Domov Lifestyle Čo nás vedie k výberu konkrétnej značky? Veľká anketa

Čo nás vedie k výberu konkrétnej značky? Veľká anketa

Volvo's 90-range

Mercedes-Benz – Skupina Diagnoza Benz

Náruživý benzáci v skupine ma nesklamali a obhájili si značku tak ako som čakal.

Zámienkou zaobstarania si Mercedesa u väčšiny bola história značky spojená so všeobecne známou kvalitou vyrábaných áut, kvalitným servisom a naozaj najkvalitnejších motorov ktoré ku dnešnému dnu presiahli hodnoty aj milióna kilometrov na tachometri a stále brázdia cesty.

Ďalším zaujímavým argumentom je prestíž značky a jej samotná váha (však povedzme si sami… „Mercedes- Benz“). U niektorých však išlo o celoživotný sen, ktorý mali odmalička vylepený v podobe plagátu na stene a denno denne k nemu vzhliadali až sa nakoniec dočkali. V neposlednom rade je pocit z jazdy v aute s hviezdou na kapote, alebo potreba vyzerať ako mafián a baliť dievčatá (vieme svoje). Prajem veľa šťastných kilometrov klubu medveďov a je jedno či máte piano, starú čínu, mamuta či motýľa.

Škoda Auto – Skupina Škoda Fans Slovensko

Tradícia, tým by som začal. Skoro každý z nás mal doma aspoň jedno autíčko od Škody a očividne naozaj veľkej komunite (19 400 členov), táto značka učarovala natoľko, že jej úplne podľahli. Odhliadnúc od tradície starých rodičov, si Škoda naďalej získava fanúšikov svojim „Simply Clever“. A keby nestačí ? Tak lacné náhradne diely a jednoduchá údržba.

Škode držíme palce vo vývoji a jej fanúšikom veľa šťastných kilometrov.

BMW – BMW CLUB SK-CZ

Asi u najsenzibilnejšej skupiny som sa dosť zapotil. A pri najvyššom počte komentárov (75), som aj hodnú chvíľu strávil čítaním komentárov, predieral som sa veľmi zaujímavými skúsenosťami a argumentmi.

Neberte mi za zlé, ale citáciu „Pocit z jazdy“ sem musím dať. A podľa ďalších bodov si dovolím bez hanby povedať. Že autá značky BMW, veľmi silno pôsobia na vodiča, či už na jeho zmysli alebo celkové cítenie z jazdy. Vodiča ohúri tuhosť a presnosť riadenia, pohodlie, jazdné vlastnosti, zvuk a bezpečnosť. Samozrejme čerešničkou je zadný náhon a dizajn, ktorý môžu závidieť aj súčasné autá. Ako povie každý fanúšik „Lebo vlastniť BMW je srdcová záležitosť!“

Fanúšikom mníchovských vrtuliek prajeme veľa šťastných kilometrov.

Honda – Honda – Club CZ

Prejdime mimo starý kontinent, presnejšie do krajiny vychádzajúceho slnka, Japonska.

Fanúšici mi prišli veľmi hrdí na svoju značku. Samozrejme mi ale aj vysvetlili kvôli čomu.

Autá sú tradíciou či už v rodine alebo srdci. Tak ako pri každom aute aj tu je dôvodom zaobstarania si auta, túžba. Či už po dizajnovej stránke alebo túžba sa odlíšiť, skúsiť niečo iné. Veľmi si pochvaľuj motory 1.6 16V DOHC V-TEC a dizajn, ktorý je podľa nich aj po 20 rokoch konkurencie schopný. Zo skúsenosti fanúšikov by som povedal, že Honda je dostupné auto s vysokými otáčkami, ktoré sa nebojí byť dravé, obratné a je za rozumný peniaz.
Hoňdákom prajeme veľa šťastných kilometrov.

Audi – Audi Club International Slovensko

Späť do Európy a presnejšie do Nemecka. Fanúšikovská základňa mi pripravila veľmi rôznorodé názory, veď uvidíte.

