Domov Elektromobilita Priemysel sa musí podriadiť ÉU, Sulík má jasný odkaz, veci treba povedať...

Priemysel sa musí podriadiť ÉU, Sulík má jasný odkaz, veci treba povedať na rovinu tak ako sú

Z EÚ ku nám stále prichádzajú rôzne obmedzenia, ktoré sa snažia ovplyvniť produkovanie emisií CO2. Tieto obmedzenia spôsobili honbu automobiliek za čo najnižšími emisiami a tak sa z ich ponúk vytrácajú nami obľúbené autá čisto na fosílne palivá.

Čo sa ekológie týka, hlavne na starom kontinente, je to pomerne diskutovaná téma. Existuje niekoľko rôznych názorov. Každá strana má však svoju pravdu. Áno, rozhodne sa stavom našej planéty treba zaoberať a treba si ju viac vážiť. Európska únia v tomto prípade podniká závažné kroky, ktoré z nášho európskeho pohľadu nedostatočne kopíruje okolitý svet. Na tieto opatrenia doplácajú aj automobilky, ktoré potrebujú dosiahnuť stále nižšie emisie CO2 a tak sú nútené vyvíjať stále ekologickejšie dopravné prostriedky. Aj kvôli tomuto nátlaku, veľmi veľká časť spoločnosti odsudzuje akékoľvek alternatívne pohony.

Fit for 55

Práve tento environmentálny balík je jedným zo spôsobov, ktorým sa EÚ snaží radikálne znížiť produkciu emisií CO2. Cieľom balíku je dosiahnutie o 55% menšieho objemu vypustených sklenníkových plynov, oproti roku 1990. Pôvodný zámer predstavoval pokles o 35%, čo mnohým prišlo reálne a uskutočniteľné. Aktuálny cieľ je však až príliš ambiciózny.

Toto pochopiteľne rozprúdilo krv v žilách európskych politikov, ktorí k tomuto balíku zaujali rôzne postoje. Napríklad premiér našich západných susedov, Andrej Babiš radikálne odmieta akékoľvek zakazovanie bežných áut so spaľovacími motormi. Náš minister hospodárstva však vidí celú situáciu diametrálne odlišne.

Priemysel na odchode

V rámci uplynulej konferencie Richard Sulík spochybnil, podľa neho veľmi ambiciózne ciele Európskej Únie, no jedným dychom slovenským podnikateľom odkázal, aby sa zmierili s pripravovanou klimatickou agendou. Richard Sulík skonštatoval, „sú to síce nezmysli, ale sú vytesané do kameňa.”

zdroj:carbontax.org
Dokáže Európa spasiť svet?

Európania to rozhodne sami nezvládnu. Na výrazné zníženie emisií CO2 je potrebná spolupráca celého sveta a nie len niekedy až absurdné obmedzenia EÚ. Podľa neziskovej vedeckej organizácie UCS je najväčším znečisťovateľom na svete Čína. Tá produkuje až 28% skleníkových plynov. Za nimi s 15% nasleduje USA. Emisie CO2 všetkých členských štátov Európskej únie dokopy sú len necelých 10%. Z toho podiel dopravy predstavuje len 30%. Keby sme sa na týchto 30 percent pozreli ešte podrobnejším pohľadom, zistili by sme, že osobná automobilová doprava má úplne zanedbateľný percentuálny dopad na naše životné prostredie. Podľa tohto by v konečnom dôsledku zakázanie produkcie vozidiel so spaľovacími motormi mal veľmi nízky vplyv na celkovú produkciu CO2.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.7 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Pridaj komentár