posuvné dvere nemá na trhu lepšie riešenie a pri manipulácii s deťmi a detskými sedačkami je to najlepšie riešenie aj vďaka vyššiemu ukotveniu sedadiel.
TECHNICKÉ ÚDAJE | Peugeot Rifter |
Motor | R4 |
Zdvihový objem | 1499 cm3 |
Max. výkon | 96 kW / 130 k |
Max. krútiaci moment | 300 Nm |
Palivo | Nafta |
Pohon | FWD |
Prevodovka | 8-stupňový automat |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 405 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 2 107 mm |
Výška | 1 837 mm |
Rázvor náprav | 2 785 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 760 kg |
Objem batožinového priestoru | 775 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 10,4 s |
Rozmer pneumatík | 215/60 R17 |
SPOTREBA (počas testu) | |
Mesto | 8,2 l/100 km |
Diaľnica | 7,2 l/100 km |
Okresky | 5,8 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | 21 990 eur |
Základná cena testovanej verzie | 31 390 eur |
Ja som vymenil prave 300 konove kombi za toto a nelutujem. Ja sebou okrem mna a zeny veziem aj 3 mesacne motovidlo a psa. Kym v kombi to slo tak ze vanickova cast kocika bola pri mne na spolujazdcovej sedacke nejako zazrakom zakliesnena pes vedla zlozeneho kocika uchyteneho paskami o bok kufra, v rifteri kocik nemusim ani skladat. Pes sa zmesti do klietky vedla kocika. Pri nakladani usetrime mnozstvo casu. Jazdi to normalne, vyhlad je dobry, svetla vyska vynikajuca.