Z jednej strany dizajn, z druhej strany bezpečie, tretia strania výkon a štvrtá je duša auta ktorú si obľúbite (už viem prečo má audi 4 kruhy !). No najčastejšie spomínaným pojmom bolo (áááno dobre tušíte) quattro. O Audi asi netreba príliš veľa hovoriť. Auto vám povie dosť samo. Je komplexné a fanúšici vám to potvrdia.
Fanúšikom štyroch kruhov prajeme veľa šťastných kilometrov.

SEAT – SEAT Club Slovakia – SCS

Španielsko – Nemecká fúzia. Fandovia SEATu sú výberavy čo sa áut týka.

Volia si síce z VW group ale nie klasické značky. Sú to puntičkári ale dvakrát rozmýšľajú než niečo spravia. Povedal by som, že sú to exoti, ktorý sa našli práve v tejto značke, ktorá im sadla ako riť na šerbel. Autá od SEATu sa hlásia ako lacnejšie a finančne dostupnejšie ako ostatné z koncernu a dokonca jej fanúšikmi je značka veľmi podceňovaná a vlastne sú tie autá kvalitnejšie a majú aj lepší pomer cena/výkon. Na jednej strane sú radi, že majú veľa muziky za málo peňazí ale z druhej strany sa hnevajú, že sú na chvoste čo sa podpory od VW group týka. Samozrejme je to rozporuplná téma a nebudeme to tu rozoberať.

No na druhú stranu, užívajme si leto na Ibize s Leonom po boku a fanúšikom SEATu prajeme veľa šťastných kilometrov.

Subaru – Slovenský SUBARU KLUB/Slovak SUBARU CLUB

Hviezdičky nás zavedú späť do Japonska. Značka s dlhoročnými závodnými skúsenosťami si získala srdce nejedného automobilového fanúšika. Ale prečo ?

Odpoveďou by mohol byť motor Boxer s epickým zvukom. Bezpečné vozy s duálnou funkciou terén+šport. Neopakovateľný dizajn a pohon AWD (všetkých štyroch kolies) robí z áut tejto značky nenápadné beštie ktoré keď treba poslúžia po každej stránke. Len ako čerešnička na torte, vedeli ste, že fandovia zo Subaru mi ako jediní 5x spomenuli, že ako dobre sa v aute vyspia po sklopení sedačiek ?
Hviezdam prajeme veľa šťastných kilometrov.

Hyundai – Hyundai klub Slovensko

Pre zmenu, Juho-Kórejska značka ktorá vyrába autá u našich českých susedov. Mladšia značka s menšími koreňmi si po rokoch buduje kvalitnú fanúšikovskú základňu. Čo ale ohúrilo majiteľov Hyundaiu natoľko, že po ňom siahli ?

Najčastejším argumentom bol súlad pomeru ceny a výbavy naproti iným „klasickým“ značkám.
Zaujal aj zaujímavý dizajn, praktické a priestranné vozidlá a kvalitné motory s lacným servisom. Nezvyčajným aspektom bolo priaznivé financovanie, ktoré odznelo viackrát.
So sumarizujem to tak, že Hyundai je dobrou voľbou, keď chcete kvalitné auto so všetkým ako sa patrí za primeranú sumu.

Fanúšikom Hyundaiu prajeme veľa šťastných kilometrov a dávame do pozoru chystané video z našej produkcie s vozidlom Hyundaiu, máte sa načo tešiť !

Mitsubishi – MITSUBISHI KLUB CZ/SK

Skupina kde som si prečítal asi najviac príbehov ako sa majitelia dostali ku svojmu tátošovi.

