Domov Elektromobilita Hyundai spustil predaj elektrickej Kony, takéto sú ceny

Hyundai spustil predaj elektrickej Kony, takéto sú ceny

Hyundai na Slovensku uviedol najprv novú generáciu modelu Kona so spaľovacími pohonnými jednotkami, no importér juhokórejskej automobilky dnes zverejnil aj cenník plne elektrickej verzie.

Druhá generácia modelu Hyundai Kona Electric je podstatne väčšia, ako bola prvá generácia. Poriadne podrástla a rozmermi a priestrannosťou sa zaradila na vrchol segmentu subkompaktných SUV. Jej celková dĺžka je 4 355 mm, šírka 1 825 mm, výška 1 575 mm a rázvor dosahuje 2 660 mm. Vďaka tomu ponúka elektrická Kona oveľa viac priestoru pre vodiča a posádku, vrátane cestujúcich na zadných sedadlách. Veľkou zmenou prešiel aj kufor, ktorý po novom ponúka základný objem 466 litrov a po sklopení zadných sedadiel až 1 300 litrov. Elektrická verzia však ponúka ďalších 27 litrov odkladacieho priestoru v prednom kufri pod kapotou, ktorý sa nazýva „frunk“.

Foto: Hyundai

Kona Electric sa predáva výlučne s pohonom predných kolies a s batériami s kapacitou 48,4 kWh alebo 65,4 kWh. Pri akumulátore s kapacitou 48,4 kWh dosahuje pohonná sústava výkon 114,6 kW (156 k), maximálny krútiaci moment 255 Nm a maximálny dojazd na jedno nabitie podľa WLTP 377 km. Takéto vozidlo dosahuje maximálnu rýchlosť 162 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchli za 8,8 sekundy. Verzia so 65,4 kWh batériou má výkon 160 kW (217 k), maximálnu rýchlosť 172 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,8, resp. 8,1 sekundy. Dojazd je 454 km s 19-palcovými a 514 km so 17-palcovými pneumatikami. Vďačí tomu okrem iného vylepšenej aerodynamike (Cx = 0,27) vrátane štyroch aktívnych vzduchových klapiek.

K najväčším novinkám, ktoré nová Kona Electric prináša, patrí napríklad 12,3-palcový displej prístrojového panelu, 12,3-palcový displej infotainmentu s pokročilým grafickým užívateľským rozhraním, digitálny kľúč Hyundai Digital Key 2 Touch, obľúbená funkcia Vehicle-to_load (V2L) a pokročilé bezpečnostné systémy.

Hyundai Kona Electric
Foto: Hyundai
Dve výbavy

Hyundai Kona va základnej výbave Electric je relatívne bohato vybaveným vozidlom s množstvom užitočných a zákazníkmi obľúbených funkcií. Auto disponuje 17-palcovými kolesami so zliatinovými diskami, prednými full LED svetlometmi, LED zadnými a dennými svetlami, ohrevom batérie pri nízkych teplotách, nastaviteľnou úrovňou rekuperácie, systémom udržiavania vozidla v jazdnom pruhu, systémom núdzového brzdenia s detekciou chodcov, cyklistov a iných vozidiel, vrátane automatického núdzového brzdenia pri odbočovaní vľavo. Zástup bezpečnostných asistentov tvoria okrem iného aj asistent na monitorovanie mŕtveho uhla, asistent upozorňujúci na iné vozidlá približujúce sa zboku pri cúvaní alebo asistent pre jazdu na diaľnici.

Foto: Hyundai

Spomenúť musíme aj prvky ako automatické prepínanie diaľkových svetiel, monitorovanie pozornosti vodiča kamerou v interiéri, predné parkovacie senzory či zadnú parkovaciu kameru. Pohodlie a príjemnú jazdu zabezpečuje vyhrievanie predných aj zadných sedadiel a volantu. Súčasťou štandardu je ďalej interiérová elektrická zásuvka Vehicle-to-load (V2L) s napätím 230 V, ktorá umožňuje nabíjať a prevádzkovať externé elektrické zariadenia s výkonom do 3 000 W. Výbava Electric už obsahuje aj zabudovanú navigáciu s 12,3-palcovým farebným LCD a aktualizáciu máp a softvéru vozidla Over-the-Air (OTA) na 3 roky zadarmo.

Hyundai Kona Electric
Foto: Hyundai
Top výbava s digitálnym kľúčom

V prípade vyššieho stupňa výbavy Electric+ získa zákazník navyše praktické vyhrievanie dvierok nabíjacieho konektora, možnosť výberu 17- alebo 19-palcových palcových kolies bez príplatku a elektricky otvárané dvere batožinového priestoru. V oblasti bezpečnosti je už auto vybavené systémom autonómneho núdzového brzdenia FCA2.0 s ochranou chodcov a cyklistov, autonómnym brzdením pri odbočovaní vľavo a autonómnym brzdením pri vozidlách približujúcich sa zboku pri cúvaní.

Kona vo výbave Electric+ ponúka aj zobrazovanie mŕtveho uhla priamo na prístrojovej doske, asistent na predchádzanie kolíziám pri parkovaní a pokročilý asistent pre jazdu na diaľnici, ktorý kombinuje asistenta sledovania jazdného pruhu a inteligentného tempomatu založeného na navigácii (využíva senzory a mapové dáta na umožnenie autonómnej jazdy a automatickú úpravu rýchlosti pri predchádzaní). Vo výbave Electric+ nechýba ani head-up displej premietajúci informácie na čelné sklo, systém 360-stupňového monitorovania okolia vozidla štvoricou kamier a funkcia Vehicle-to-Load (V2L) s elektrickou zásuvkou aj v exteriéri.

Hyundai Kona Electric
Foto: Hyundai
Za príplatok farby a prémiové balíčky

K príplatkovej výbave patria pastelový lak Atlas White (300 €), metalický lak (690 €) a čierna lakovaná strecha (600 €). Vo vyššej výbave Electric+ je možné navyše získať aj otvárateľné strešné okno (1 200 €) a vybrať si z troch extra prémiových balíkov. Premium Pack (2 100 €) obsahuje kožou čalúnené sedadlá, elektricky nastaviteľné a ventilované predné relaxačné sedadlá, inteligentný parkovací asistent na zaparkovanie vozidla a digitálny kľúč Hyundai Digital Key 2 Touch umožňujúci odomknutie a naštartovanie vozidla pomocou mobilného telefónu, smart hodiniek alebo NFC karty. S balíkom Premium Color Pack (2 300 €) je auto atraktívnejšie o farebné doplnky v interiéri. Balík Premium Eco Pack ponúka čalúnenie sedadiel v kombinácii ekologicky spracovanej kože a semišu a hlavové opierky predných sedadiel zo sieťoviny.

Hyundai Kona Electric
Foto: Hyundai

Výrobca poskytuje na Hyundai Kona Electric 5-ročnú záruku bez obmedzenia najazdených kilometrov a 5 rokov bezplatnej asistenčnej služby. Na vysokonapäťový akumulátor platí záruka 8 rokov alebo 160 000 kilometrov. Vozidlo so 48,4 kWh batériou začína na sume 41 990 €, s batériou s kapacitou 65,4 kWh je v ponuke od 46 990 €.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJHyundai
Predchádzajúci článokBMW M3 príde v podobe, v akej si ju vieme iba ťažko predstaviť
Nasledujúci článok200 koní a spotreba pod 5 l/100 km. Renault Austral má nový motor