Volkswagen stojí na prahu celkom novej modelovej ofenzívy. V priebehu nasledujúcich troch rokov uvedie na trh až 10 nových modelov. Očakávané sú najmä elektromobily základnej úrovne, ale tiež modely vybavené spaľovacími motormi.
Volkswagen síce naďalej drží pozíciu lídra v predaji na európskom trhu a darí sa mu aj v predaji elektromobilov radu ID, ale očakávania spoločnosti boli v minulosti oveľa väčšie. Firma preto musí hľadať cestu, ako znižovať náklady, nevyhne sa redukcii pracovnej sily a to všetko s cieľom návratu k bývalej ziskovosti, pričom VW musí ostať naďalej konkurencieschopným aj na globálnej úrovni.
Jadrom tohto úsilia budú modely známe ako ID1, ID2 a ID2X, teda elektrické vozidlá s pohonom predných kolies a cenou od 20 000 € (ID1), resp. 25 000 € (ID2), ktorú sú koncipované ako nástupcovia modelov Up!, Polo a T-Cross pre elektrickú éru. Nie je však zatiaľ jasné, s akými označeniami prídu tieto modely na trh, pretože manažment VW už skôr avizoval, postupne upustí od označení ID a nové modely dostanú klasické slovné názvy.

VW ID1
Elektromobil základnej úrovne – ID1 – by mal na cesty vyjsť v roku 2027. Vychádzať bude z konceptu ID Every1. Očakáva sa, že na dĺžku bude mať menej ako 3,9 metra, no zachová si päť dverí. Kľúčom k nízkej cene má byť platforma MEB Entry, ktorá bude špeciálne vyvinutá pre kompaktné plne elektrické automobily. Prvé vozidlo postavené na tejto platforme by sme mali uvidieť už na septembrovom autosalóne v Mníchove. Tu by mal Volkswagen predstaviť sériové prevedenie modelu známeho ako ID2. Ako uvádza britský Autocar, na rozdiel od platformy MEB, ktorú používajú existujúce elektromobily značky VW, má MEB Entry vpredu umiestnený elektromotor v rozložení navrhnutom výhradne pre dosiahnutie kompaktných rozmerov, veľkého vnútorného priestoru a batožinového priestoru s nižšou podlahou a väčšou kapacitou ako u konkurencie.

Autocar ďalej tiež informuje, že ID1 bude poháňať nový elektromotor s výkonom 94 koní schopný rozbehnúť vozidlo na maximálnu rýchlosť 130 km/h. S LFP batériou s kapacitou 38 kWh by mal ponúknuť dojazd aspoň 350 km. Vozidlo bude takisto používať softvérovú architektúru vyvinutú v rámci partnerstva medzi softvérovou divíziou Volkswagenu Cariad a americkým výrobcom elektromobilov Rivian.

VW ID2 a facelifty pre ID3 a ID4
V septembri predstavený VW ID2 sa do predaja dostane začiatkom budúceho roka. Pôjde o jeden z mnohých sesterských modelov koncernu Volkswagen, ktorý vtrhne do segmentu B a postaví sa proti konkurencii z radov modelov koncernu Stellantis. Technické základy budú zdieľať aj modely Cupra Raval a Škoda Epiq. VW ID2 by mohol používať NMC batériu s kapacitou okolo 54 kWh a dojazdom na úrovni 450 km. Rok po príchode hatchbacku sa do predaja dostane crossover ID2X. Model bude prvýkrát predstavený v koncepčnej podobe na autosalóne v Mníchove. Bude takmer identický s modelom ID2, ale bude mať vyššiu svetlú výšku a robustnejšie dizajnové prvky.

Okrem nových modelov Volkswagen vylepší aj existujúci rad vozidiel ID. Výraznými zmenami prejdú ID3 aj ID4. Oba modely prejdú komplexnými zmenami exteriéru aj interiéru. Faceliftovaný model ID3 by mal byť predstavený v druhom štvrťroku 2026, zatiaľ čo ID4 príde v inovovanej podobe pravdepodobne koncom budúceho roka. Šéf Volkswagenu Thomas Schäfer sa nechal počuť, že najmä nová ID4 je „naozaj krásna“ a „bude to úplne iné auto.“ V kuloároch VW sa o tomto vozidle hovorí ako o elektrickom Tiguane. Autocar ešte minulý týždeň informoval, že v roku 2027 by mal Volkswagen ukončiť výrobu modelu ID5.

Elektrický Golf a T-Roc
Ďalším zlomovým rokom pre Volkswagen sa stane rok 2028. Vtedy je totiž naplánovaný príchod elektrického modelu Golf využívajúceho celkom novú platformu Scalable Systems Platform (SSP) s 800 V architektúrou. Bude mať tiež pokročilejšiu technológiu batérií, rýchlejšie nabíjanie a pokročilejšie softvérové funkcie, čo predstavuje významný technologický krok vpred oproti dnešným modelom založeným na platforme MEB. Elektrický Golf sa vyvíja v spoločnom programe s elektrickou verziou modelu T-Roc, pričom oba modely sa budú vyrábať vo Wolfsburgu. V pláne sú aj elektrické verzie GTI a R. Elektrický T-Roc bude rozmerovo aj cenou zaradený medzi modely ID2X a ID4. Volkswagen do týchto modelov vkladá veľké nádeje, pretože ich kombinovaný predaj by mal dosiahnuť viac než pol milióna kusov ročne.

Na mníchovskom autosalóne Volkswagen takisto predstaví druhú generáciu modelu T-Roc so spaľovacími motormi. Novinkou v rámci spoločnosti bude plne hybridný pohon, ktorý sa vo vozidle značky Volkswagen objaví vôbec po prvý raz. Nový pohonný systém bude kombinovať benzínový motor s elektromotorom a batériou, čo umožní obmedzenú jazdu na elektrinu bez potreby externého nabíjania. Autocar píše, že táto pohonná jednotka bude dostupná nielen v modeli T-Roc, ale aj v ďalších modeloch založených na platforme MQB Evo, vrátane Golfu a Tiguanu, ako aj v ďalších modeloch koncernu VW.