Domov TESTY Jazdené vozidlá Prémiové SUV od Lexusu po 178-tisíc km. Oplatí sa vyhnúť hybridu?

Prémiové SUV od Lexusu po 178-tisíc km. Oplatí sa vyhnúť hybridu?

V rámci testov jazdených vozidiel sme tento raz vyskúšali prvú generáciu modelu Lexus NX. Konkrétne sa nám dostal do rúk kúsok z roku 2019, teda verzia po facelifte, s nájazdom viac než 178 000 kilometrov a motorizáciou 200T. Automobil do testu zapožičala spoločnosť AAA Auto.

Lexus NX po 170 000 km - TEST JAZDENKY

Prvá generácia bola na trhu od roku 2015 do 2021. Hlavnou témou, čo sa dizajnu týka, sú uhly, ktoré nachádzame na obrovskej maske v podobe rôznych skosení, ale aj svetlometoch či na bokoch vozidla. Model NX má rázvor náprav 2 660 milimetrov, na dĺžku meria 4 640 mm, na šírku 1 840 mm a na výšku 1 640 mm. Objem kufra je 475 litrov.

Lexus NX batožinový priestor
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
Interiér

Na interiéri sme najviac ocenili sedadlá, tie sú vážne pohodlné, perfektne tvarované, jednoducho, na dlhé trasy ideálne. Pred vodičom sú klasické analógové budíky a malý displej, ktorý ukazuje všetky potrebné informácie o jazde. V kabíne je displej infotainmentu, ktorý vo výbave F-Sport vedel byť o čosi väčší než v prípade testovanej verzie. Displej podporuje Apple CarPlay, je tu takisto prítomná konektivita cez bluetooth a bonusom je CD menič. Čo sa týka priestrannosti, je to veľmi vzdušná kabína. Ponúka dostatok odkladacích priestorov či už vo dverách, ale aj v centrálnej konzole. Vodič má k dispozícii dva držiaky na poháre i obrovský odkladací priestor v lakťovej opierke.

Lexus NX interiér
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

Jazda s Lexusom NX je veľmi komfortná, ako na obláčiku. Podvozok krásne filtruje nerovnosti. S Lexusom NX je radosť jazdiť či už na dlhšie trasy alebo na denné dochádzanie. Riadenie má vynikajúcu odozvu na to, že ide o SUV. Automatická prevodovka síce je v niektorých situáciách jemne spomalená, ale inak funguje veľmi fajn, tak ako by automat fungovať mal. To isté platí aj o dvojlitrovom benzíne, ktorý má dostatok výkonu a dostatočnú výkonovú rezervu.

Foto: startstop.sk, Patrik Tančenko
Motor

Na test sme v redakcii dostali motorizáciu 200T, čo znamená, že pod kapotou sme mali osadený štvorvalcový dvojlitrový benzínový agregát s výkonom 175 kW, teda 235 koní. Táto jednotka je spárovaná so šesťstupňovým automatom. Pod prednou kapotou Lexusu NX sa nachádzali aj hybridné pohonné jednotky, ktoré boli väčšinou párované s CVT prevodovkami.

Lexus NX stredový tunel
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
Na čo si dať pozor pri kúpe jazdenky

Lexus NX je jednoducho istou a extrémne bezpečnou voľbou. Naprieč celou generáciou sa neobjavovali žiadne závažné problémy, avšak ročník 2016 bol z pohľadu spoľahlivosti pre Lexus NX najhorší. Majitelia sa často sťažovali na nadmernú spotrebu oleja, hrubé radenie a problémy pri akcelerácii. Niektorí dokonca zaznamenali aj problémy s infotainmentom, kedy im systém zamrzol a vôbec nereagoval. To však nemení nič na tom, že prvá generácia modelu Lexus NX je mimoriadne spoľahlivou voľbou.

Lexus NX po 170 000 km - TEST JAZDENKY

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.4 / 5. Počet hodnotení 15

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!