Ich portfólio je preplnené SUV-čkami a crossovermi. Typický hatchback segmentu C už prakticky nepredávajú. Zo slávneho modelu Mégane, ktorý zaznamenával státisícové predaje, vznikol odvážny crossover s plne elektrickým pohonom. Svoju misiu nedokázal splniť.
Elektrický Renault Mégane vznikol v čase, keď mali automobilky na očiach ružové okuliare. Francúzska automobilka sa odvážne pustila do transformácie svojho modelového portfólia a krátko na to predstavila aj Scénic s plne elektrickým pohonom. Ten sa dokonca stal európskom Autom roka 2024. Na titul tento rok nadviazal Renault 5, ktorý je však predajne oveľa úspešnejší a napríklad na domácom trhu vo Francúzsku ide s prehľadom o najpredávanejšie plne elektrické vozidlo. Lenže máme tu aj Austral, Symbioz, Espace a Rafale – všetko vozidlo s karosériou typu SUV. Predstavitelia značky Renault preto na autosalóne v Mníchove naznačili, že urobia krok späť. Z Mégane by sa opäť mohol stať štýlový hatchback.

Premena pritom nebude len tak hocijaká. Šéf Renaultu Fabrice Cambolive uviedol, že z Méganu sa stane hothatch. V nasledujúcom roku má prejsť modernizáciou, v rámci ktorej dostane silnejší motor a nový dizajn s agresívnejšími tvarmi. Nie je dokonca vylúčený ani návrat označenia Renault Sport. Stále však pôjde o plne elektrické vozidlo bez možnosti voľby nejakého spaľovacieho motora. Modernizovaný model by mal dostať väčšiu batériu (okolo 90 kWh) a nový dizajn prednej časti. Úlohou modernizácie bude predovšetkým zvýšiť predaj modelu, pretože ako uvádza Autocar, za prvú polovicu roka 2025 predaj modelu Mégane v Európe klesol o 67 % na len niečo vyše 10-tisíc kusov.