Nie všetko vždy funguje podľa plánu, ale niekedy sa stane chyba tou najlepšou zložkou nového nápadu. Tento prípad zažili aj nasledujúce autá, ktoré sú dnes slávnymi. A pritom mali byť niečo úplne iné…
Pri plánovaní nového vozidla je často nejaký náčrt. Kto vie, či sa bude predávať dobre alebo nie? To, čo vyzerá dobre na papieri a v dizajnovom štúdiu, nemusí vždy znamenať úspešný predaj. Automobilky robia všetko pre to, aby zamestnávali tie najjasnejšie hlavičky v potrebných odvetviach a aby sa vyhli problémom. Ale väčšinou vozidlo začne svoju cestu ako jedna vec a potom sa premení na niečo úplne iné. A zväčša je to vec náhody či šťastnej chyby.
Všetkých nasledujúcich päť áut sa stalo ikonou vo svojom segmente. To, čo ich robí špeciálnymi je, že v štúdiu ich nepovažovali za prelomové. Prinášame Vám fascinujúci pohľad na prvé štádia niektorých našich obľúbených automobilov.
Lamborghini Diablo
Lamborghini v 90. rokoch nebolo práve finančne najsilnejšou spoločnosťou. Predtým, ako bolo Diablo schválené do výroby, firma bola predaná spoločnosti Chrysler a tá nesúhlasila s pôvodným diazjnom Gandiniho. Gandini bol skvelý dizajnér, ktorý stvoril ikony ako Countach a Miura, ale možno boli svojim vzhľadom príliš radikálne pre bežnú automobilku. Konečný dizajn pre Diablo bol nakoniec schválený v dizajnovom štúdiu v Detroite. Gandini sa po tomto kroku spojil s bývalými zamestnancami spoločnosti Lamborghini, aby spolu založili spoločnosť Cizeta. Vytvorili jediné auto – model Cizeta Moroder V16T, ktorý je tým prvotným dizajnom pre Diablo.
Ford Mustang
Úchvatné je, že Ford Mustang ani nemal dostať pôvodný znak Mustangu. Pôvodne to mala byť mačka! Zatiaľ čo originálny Ford Mustang začal svoju produkciu v polovici roka 1964, v roku 1961 sa začali vyrábať len prototypy. Ak sa pozriete na priložené obrázky, všimnete si, že symbol Mustang nie je Mustang, ale Cougar (alebo inak veľká mačka). To sa čoskoro zmenilo, pretože jeden z dizajnérov automobilu bol fanúšikom druhej svetovej vojny, a konkrétne stíhacieho lietadla P-51 Mustang, zatiaľ čo ďalší Ford výkonný pracovník choval kone ako hobby. Príbeh obohatila aj jeho manželka, ktorá mu kúpila knihu s názvom „Mustangs“ ako darček k narodeninám, a zvyšok je už známy.
Porsche Panamera
Niet pochýb o tom, že Porsche Panamera bola a je kontroverzným vozidlom, ktoré sa predstavilo v roku 2010. Porsche má jedných z najviac oddaných fanúšikov všetkých značiek automobilov, ktoré existujú, a mnohí boli zúfalí, keď Porsche uviedolo na trh nový model, ktorý ani omylom nepripomínal dvojdverový športový automobil. Avšak Porsche sa už dlho bavilo stavbou sedanu.
Už v roku 1988 Porsche navrhlo a postavilo auto dosť podobné štvordverovému konceptu s názvom 989, ktorý bol pripravený na výrobu. Vyznačoval sa veľmi elegantným interiérom a exteriérom, ale všimnite si tmavý priestor medzi otvormi palubnej dosky. Rozmýšľali už takto dopredu nad navigačnou obrazovkou? Kto vie? Hoci projekt bol v roku 1992 zrušený, Porsche sa nikdy nevzdalo výroby štyroch dverí, ktoré nie sú SUV. Dnes sa nazýva tento model Panamera a nie 989.
Mini Cooper
Predtým, ako BMW v roku 2000 nakoniec odkúpilo značku Mini z britskej skupiny Rover Group, bola navrhnutá a skonštruovaná koncepcia pre malé vozidlo, ktoré by mohlo úspešne nadviazať na ikonické Mini, ktoré bolo postavené v roku 1959. Rover správne rozhodol, že výmena modelu je už dávno oneskorená. Na ženevskom autosalóne v roku 1997 odhalili dvojicu duchovných konceptov.
Na rozdiel od prvej generácie kultového vozu pod BMW, v roku 2000 tieto koncepty zabránili retro dizajnu v prospech niečoho nového. Rovnako ako originálne Mini, boli obidva kompaktné modely s motorom vzadu a napriek tomu disponovali pôsobivým vnútorným priestorom. A vďaka tomu poznáme dnešné Mini.
Nissan GT-R
Dnešný Nissan GT-R pochádza z dlhej rady vysoko výkonných modelov Nissan. Predtým, ako GT-R v roku 2007 debutoval na autosalóne v Tokiu, prešiel Nissan sériou dizajnových konceptov, aby sa všetko upravilo tak, aby najlepšie klasické dizajnové prvky Skyline prešli do moderného športového vozidla. Ako môžete vidieť z priložených obrázkov, bolo niekoľko návrhov, niektoré agresívnejšie ako iné.
Nakoniec sa rozhodlo pre tri možnosti. Carlos Ghosn, ktorý dodnes zastáva miesto generálneho riaditeľa aliancie Renault-Nissan, urobil svoju konečnú voľbu na základe modelov v mierke 1:1. Všetky tri vyzerajú podobne, ale existujú rozdiely. Predstavte si, že sa rozhodol pre jedného z dvoch, ktoré neboli ani v postupovom zozname. Ako by toto auto vyzeralo dnes, keby základný dizajn vyzeral inak?
Zdroj: carbuzz.com