
Tretia generácia (2003 – 2006): Väčší motor, agresívnejší dizajn
V roku 2003 prešiel Dodge Viper zásadnou modernizáciou, ktorá priniesla viac výkonu, ostrejší dizajn a lepšie jazdné vlastnosti. Model SRT-10 dostal nový 8,3-litrový vidlicový desaťvalec, ktorý produkoval 500 koní (373 kW) a 712 Nm krútiaceho momentu. Vylepšený motor ponúkal nielen vyššiu dynamiku, ale aj hladší priebeh výkonu, čo umožnilo lepšiu kontrolu nad vozidlom.

Dizajn sa stal agresívnejším a aerodynamickejším, pričom karoséria prešla kompletným prepracovaním. Dlhá kapota, ostré línie a výrazné otvory na odvádzanie tepla zvýrazňovali drsný charakter auta. Na rozdiel od predchádzajúcej generácie bol Viper v tomto období primárne ponúkaný ako roadster, čím sa zdôraznil jeho nekompromisný športový imidž.

Okrem výkonu inžinieri vylepšili aj podvozok, ktorý dostal novú hliníkovú štruktúru, tuhšiu konštrukciu a prepracované zavesenie kolies. Vďaka týmto zmenám sa auto správalo stabilnejšie vo vysokých rýchlostiach a reagovalo precíznejšie na pokyny vodiča. Napriek pokroku zostal Viper ostrým, nekompromisným strojom, ktorý stále vyžadoval skúsené ruky a plnú pozornosť za volantom.
Štvrtá generácia (2008 – 2010): Extrémne výkony a rekordy
Rok 2008 priniesol ďalšiu evolúciu Viperu, ktorá posunula hranice výkonu a ovládateľnosti. Inžinieri zväčšili objem motora na 8,4 litra, čím zvýšili výkon na 600 koní (447 kW) a 760 Nm krútiaceho momentu. Vylepšené hlavy valcov, nasávací systém a riadiaca jednotka umožnili rýchlejšiu odozvu na plyn a efektívnejšie spaľovanie.

Okrem štandardného SRT-10 pribudla aj extrémna verzia ACR (American Club Racer), vyvinutá špeciálne pre jazdu na okruhoch. Agresívna aerodynamika s obrovským zadným krídlom, nastaviteľným predným splitterom a prepracovaným podvozkom znížila hmotnosť a dramaticky zvýšila prítlak. Použitie uhlíkových vlákien a odľahčených komponentov pomohlo znížiť hmotnosť, čím sa zlepšila agilita a ovládateľnosť pri vysokých rýchlostiach.

V roku 2008 sa Viper ACR zapísal do histórie, keď zajazdil rekordný čas 7:22,1 na legendárnom Nürburgringu. Tento výkon mu zabezpečil titul jedného z najrýchlejších sériových áut na svete a potvrdil, že Viper nebol len surovým americkým svalnatým autom, ale aj vážnym súperom na pretekárskych tratiach.