Vo väčšine prípadov však nešlo o „dlhodobejšie hľadanie“ auta, ani o výber na základe štatistík či recenzií. Príbehy hovoria o tom, s čím sa stretávame párkrát za život „láska na prvý pohľad“. A neostalo to len pri príbehoch, majitelia si svoje tátoše nevedia vynachváli, či už ide o pracovné alebo osobné auto. Živé motory, spoľahlivé a nie veľmi drahé náhradné diely v kombinácií s normálnou spotrebou robia z vozidiel značky Mitsubishi veľmi atraktívne kúsky, ktoré by si mi mal každý z nás vyskúšať a vytvoriť tak vlastný názor.

Všetkým fanúšikom troch diamantov želáme veľa šťastných kilometrov.

Mazda – Mazda 323F KLUB SK + Mazda klub CZ/SK

Jedna z mála skupín, kde mi ku kladom diktovali bez okolkov aj mínusy.

Alfou sú kvalitné motory, to vám povie každý majiteľ. Ďalej je tu dizajn, ktorý je veľmi špecifický pre túto značku, je agresívny a nadčasový. Týmto vytŕčajú z davu a tvoria si tak vlastnú zaujímavú komunitu ktorá sa naozaj nestráni hovoriť aj o mínusoch (každé auto a automobilka ho má).
Ale čo je najdôležitejšie podľa fanúšikov? Mazda si ide vlastnou cestou, skúša nové veci (napríklad taký Wankel v RX-8).
ZOOM-ZOOM prajeme veľa šťastných kilometrov.

Opel – Opelclub.sk

U Oplu som sa naozaj nasmial, kedže na anketovú otázku „Prečo Opel?“ dosať odpoveď „Lebo bol za prepis 😃 “ naozaj poteší ! Ale späť k serióznej práci.

Dôvodom pre Opel, je podľa fanúšikov nemecká kvalita za rozumnú cenu. Môžeme súhlasiť ? Ohlasy hovoria, že áno !  Majitelia hovoria o kvalitných motoroch a karosériach ktoré držia aj po rokoch v celku. Narozdiel od iných nemeckých značiek je cena ich servisu zlomková. Dizajn ktorý už pri malej Corse, MPV Zafire či športovej GT zaujme. Takže keď hľadáte zaujímavého nemca, obzrite sa aj za Oplom.
Bleskom prajeme veľa šťastných kilometrov.

Toyota – Toyota Klub Česká Republika

Táto skupina srší radosťou ! 😃 Či už z Toyoty alebo Lexusu, ale prečo ?

Odpoveďou je najlepší servis, najlepšia dostupnosť servisných služieb a najlepší, najlacnejší hybrid ! Odhliadnúc od Hybridov, hlavnú rolu hrá spoľahlivosť (nezabúdajme, že sme predsa v Japonsku). Priestrannosť, história značky a bod ktorý ma zaujal! „Nekrade se“ Čo je natom pravdy nevieme, no radšej si dobre zabezpečme svoje tátoše ! Takže kto z vás bude rozmýšľať o ekologicky a emisne úspornom autíčku alebo o aute ktoré vás nesklame ani po rokoch. Viete ktorým smerom sa pozrieť, takže „japonec až nakonec“. Prajeme fanúšikom Toyoty veľa šťastných kilometrov.

Renault – MeganeKlub.sk & Renault Megane FANS

Zájdime do kontroverzného Francúzska… Určite každý z nás už počul o averzií ku nejakému francúzovi, v tomto prípade Renault.

Čo naňho povedali dlhoročný vlastníci a fanúšici ?
Presný opak! Pri riadnej údržbe, je auto veľmi spoľahlivé a keď už príde na servis, ostane vám aj na obed, nie len na kávu. Pohodlie v Renaulte posunuli na novú úroveň, ani po niekoľko sto-kilometrovej ceste sa nebudete cítiť unavený alebo „polámaný“. A dizajn ? Ten je tu alfou a omegou, žiadna sterilita, práve preto sa vám nestane, že stretnete 5x to isté auto na ulici len s rozdielom farby. A takisto je tu aj veľmi viditeľný generačný rozdiel vozidiel kde sa nemôže stať, že odseba nerozoznáte 2 generácie vozidiel.

