Medzinárodná rada pre čistú dopravu (ICCT) vypracovala flotilovú analýzu emisií CO2 za prvý polrok 2025. Tá ukazuje, že automobilový priemysel v súčasnosti prekračuje limity Európskej únie o 9 %.


V problémoch aj ďalší
Fúzia spoločností Tesla, Stellantis a Toyota mala znížiť emisie CO2 pod limity stanovenými Európskou úniou. V skutočnosti sa tak však nedeje. Toto trio vykazuje priemerné emisie na úrovni až 101 g/km. Na jednej strane Tesla v Európe nepredáva dostatok vozidiel, aby kompenzovala emisie ostatných a na tej druhej zostáva koncern Stellantis vo svojej elektrickej stratégii príliš opatrný, hoci ponúka obrovské množstvo plne elektrických vozidiel. Renault vykázal za prvú polovicu roka priemerné emisie CO2 102 g/km. Napriek úspešnému začiatku predaja retro hatchbacku R5 bude musieť vynaložiť ešte viac úsilia, aby dosiahol svoj osobný cieľ 96 g CO2/km.

Značky Hyundai a Kia si vedú relatívne dobre. Ich výsledky (96 a 99 g CO2/km) zostávajú mierne nad limitmi, ale v ďalšom období by mali ich priemerné emisie ďalej klesať. Čaká sa na rozbehnutie predaja elektromobilu Hyundai Inster a portfólio už čoskoro doplnia modely ako Kia EV4, EV5 a EV2 alebo Hyundai IONIQ 2. Na spodku rebríčka sa nachádza Nissan s priemerom 122 g CO2/km. Ten tento rok začne predávať plne elektrické modely Micra a Leaf, v pláne je aj plne elektrický model Juke, priemerné emisie klesnú aj vďaka prepracovanému a úspornejšiemu hybridnému pohonu e-Power.
Výrobca | Emisie v g CO2/km – obdobie január – jún 2025 | Cieľ v g CO2/km – obdobie 2025 – 2027 |
BMW | 93 | 88 |
Mercedes-Volvo-Polestar | 94 | 86 |
Kia | 96 | 93 |
Hyundai | 99 | 94 |
Tesla-Stellantis-Toyota | 101 | 95 |
Priemer | 101 | 93 |
Renault | 102 | 96 |
Volkswagen | 105 | 92 |
SAIC | 106 | 95 |
Nissan | 122 | 93 |