Zvolávacie akcie na vozidlá môžu byť rôznorodé. Od airbagu, cez zle dotiahnutú ručnú brzdu až po iné kuriozity. Kuriózna zvolávačka je momentálne vypísaná na Mercedes-Benz triedy G. Dôvod sťahovania? Cúva príliš rýchlo.

Kuriózna zvolávacia akcia sa týka modelu Mercedes-AMG G65, pod ktorého kapotou sa ukrýva 6,0-litrové dvanásťvalcové monštrum. Toto ústrojenstvo dokáže rozpohybovať celkom veľkú maximálnu rýchlosť, no aká je však maximálka pri cúvaní?

Zvolávacie akcie sa väčšinou týkajú airbagov pred spolujazdcom, či pred šoférom, sem tam sa dokáže povoliť matka na uloženiach a podobne. Mercedes tvrdí, že táto „komická“ zvoláčka je vďaka nesprávnemu softwaru, ktorý neumožňuje obmedzovať rýchlosť pri cúvaní. Už pri rýchlosti 25 km/h sa podľa automobilky zo Stuttgartu sa Mercedes triedy G stáva nekoordinovateľným a neovládateľným a posádke automobilu hrozí nebezpečie. Riešenie tejto nestability vozidla je aktualizácia softwaru, ktorá dokáže túto rýchlosť obmedziť.

Problémy sa však týka len najvýkonnejšieho prevedenia predchádzajúceho „géčka“, kde motor poskytoval výkon enormných 463 kW (630 koní) a maximálny krútiaci moment 991 Nm. Výkon bol samozrejme pretavený na obe nápravy vďaka sedemstupňovej automatickej prevodovke a z pokoja na hranicu tento off-road vystrelil za 5,9 sekundy. Automobil samozrejme nie je žiadne pierko, keďže pri dostatočne individuálnej konfigurácií môže vážiť aj cez 2,8 tony. To je až o 400 kg viac než nová trieda G, respektíve G63.

Ako ukazujú dáta portálu car-recalls.eu, nejde o jediný problém, ktorý musia majitelia triedy G v posledných mesiacoch riešiť. Sériovú triedu z roku 2016 trápilo lanko medzi vnútorným otváraním okna a zámkov dverí, ktoré nebolo dostatočne pevé a pri nehoda Vás môže v aute uväzniť. Modely, ktoré vyšli z továrne v rokoch 2012 až 2017 môžu mať aj problém s riadením čo je spôsobené nadmerným opotrebením vďaka nedostatočnému utiahnutiu riadenia. Ak ste hrdým majiteľom Mercedesu triedy G mali by ste si však ešte dávať pozor aj na software stabilizácie, ktorý môže spôsobiť nemilé ťažkosti. To sa týka automobilov vyrobených v rokoch 2015 až 2017. Ak vás teda bude predbiehať Géčko cúvaním, viete, čo je za tým.

Zdroje: car-recalls | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJcar-recalls.eu
Predchádzajúci článokNový Mercedes triedy S (W223) na špionážnych videách!
Nasledujúci článokNová Škoda Karoq Scout sa nezľakne ani terénu