Páči sa nám zápal Renaulťákov a dúfam, že im to ostane a takisto im prajem veľa štastných kilometrov.

Citroen – Citroen Club – cz/sk

Ďalší franzúc, je taktiež ako jeho bratia kritizovaný, no cítia sa tak aj jeho majitelia ?

Určite nie, skôr sa nechávajú rozmaznávať hydraulickým podvozkom (podobne ako Rolls Royce ktorý ho od Citroenu má zapožičaný, kvôli patentu Citroenu), ktorý im masíruje zadnice a kríže. Pravda je taká, že v Citroene sa nájde každý, či už mladý študent, rodina s deťmi alebo dušou závodník ! Keď už sme pri závodení, Citroen sa drží svojej histórie a duše Bugalského, Loeba a ich športových úspechov, čo poteší každého fanúšika !
Ako je to teda so Citroenom ? V podstate nijak, nikomu sa netlačí a je mu dobre tam kde je, svojich majiteľov hýčka pohodlím, dizajnom a výbavou. A tí čo nevedia nakoniec len ľutujú, že si svojho Citróna nekúpili skôr.
Všetkým fanúšikom Citroenu prajeme veľa šťastných kilometrov.

Peugeot – Peugeot Club pro Českou a Slovenskou republiku

Posledný z trojice francúzskej romancy je taktiež kontroverzný, na jednej strane ustráchané mačiatko, no na strane druhej je kráľ zvierat, ktorý nič nenechá tak ako má byť.

Tak to ostalo aj s majiteľmi, Peugeot vás musí osloviť, keď si vás vyberie zahrnie vás pohodlím a spoľahlivosťou. No, keď si nesadnete a budete spolu bojovať, skončí to tak, že jeden z vás ustúpi. No, pre tých ktorý stále váhajú nad levíčaťom, autá ponúknu francúzsky dizajn a šarm ktorý inde nenájdete, zaujímavé tvary a motory.
Všetkým Levíkom prajeme veľa šťastných kilometrov.

Jeep -Jeep Club Slovakia

Nadnesme sa vyššie a prejdime ku praotcovi dnešných SUV a Off-road. Ikonickému Jeepu.

Obývačka na kolesách, ikona pompéznej americkej vojnovej extázy. Po rokoch stále v duchu svojho otca Willysa.
Pretechnizovaná skupina začala hneď zhurta! Začali prejazdovými uhlami cez výkonné motory, cez pomerne nízku hmotnosťou a tuhé nápravy až ku priestranným vozidlám s dostatkom priestoru a komfortu aj vo veľmi neprijateľnom teréne. Uf! Na jedného aj dosť informácií (verte mi, to som vymenoval len zlomok!) Nemôžem ale nespomenúť aj lásku ktorú majitelia Jeepov ku ich Jeepom chovajú! Jeep je fúzia koča a vozu! Takže neváhajte a skúste ho keď máte možnosť!
Všetkým fanúšikom Jeepu prajeme veľa šťastných kilometrov.

Suzuki – SUZUKI Offroad-Klub Slovensko

Japonský samuraj (dvojzmysel) ktorý seka konkurenciu tak ako nepriestupný terén.

Suzuki skupín je málo a a preto som vďačný za účasť, aj keď Offroadovej skupine, Suzuki.

Japonský svalnáč ktorý vydrží všetko (aj kotúle!) a pritom je dostupný a veľa nestojí. Nenáročný na údržbu, jednoduchý a pritom tak efektívny. Kto hľadá malý, ľahký, obratný a šikovný offroad. Obhliadnite sa aj v Suzuki, môžete len získať !
Všetkým Suzuki fans prajeme veľa šťastných kilometrov.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST – Hyundai i10 1.2i
Nasledujúci článokE klasse po 140 000 km

2 COMMENTS

    • Bohužiaľ chýba tam viacej značiek, niektoré s nami nekomunikovali do niektorých sme sa nedostali… V prípade tvorby podobného článku v budúcnosti oslovíme aj vami spomínané stránky.

Comments are closed.