Renault vyvíja celkom novú platformu, ktorá bude základom ďalšej generácie automobilov segmentu C. I keď bude primárne určená pre plne elektrické vozidlá, umožní použiť aj plug-in hybridný alebo REEV pohon. Modely Mégane a Scénic by tak opäť mohli dostať benzínový motor.
Výkonný riaditeľ značky Renault Fabrice Cambolive uviedol, že pôjde o špecializovanú platformu pre elektromobily, ale z jeho ďalších slov vyplýva, že v Renaulte si ponechajú otvorené zadné dvierka, ak by predaj elektromobilov nedosiahol očakávané čísla. Nová platforma má konštruktérom umožniť zástavbu plug-in hybridného pohonu alebo inštaláciu spaľovacieho motora na predĺženie dojazdu elektromobilu. Cambolive podľa magazínu Autocar dodal, že dátum uvedenia novej platformy na trh je pravdepodobne okolo roku 2030. Využiť by ju mali minimálne 4 nové modely, medzi ktorými budú s veľkou pravdepodobnosťou nové generácie modelov Mégane a Scénic. Tieto dva modely sa v súčasnosti predávajú výlučne ako elektromobily, hoci v minulosti patrili medzi mimoriadne obľúbené vozidlá v celej Európe. Väčšie modely ako Espace či Rafale by mali aj v tomto období byť dostupné s plug-in hybridnými pohonnými jednotkami.

Čo sa týka hybridného pohonu, je veľmi pravdepodobné, že Renault čoskoro prejde na systém, v ktorom budú pohyb kolies zabezpečovať výlučne elektromotory a spaľovací motor bude slúžiť výhradne len ako generátor energie. Podobne napríklad funguje hybridný systém e-Power od spoločnosti Nissan a podľa našich informácií nad takýmto systémom uvažuje aj koncern Volkswagen. Kľúčovým dôvodom je umožniť kupujúcim oboznámiť sa s elektrickým pohonom bez obáv z dojazdu. Spaľovací motor pre potreby týchto hybridov by mohol pochádzať od spoločnosti Horse, výrobcu pohonných jednotiek, ktorého spoločne vlastnia Renault a čínsky koncern Geely.
Provost: Chcem 10 rokov bez nových predpisov
S Francoisom Provostom, novým generálnym riaditeľom Renault Group, ktorý vo funkcii nahradil Lucu de Mea, sa rozprávali aj redaktori Top Gear. Provost im povedal, že by bol rád, keby Renault vo svojich vozidlách dosiahol kvalitu porovnateľnú s úrovňou Toyoty. Renault momentálne žije znovuzrodením modelu Twingo, ktoré okrem dizajn zarezonovalo najmä tým, že jeho kompletný vývoj prebehol v priebehu len necelých 24 mesiacov. Provost povedal, že všetky vozidlá vyrobené vo Francúzsku budú teraz používať rovnaké techniky na rovnako rýchle uvedenie na trh.
Twingo sa na slovenské cesty dostane pravdepodobne až koncom budúceho roka a pôjde o jedno z najlacnejších áut, aké budú v tom čase dostupné. Jeho cena sa však nebude pohybovať okolo hranice 10, ale 20-tisíc eur. Provost poukazuje na to, že ak si menej ľudí môže dovoliť nové autá, celý vozový park starne. Výsledkom je opak toho, čo chcú politici. „Park starne, takže nedochádza k dekarbonizácii ani zlepšeniu bezpečnosti. A ničí to priemysel, sociálny sval Európy.“ Provost však kritizuje najmä neustály príval nových regulácií EÚ do sektoru automotive, kvôli ktorým sú aj malé autá čoraz drahšie. Hovorí, že v súčasnosti existuje ďalších 107 pripravovaných pravidiel. „Chcem len 10 rokov bez nových predpisov. Štvrtina našich inžinierov je zaneprázdnená dobiehaním predpisov a my ich musíme spätne uplatňovať na existujúce autá. Ak s tým prestaneme, môžeme znížiť náklady.“








































