Spoločnosť Hyundai oznámila vytvorenie značky určenej pre elektrické vozidlá. V priebehu nasledujúcich piatich rokov by sa mali pod názvom Ioniq uviesť na trh 4 nové modely, počnúc SUV s názvom 5.

Juhokórejská spoločnosť Hyundai na počiatku nového týždňa oznámila, že zakladá novú dcérsku značku, ktorá ponesie názov Ioniq. Tá sa bude zameriavať výlučne na elektrické modely. Sľubuje tiež komplexnejšie pripojenie pre lepší zážitok z vozidla i mimo neho. V najbližších piatich rokoch môžeme očakávať 4 nové modely.

Ioniq – nová značka pre elektrické vozidlá, ako inak, od Hyundaiu
Elektrifikácia už dávno nie je hudbou ďalekej budúcnosti, dnes číha za každým rohom. Aktuálne sa totiž stáva trendom v pomyselných automobilových hitparádach a mali by sme byť radi, že aj IONIQ o sebe dáva vedieť.

Ioniq – nová značka pre elektrické vozidlá, ako inak, od Hyundaiu
Priznávam, aj ja sa z času na čas prichytím pri tom, ako nad elektrickými novinkami prekrúcam očami. Každý mesiac si z konceptového sveta nájde niekoľko elektromobilov cestu von. Prečo sa do nej hrnie takmer každý? Prevrat v tejto technológii pritom dnes tvorí akýsi počiatok novodobého umenia, ktorému zatiaľ neprišiel chuť úplne každý. Ale takto začínala aj kopa známych umelcov z histórie a pozrite sa na ich diela dnes. Takýmto výtvorom je aj IONIQ.

Ioniq – nová značka pre elektrické vozidlá, ako inak, od Hyundaiu

Jednoduché a zároveň záhadné názvy modelov

Prvý model bude 5 – SUV odvodené z konceptu 45, ktorý bol predstavený minulý rok. Nasledujúci rok bude na rade 6, sedan založený na proroctve, o ktorom sa hovorilo začiatkom tohto roka. Katalóg divízie Ioniq bude v roku 2024 doplnený o 7 veľkých SUV-čiek. Nemali by byť inšpirované žiadnym koncepčným vozidlom, ale my už máme akú-takú predstavu, ako by mohol vyzerať svetelný podpis.

Ioniq – nová značka pre elektrické vozidlá, ako inak, od Hyundaiu
Ioniq bude mať pre juhokórejskú značku prvoradý význam. Spoločnosť Hyundai chce, aby sa stala svetovým lídrom v oblasti elektrických automobilov. Do roku 2025 by sa malo predať takmer 1 milión kusov. Ako dôkaz svojho záväzku skupina zorganizovala v Londýne významné podujatie. Na tom sa populárna destinácia mnohých turistov, London Eye, tranformovalo na obrie „Q“, posledné písmeno značky Ioniq.

Zdroj: Hyundai

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokKrupobitie či záplavy? Ako postupovať pri hlásení škôd na aute
Nasledujúci článokTEST Mercedes-Benz GLB 200, veľkosťou aj cenou ako Škoda Kodiaq?!