BMW X6 Vantablack zdôrazňuje, že lak je základom každého auta. X6-ka na Frankfurtskom autosalóne však mení vnímanie priestoru – mení tri rozmery na dva.

Počas Frankfurtského autosalónu sa svetu predstaví najčernejšie BMW a to v úplne novej generácií BMW X6. Prvotné krivky sme už videli pred pár dňami, bude k dispozícií s klasickým benzínovým a naftovým agregátom, čiže elektrifikáciu nečakajte. Auto je zahalené do farby Vantablack, ktorá pohltí viac ako 99% svetla.

Táto farba je výsledkom výskumu britskej spoločnosti Surrey NanoSystems, ktorá sa snažila vyvinúť najčernejšiu farbu. Materiál označený ako Vantablack nie je možné naniesť na vozidlo klasickým spôsobom, t.j. striekaním na karosériu ale tvorí ju štruktúra nanotrubíc, ktoré sú schopné pohlcovať väčšinu viditeľného svetla a to až 99,96%. Vďaka tomu pôsobí lak maximálnym čiernym spôsobom a výraz čierno-čierna tma naberá úplne iných rozmerov.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

BMW sa rozhodlo do tejto farby zahaliť svoj najnovší počin X6. Farba sa samozrejme stretla s odporom ale takisto aj s chválou. Niektorí hovoria, že nová X6 je tak škaredá, že BMW muselo zatajiť všetky jeho krivky do takej farby aby neboli viditeľné.

Samotná farba je matná a jej odlesky, ktoré sú bežne viditeľné na jednotlivých vozidlách tu budete hľadať márne a to len vďaka už vyššie spomínanému pohlcovaniu svetla. V odleskoch (tých minimálnych) je vidno krivky, ktoré dizajnéri v Nemecku pekne vytvorili.

„Presne nakreslené línie, silne povrchy a proporcie, ktoré boli natiahnuté pre svoj dynamickejší efekt dodávajú vonkajšiemu povrchu vozidla impozantný a atletický vzhľad,“ tvrdí BMW o modely X6.

Niekto farbu Vantablack X6-tke závidí, iní ju milujú. Exkluzívnejšiu farbu však podľa nás na auto budete zháňať iba ťažko. Aj samotná firma Surrey NanoSystems hovorí, že všetky doterajšie ponuky automobiliek odmietali. Táto konkrétna farba je novinkou od britskej spoločnosti a nesie označenie VBX2. Okukané chrómové polepy, či pozlátené autá z Arabských Emirátov sú už klišé. Táto farba však stojí viac, než samotné BMW X6.

Zrejme aj preto BMW zatajuje cenu, za ktorú by sa mohlo BMW X6 Vantablack predávať. Mikrotrubky na farbe dosahujú veľkosť 14-50 mikrometrov a priemer majú iba 20 nanometrov. Sú tak 5000-krát tenšie, než ľudský vlas.

M-ková ofenzíva vo viacerých segmentoch

Okrem už spomínanej X6-ky, ktorá má špeciálne vyhradenú miestnosť sa BMW chváli aj najnovšími počinmi z dieľne “M”. Najväčším trhákom bolo jednoznačne luxusné kupé M8 Competition. Tmavomodrú farbu dopĺňa veľké množstvo karbónových doplnkov, no pohonné ústrojenstvo je takmer na chlp zhodné s tým z M5 Competition. Podobne je na tom aj interiér.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Pre milovníkov osmičky, ktorý potrebujú praktickejšie auto je tu M850i Gran Coupé. Nechýbala ani nová X6-ka v prevedení M50i s benzínovým osemvalcom či nové M135i postavené na prednokolkovej platforme. Nech už výkon putuje na prednú, zadnú či obe nápravy, bielo-modrá vrtuľa na kapote je stopercentnou zárukou maximálneho pôžitku z jazdy. Okrem produkčných modelov sa BMW môže pochváliť aj viacerými konceptmi.