Zdieľanie áut na Slovensku nie je žiadnou prevratnou novinkou, no do Bratislavy prišla v týchto dňoch nová služba požičiavania vozidiel – SHARE’Ngo. Carsharing zo sebou ale prináša mnoho otázok.

Prečo by si niekto týmto spôsobom požičiaval auto? Za prvé, ak nemá človek auto, ale má vodičák a potrebuje sa dostať niekam v dostupnosti mesta alebo jeho okolia, 100 kilometrový dojazd týchto elektrických autíčok úplne postačí. Takže sa oplatí využiť carsharing.

 

Po druhé, aj keď v Bratislave už funguje služba zdieľania vozidiel, má pár byrokratických a zdĺhavých múch, ktoré sa tak jednoducho prekusnúť nedajú. Napríklad, keď si chceš požičať auto, musíš si ho vopred zarezervovať, prísť presne na čas na dohodnuté miesto.  S tým je spojené nepríjemné vrátenie, kde sa zasa musíš s autom vrátiť tam, kde si ho vzal.

A po tretie, ide o pohodlnejších spôsob prepravy, ktorý je zároveň ekologický. Pretože ak chceš alebo nie, aj tebe niekedy tie tašky z veľkého nákupu prídu ťažké. Alebo sa rozhodne na nákup ísť tvoja babka. Aj každej mamičke sa raz za čas zíde vozidlo, ktorým by sa rýchlo prepravila bez zbytočného tlačenia sa v autobuse s kočíkom. Alebo meškáš na skúšku a tým busom s prestupmi to naozaj nestíhaš.

Nech už je situácia akákoľvek, tento novodobý spôsob prepravy bez zbytočných  papierovačiek je naozaj šikovný. Otázka je, či to bude tak fungovať aj v praxi, pretože mať to čierne na bielom ešte neznamená, že sa realita nevymkne kontrole.

Nabíjanie a vrátenie

 

Pevne verím, že požičané elektrické vozidlá na zdieľanie neskončia podobne ako vcelku úspešný projekt hlavného mesta s požičiavaním bicyklov, ktoré sa čas od času našli v rieke alebo tam, kde jednoducho nemali čo robiť.

Nebojí sa služba SHARE’Ngo o svoje malé žlté prepravníčky? Lebo sme len ľudia a drvivá väčšina z nás je celkom.. no.. lenivá. Čo ak niekto využije celý 100 kilometrový dojazd a auto jednoducho odstaví niekde mimo zóny, pretože mu jednoducho dôjde šťava?

Každopádne, tieto žlté elektromobily pripomínajúce nafúknutú lienku budú k dispozícii nepretržite vo svojich „floatingových“ zónach. Odblokovanie, rezervovanie a požičanie auta prebieha cez aplikáciu v mobile, takže budeš neustále vedieť, kde je možné ho najbližšie zastihnúť. Áno, carsharing znie ako skvelý nápad.

 

Po nastúpení do auta sa zadá PIN a je to. Keď už svoje dočasné vozidlo nepotrebuješ, jednoducho ho odstavíš kdekoľvek vo freefloatingovej zóne, ktorú nájdeš v aplikácii. O údržbu, čistenie, umývanie a dobíjanie sa stará prevádzkovateľ, ale chovať ako prasiatko sa hádam nebudeš.

Ako sa platí? 

Jednoducho sa treba pomocou aplikácie zaregistrovať, zadať svoj e-mail a vodičák a zakúpiť si nejaký ten štartovací balíček. Základná sadzba je 0,21 € za minútu, ale ak si zvolíš minútový balík, sadzba sa zníži na 0,16 € za minútu.

Takže do kolóny by som sa nepúšťala, ale ak sa chceš počas dňa rýchlo dostať z jedného konca Bratislavy na druhý, víde ťa to síce drahšie ako lístok na autobus, no budeš mať svoje pohodlie a budeš sám sebe pánom.

Fotka SHARE'Ngo Slovensko.

Takže jedno autíčko má dojazd 100 kilometrov. Zvukový signál v kabíne ti samozrejme oznámi, že už sa mu míňa šťava, a tak budeš môcť presadnúť do najbližšieho nabitého auta, alebo dôjsť do cieľa peši. Plusom určite je, že vybité vozidlá v aplikácii nebude vidno, takže sa poňho nebudeš teperiť zbytočne.

Myslíš, že sa táto služba v Bratislave uchytí?

Test Peugeot 508 GT 1,6 Pure Tech 225k, v podrobnom teste!

Zdroj: sharengo-ba.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokViete, ako správne používať hmlovky a neoslepiť ostatných?
Nasledujúci článokMazda MX-30 je prvým elektromobilom automobilky