Mať spoľahlivé auto, ktoré si nevyžaduje návštevu servisu každý týždeň, je snom snáď každého motoristu. Podľa portálu Auto Uncle tieto modely vydržia najväčšiu porciu kilometrov.

Hovorí sa, že kto chce spoľahlivé auto, má dnes jednoducho smolu. Hoci moderné automobily sú oproti predchodcom spred 20 až 30 rokov omnoho bezpečnejšie, pohodlnejšie, rýchlejšie, ale aj komplikovanejšie. A práve to je kameňom úrazu. Za “veteránmi” totiž zaostávajú v spoľahlivosti. Kým autá z, povedzme 80-tych a 90-tych rokov minulého storočia bez problémov dokážu atakovať polmiliónovú hranicu bez zásadnejších opráv, moderné automobily majú živnosť danú výrobcom niekde na úrovni 200-tisíc kilometrov.

Nemecký autoportál Auto Uncle zostavil rebríček desiatich ojazdených áut, ktoré majú v priemere najvyšší kilometrový nájazd. Že ide o skutočne zaujímavé porovnanie dokazuje aj fakt, že portál má prístup k dátam o takmer 6 miliónoch ojazdených vozidiel.

Volvo 940 – 401.860 km

Volvo v tomto rebríčku zrejme neprekvapí. Kultový hranatý model 940, jeden z posledných zadokoliek zo Švédska, poháňal celý rad motorov. Zaujímavosťou je, že aj najmenší motor mal objem 2,0 litra a vrchol ponuky tvorili 2,4-litrové štvorvalce z dielne Volkswagenu.

Toyota Land Cruiser – 404.471 km

Na deviatom mieste sa umiestnila japonská Toyota Land Cruiser. O tom, že SUV a pick-upy od Toyota toho zvládnu veľa, hovorí aj fakt, že si ich často volia rôzne vojenské organizácie.

Mercedes-Benz 230 – 406.611 km

Predchodca triedy E, Mercedes-Benz generácie W123, patrí všeobecne spolu s predchodcom (W114/115, respektíve piáno) medzi tie najspoľahlivejšie autá. Preto neprekvapí, že sa v rebríčku nachádza hneď dvakrát. Prvá verzia nesie označenie 230, čo v preklade znamená 2,3-litrový benzínový štvorvalec s výkonom 136 koní.

Mercedes-Benz 300 – 417.781 km

Samozrejme, nesmieme opomenúť ani dieselové varianty, konkrétne päťvalcový trojliter ozančený ako 300D. Ten sa vyrábal v dvoch verziách: ako atmosférická jednotka s výkonom 80 koní, respektíve ako prepĺňaný variant s výkonom 125 koní.

Mercedes-Benz B180 – 429.430 km

O zrejme najväčšie prekvapenie sa postaral Mercedes-Benz triedy B vo verzii 180. Tá neukrýva 1,8-litrový motor, ako by sa podľa označenia mohlo zdať, ale 2-litrový štvorvalec CDI s výkonom 109 koní. Zároveň ide o jediného zástupcu “moderných áut” v tomto rebríčku.

Volkswagen Golf II – 434.424 km

O rebríček vyššie sa umiestnil Volkswagen Golf druhej generácie, ktorá sa vyrábala od roku 1983 do roku 1992. Za ten čas ich bolo vyrobených neuveriteľných 6,3 milióna kusov. Pod kapotou sa mohol nachádzať celý rad motorov: od benzínovej 1,3ky po 1,8 vo verzii GTI, či dieselová 1,6 s výkonom od 40 kW (54 k) do 59 kW (80 k).

Mercedes-Benz C220 – 463.249 km

Štvrtým a posledným zástupcom hviezdnej značky zo Štuttgartu je trieda C vo verzii 220. Označenie odkazuje ako na 2,2-litrový beznínový variant, tak aj na dieselovú verziu s rovnakým objemom.

Volkswagen Transporter T3 – 507.829 km

Bronzovú priečku si vyslúžil Volkswagen Transporter v tretej generácii. Oproti predchodom výrazne hranatejšia dodávka sa vyrábala od roku 1979 do roku 1992. Poháňal ju celý rad motorov. Benzínové začínali na objeme 1,6 litra a výkone 37 kW (50 k) a končili na objeme 2,1 litra s výkonom 82 kW (107 k). Dieselové varianty boli dva: s objemom 1,6 a 1,7 litra a výkonom od 37 kW (50 k) do 51 kW (66 k).

Ford Fiesta – 534.730 km

Striebornú priečku si možno trochu prekvapujúco vyslúžil malý hatchback s modrým oválom v znaku. Na jeho spoľahlivosti sa pozitívne podpísali odolné motory, málo elektronických súčastí, ale aj lacné náhradné diely.

Volkswagen Beetle – 897.859 km

A s veľkým náskokom sa na prvom mieste ocitlo auto, ktoré doslova rozhýbalo povojnovú Európu. Volkswagen Beetle, alebo teda po našom Chrobák, odštartoval svoju hviezdnu dráhu v roku 1938 a napríklad v Mexiku sa vyrábal až do roku 2003.

Zdroje: Auto Uncle | autoforumstartstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 1 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTest Kia Sportage 2,0 CRDi Mild hybrid, skutočne nižšia spotreba?!
Nasledujúci článokPrečo poriadne terénne autá využívajú šasi namiesto samonosnej karosérie?