Domov Elektromobilita Fering Pioneer: Elektromobil s dojazdom až 7000 km. Má to však jeden...

Fering Pioneer: Elektromobil s dojazdom až 7000 km. Má to však jeden háčik…

Fering Pioneer: Elektromobil s dojazdom 7000 km. Má to však háčik...

Britská spoločnosť Fering prišla s konceptom expedičného auta s názvom Pioneer, ktorý zvládne prejsť až 7000 kilometrov. No tvrdiť „na jedno nabitie“ by v tomto prípade bolo tak trochu zavádzajúce…

Najväčšou bolesťou elektromobilov, predovšetkým v očiach ich odporcov, je dojazd a fakt, že ich „tankovanie“ je oproti konvenčným spaľovacím motorom pomerne komplikované vo viacerých oblastiach. Okrem potrebného času na nabitie batérií je to aj práve aj spôsob dobíjania. Pravdou je, že elektromobilita v súčasnosti ešte stále nie je riešením mobility pre každého, zvlášť pre ľudí bývajúcich na sídliskách s výrazne obmedzenou možnosťou dobíjania. Jedno z riešení ukazuje britský startup Fering, ktorý svetu ukázal koncept expedičného vozidla Pioneer s dojazdom 7-tisíc kilometrov. No spôsob získavania energie nemusí voňať každému…

Konkurencia pre Cybertruck?

Koncept Fering Pioneer je určený do najnáročnejších podmienok. Už na prvý pohľad to do sveta kričí jeho hranatý sparťanský dizajn a karoséria typu pick-up pre čo najlepšiu využiteľnosť priestoru. Vpredu potom zaujmú veľké LED rampy, ktoré sa tiahnu takmer cez celú šírku auta.

Rovnaké minimalistické tvary nájdeme aj v zadnej časti konceptu. Ako to vyzerá vnútri Pioneera, startup zatiaľ svetu neukázal. No čo sa týka rozmerov, Fering v tlačovej správe uvádza, že model je „menší ako Ford Mondeo kombi a váži približne to, čo bežný rodinný hatchback“. V preklade, robustný Pioneer váži len 1500 kilogramov, čo je na elektromobil skutočne impozantne nízka hmotnosť. Ako to teda koncept dokázal?

Nulové emisie to nebudú

Nuž, tajomstvo spočíva v použitej technológii pohonu. Áno, technicky to síce je elektromobil, no pri dojazde sa nespolieha na batérie, ale to pri udávanom dojazde 7000 kilometrov asi tušíte. Naopak, v startupe sa rozhodli ísť tak trochu proti prúdu: namiesto objemných a ťažkých batérií implementovali naopak menšie akumulátory, ktoré konceptu zabezpečujú elektrický dojazd na úrovni približne 80 kilometrov.

Samozrejmosťou je pohon všetkých kolies prostredníctvom dvoch elektromotorov umiestnených zvlášť na nápravách. Tie poskytujú kombinovaný krútiaci moment na úrovni 600 Nm, systémový výkon ale nie je známy.

Batériam ale sekunduje spaľovací trojvalec s objemom 0,8 litra, ktorý jazdí na bionaftu a dosahuje výkon 74 kW (101 koní). Motor nie je spojený s nápravami, jeho jedinou úlohou je dobíjať batérie. Fering udáva, že pri úplne vybitých batériách dosahuje spaľovací motor spotrebu približne 5,6 litra na 100 kilometrov. No a práve tu sa ukrýva tajomstvo extrémneho dojazdu.

Mimochodom, za startupom stojí bývalý šéf oddelenia vývoja konceptov automobilky McLaren Ben Scott-Geddes, ktorý predtým pracoval na vývoji F1 motorov pre McLaren a Ferrari. To by mohla byť dobrá predispozícia na to, aby sa Fering Pioneer dočkal aj reálnej produkcie, však?

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!