Domov Elektromobilita Nové BMW iX by mohlo mať dojazd 1000 km

Nové BMW iX by mohlo mať dojazd 1000 km

Foto: BMW

BMW sa so startupom z Michiganu pustilo do vývoja nových batérií. Prvými výsledkami sú Bavori ohromení.

Spoločnosť Our Next Energy (ONE) zaoberajúca sa technológiou skladovania energie so sídlom v americkom Michigane, oznámila, že testovacie vozidlo BMW iX poháňané batériou Gemini dosiahlo na jedno nabitie dojazd 978 km podľa cyklu WLTP. Projekt realizovaný v spolupráci s BMW Group bol ohlásený v polovici roku 2022 s cieľom dosiahnuť dojazd 600 míľ na jedno nabitie, čo by bolo až približne dvakrát viac ako pri sériovom BMW iX. Napokon sa podarilo dosiahnuť výsledok 608 míľ/978 km podľa noriem WLTP.

ONE uvádza, že batéria Gemini je dimenzovaná na 450 Wh/l objemovej hustoty energie na systémovej úrovni, pričom energetický obsah je 185+ kWh bez výraznejšieho nároku na priestor, aký dosahujú súčasné batérie. Mujeeb Ijaz, generálny riaditeľ a zakladateľ spoločnosti ONE poznamenal, že „elektrické vozidlá dosiahnu masové prijatie vtedy, keď budú ponúkať dostatočný dojazd, pri ktorom sa ľudia budú cítiť pohodlne, aj keď to bude ich jediné vozidlo. Batéria Gemini dokázala, že dokáže zdvojnásobiť dojazd elektrického vozidla.

BMW iX
Foto: BMW
Duochemické zloženie

Výsledok zapôsobil aj na Jürgena Hildingera, vedúceho oddelenia BMW Group New Technologies, ktorý povedal: „Práca s tímom v ONE nás baví a tešíme sa na ďalšie spoločné kroky,“ čo naznačuje, že existuje potenciál pre komercializáciu batérií Gemini.

Duochemická architektúra batérie Gemini od ONE obsahuje dva rôzne typy článkov. LFP články a bezanódové články s vysokou hustotou energie. Aby batéria s dvojitou chémiou fungovala, spoločnosť ONE musela najprv vyvinúť patentovaný vysokoúčinný jednosmerný prevodník riadiaci dve chemické zložky batérie. Podľa ONE môže batéria s dvojitou chémiou znížiť spotrebu vzácnych materiálov, pretože obsahuje o 20 % menej lítia, o 60 % menej grafitu, o 75 % menej niklu a neobsahuje žiadny kobalt.

Začiatkom tohto mesiaca spoločnosť ONE tiež oznámila, že začala pilotnú výrobu LFP batériových článkov vo svojej továrni vo Van Buren Township v Michigane, od ktorej sa očakáva, že niekedy v budúcnosti bude produkovať 20 GWh batérií ročne. Zákaznícke dodávky článkov sa začnú v prvej polovici roku 2024. Celková investícia sa odhaduje na 1,6 miliardy dolárov.

BMW iX M60 - Auto z ktorého som sa po...

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJOur Next Energy
Predchádzajúci článokTEST BYD ETP3 – má Berlingo problém?
Nasledujúci článokTento rok si Slováci doviezli z cudziny už takmer 57-tisíc ojazdených áut