Domov Elektromobilita Nový Peugeot e-Expert Hydrogen. Kombinácia nabíjania a tankovania vodíkom.

Nový Peugeot e-Expert Hydrogen. Kombinácia nabíjania a tankovania vodíkom.

Tento nevšedný pracant rozhodne zaujme svojím neobvyklým hybridným systémom. Nový Peugeot e-Expert Hydrogen môžete doma nabíjať zo zásuvky alebo jazdiť na vodík.

Koncernový súrodenec.

Keďže automobilka Opel už istú dobu patrí do francúzskeho koncernu PSA, nie je nijak zvláštne, že sa medzi automobilkami vyskytujú podobné ovládacie prvky, motory, systémy ale aj celé autá s rozdielnymi názvami a logami na kapote. Nový Peugeot e-Expert Hydrogen je presne takýto model. Pred pár týždňami bol svetu predstavený nový Opel Vivaro-e Hydrogen. S týmto koncernovým súrodencom Peugeot zdieľa nielen platformu ale aj kompletnú techniku.

Peugeot e-Expert Hydrogen
Doma nabíjate a mimo Slovenska natankujete aj vodík.

Tento, na svete ešte neopozeraný hybridný systém kombinujúci vysokonapäťové batérie s kapacitou 10,5 kWh a tri vodíkové nádrže s kapacitou 4,4 kg môže byť zaujímavou alternatívou. Peugeot e-Expert Hydrogen je vybavený nabíjačkou, ktorá dosahuje najvyšší výkon 11 kW a pri použití nabíjačky alebo wallboxu dosiahnete plné nabitie už za necelú hodinu. Samozrejme, v prípade, že auto nabíjate zo zásuvky, čas do plného nabitia sa bude násobiť. Keďže na Slovensku ešte nemáme vodíkové stanice, nádrž na vodík približne behom troch minút nenaplníte.

Peugeot e-Expert Hydrogen
Celkom slušný výkon aj dojazd.

Elektromotor umiestnený na prednej náprave s permanentným magnetom ponúkne výkon úctyhodných 100 kW a 260 Nm. Takýto výkon dosiahnete jedine v režime power, ktorý rozhodne nebude najúspornejší. Režim s najväčším dojazdom nesie názov Eco a ponúkne Vám výkon 60 kW a 190 Nm. Zlatou strednou cestou, kedy Vám auto zaručí dostatočný výkon a primeraný dojazd je režim Normal, ktorý sa javí byť ideálnym na každodenné použitie ponúkne 80 kW a 210 Nm. Čisto na vodík by nemal byť problém podľa WLTP normy prejsť 400 km a vysokonapäťová batéria o pár desiatok kilometrov dojazd predĺži. Navyše viete batériu dobíjať počas jazdy prostredníctvom zvýšenej rekuperácie.

Peugeot e-Expert Hydrogen
Inteligentný hybridný systém.

Tento hybridný systém v novom Peugeote e-Expert Hydrogen dokáže efektívne rozhodovať, kedy bude využivať energiu z batérií a kedy naopak z vodíku. Napríklad pri rozjazdoch alebo nízkych rýchlostiach auto využíva batérie a pri vyšších, respektíve stabilnejších rýchlostiach zase palivový článok. Pri pružných zrýchleniach alebo stúpaniach do kopca dokážu oba zdroje energie spolupracovať, čím dosiahnete okamžitý prísun potrebného výkonu.

Peugeot e-Expert Hydrogen
Okrem motoru klasická dodávka.

Zákazníkov, ktorý by si mysleli, že kvôli batériám a vodíkovým nádržiam sa zmenšil vnútorný priestor pravdepodobne Peugeot e-Expert Hydrogen prekvapí. Vďaka umiestneniu nádrží pod sedadlami a bateriek pod podlahou, sa vo vnútri oproti klasickej dodávke s pohonným ústrojenstvom na fosílne palivá nič nezmenilo. Tak ako aj naftová verzia ponúkne táto novinka dve dĺžkové prevedenia. Standard s dĺžkou 4,90m a o 40 centimetrov dlhšia verzia Long. Prepravný priestor má kapacitu 6,1 kubických metrov a maximálna prepravovaná hmotnosť môže dosiahnuť hodnotu 1100 kg. Jediným rozdielom oproti klasickému Peugeotu Expert je pozmenená predná maska, pár emblémov v interiéry a exteriéry s odkazom Hydrogen a o 40 milimetrov zvýšená podlaha.

Peugeot e-Expert Hydrogen
Sériová výroba.

Síce sa nový Peugeot e-Expert Hydrogen bude vyrábať sériovo, nebude to však na jednej linke. Základ vozu bude vyrobený vo francúzskom závode Valenciennes, úprava na verziu e-Expert Hydrogen prebehne v nemeckom Rüsselheime, kde sa pôvodne domovské mesto automobilky Opel zmenilo na vodíkové centrum spoločnosti Stellantis. Prvé kusy nového modelu by sa na cestách mali objaviť koncom tohto roka, avšak s predajom sa zatiaľ počíta len v Nemecku a Francúzsku, kde už majú slušne vybudovanú sieť vodíkových staníc.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJauto.cz
Predchádzajúci článokLiter benzínu za 0,40eur? Zákazníci jednej z Bratislavských čerpacích staníc si to vyskúšali!
Nasledujúci článokAmerický prezident Joe Biden plánuje elektrifikovať celú flotilu vládnych vozidiel!