Domov SPRÁVY News Volvo znovuobjavilo bezpečnostný pás. Pripútame sa inak

Volvo znovuobjavilo bezpečnostný pás. Pripútame sa inak

multiadaptívny bezpečnostný pás
Foto: Volvo

Automobilka Volvo predstavuje zásadné vylepšenie bezpečnostných pásov. Nový multiadaptívny bezpečnostný pás bude mať premiéru v pripravovanom plne elektrickom kompaktnom SUV radu EX60. Svetová novinka v oblasti pasívnej bezpečnosti v automobiloch je navrhnutá tak, aby lepšia chránila osoby prispôsobením sa jej telesným proporciám a zmenám v premávke v reálnom čase.

Robiť tak bude na základe integrácie pokročilých senzorov. Nový multiadaptívny bezpečnostný pás dokáže prispôsobiť ochranu podľa situácie a profilov jednotlivcov. Do úvahy bude brať všetky relevantné parametre ako sú výška, hmotnosť, tvar tela a poloha sedenia. Napríklad väčší pasažier pri vážnej nehode dostane vyššie nastavenie zaťaženia pásu, aby sa znížilo riziko poranenia hlavy, zatiaľ čo nižší pasažier pri miernejšej nehode dostane nižšie nastavenie zaťaženia pásu, aby sa znížilo riziko zlomenín rebier.

„Prvý multiadaptabilný bezpečnostný pás na svete je ďalším míľnikom v oblasti bezpečnosti automobilov a skvelým príkladom toho, ako využívame údaje v reálnom čase s ambíciou pomôcť zachrániť milióny ďalších životov,“ hovorí Åsa Haglund, vedúca bezpečnostného centra spoločnosti Volvo Cars. „Toto predstavuje významné vylepšenie moderného trojbodového bezpečnostného pásu, vynálezu spoločnosti Volvo, ktorý bol predstavený v roku 1959 a ktorý podľa odhadov zachránil viac ako milión životov.“

Vďaka viac ako piatim desaťročiam výskumu v oblasti bezpečnosti a databáze viac ako 80 000 cestujúcich zapojených do reálnych nehôd si spoločnosť Volvo Cars vybudovala jedinečné znalosti o bezpečnosti, ktoré zachytávajú komplexnosť reálneho sveta. Ako sme už pred časom informovali, Volvo zamestnáva vlastný detektívny tím, ktorý skúma príčiny a následky dopravných nehôd.

multiadaptívny bezpečnostný pás
Foto: Volvo

V čom je multiadaptívny bezpečnostný pás iný?

Tieto poznatky tvoria základ pre bezpečnostné inovácie spoločnosti v priebehu rokov a pre priekopnícky bezpečnostný štandard, ktorý prekračuje oficiálne požiadavky na testovanie. Moderné bezpečnostné pásy používajú obmedzovače zaťaženia na reguláciu sily, ktorú bezpečnostný pás pôsobí na ľudské telo počas nehody. Avšak nový multiadaptívny bezpečnostný pás rozširuje profily obmedzenia zaťaženia z troch až na jedenásť a tiež zvyšuje možný počet nastavení. To umožňuje optimalizovať výkon pre každú situáciu a jednotlivca. Na rozdiel od tradičných systémov dokáže multiadaptívny bezpečnostný pás využívať údaje z rôznych senzorov vrátane vonkajších, vnútorných a nárazových senzorov.

Systém vozidla analyzuje jedinečné charakteristiky nehody – ako je smer, rýchlosť a držanie tela spolujazdca – a tieto informácie zdieľa s bezpečnostným pásom za menej ako okamih. Na základe týchto údajov systém vyberie najvhodnejšie nastavenie. Navyše možnosti multiadaptívneho bezpečnostného pásu sú navrhnuté tak, aby sa neustále zlepšovali prostredníctvom bezdrôtových aktualizácií. Keďže Volvo zhromažďuje viac údajov a poznatkov, vozidlo môže v priebehu času zlepšiť svoje chápanie cestujúcich, nových scenárov nehôd a stratégií reakcie. Nový bezpečnostný pás je súčasťou širšieho bezpečnostného ekosystému značky a spolupracuje s airbagmi, systémami detekcie cestujúcich a asistenčnými systémami vodiča. Táto spolupráca poskytuje harmonizované ochranné prvky, zvyšuje účinnosť a minimalizuje riziko následných zranení.

Pás bol testovaný a ďalej vyvíjaný v nárazovom laboratóriu bezpečnostného centra Volvo Cars, ktoré tento rok oslavuje 25. výročie. V poprednom nárazovom laboratóriu dokážu bezpečnostní inžinieri reprodukovať takmer akúkoľvek dopravnú nehodu a vykonávať testy, ktoré presahujú regulačné požiadavky na bezpečnosť v reálnom svete.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Volvo
Predchádzajúci článokEuro NCAP komplexne zmení metodiku testovania bezpečnosti áut
Nasledujúci článokPriznali chybu a vrátia do ponuky 5,7 l V8. Aj v Európe
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.