Domov Elektromobilita Elektromobily trpia. Budú ešte drahšie, než sú teraz?

Elektromobily trpia. Budú ešte drahšie, než sú teraz?

Elektromobily sú v poslednom čase veľkým tŕňom v oku pre všetkých. Silná propaganda niektorých skôr odrádza, než láka k ich kúpe.

Propaganda v štýle elektrických vozidiel ako budúcnosť automobilizmu nie je najšťastnejším riešením. Tlačí nám to do hláv Európska únia a taktiež aj samotné automobilky. „Vojenská operácia“ Ruska na Ukrajinskej pôde si nevyžiadala iba finančné potiaže Ruska, no postupne zdražujú pohonné hmoty, ovplyvnené sú dodávky vozidiel ale aj cena niklu.

Pri elektromobiloch nie je všetko pozlátko čo sa blyští. Cena benzínu a nafty nie je to jediné, čo rastie. Poukazuje na to britská CNBC, kde Londýnska burza kovov pozastavila obchod s niklom po tom, čo jeho ceny vyleteli astronomicky hore. Ceny trojmesačných kontraktov sa zdvojnásobili na viac ako 100 tisíc amerických dolárov, čo je v prepočte okolo 91.000 eur. Nikel je však jednou zo základných vecí k výrobe elektromobilu pre ich lítium-iónové batérie.

Nastal teda správny čas prejsť zo spaľovacieho motora na elektrický? Analytici však už predpovedali, že dopyt po kvalitnom nikle do roku 2024 určite prevýši ponuku. Misky váh sa tak pomaly ale isto približujú k tomu, že táto cena bude jednoducho iba rásť. V pondelok upozornil na výrazné zvýšenie niklu (až o 67,2%!!) analytik Morgan Stanley.

Aký teda bude finálny konsenzus? Budú mať automobilky nižšie zárobky alebo sa zvýši cena elektromobilov, ktoré sú už aj v dnešnej dobe dosť drahé? Mentálna hranica pri väčšine zákazníkov pri kúpe nového auta je 20.000 €. Obdobné elektromobily v ako takej výbave s dobrým dojazdom začínajú na minimálne raz takej sume. Rusko však produkuje päť až šesť percent celkovej produkcie niklu. Čo sa týka najkvalitnejšieho niklu, čistý nikel pre elektrické vozidlá zastávajú v hodnote 17%.

Vchádzame tak do veľmi ošemetnej situácie. Hlavne teda automobilky, ktoré čerpajú nikel z Ruska, kde si Putin môže kedykoľvek povedať stačilo a z produkcie sa k automobilkám nedostane nič. Alternatíva vie byť vo forme fosforečnanu, kde automobilky nepoužívajú nikel alebo kobalt. Primárnou nevýhodou fosforečnanu je však nižšia hustota energie. Ak teda máte v úmysle tohto roka kúpiť elektromobil, asi by ste mali trošku počkať, prípadne si vytvoriť finančnú rezervu.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJforbes.com
Predchádzajúci článokVodík má budúcnosť. Dôkazom je model iX5 Hydrogen od BMW
Nasledujúci článokTlak v pneumatikách netreba podceniť. Viete prečo je tak dôležitý?