Už nejakú dobu je známe, že automobilky BMW a Toyota spolupracovali niekoľko rokov na spoločnom modeli. BMW v kooperácií s Toyotou môže znieť ako zvláštna kombinácia!
Avšak vyhliadky sa stali realitou, od kedy je známe, že v prípade Toyoty pôjde o legendárny model Supra. V prípade mníchovskej značky o tretiu generáciu modelu Z4. Teda v oboch prípadoch ide o športové kupé ktoré by primárne malo byť o radosti z jazdy, teda to čomu fandíme.
Tretia generácia BMW Z4 sa nám predstavila pred pár mesiacmi v lete. Piata generácia športového modelu Supra nedávno na detroitskom autosalóne. Sprevádzaná bývalým pilotom a majstrom sveta Formule 1 aj Le Mans Fernandom Alonsom. Od začiatku tejto spolupráce sa vedelo, že obe autá budú zdieľať platformu, radový šesťvalec no neskôr prenikli informácie, že spoločnej techniky bude viac ako napríklad aj prevodovka a podobne.
Mnoho podobného nájdeme aj v interiéri. Supra si od mníchovskej dvojičky vypožičala volič automatickej prevodovky, panel ovládajúci klimatizáciu jednoducho nájdeme tu mnohé prvky známe z moderných alebo starších modelov značky BMW. Avšak materiály a dielenské spracovanie je v prípade Z4, ako býva u BMW zvykom, na prémiovej úrovni. Interiér Toyoty pôsobí stroho v porovnaní z nemeckým bratom a menej hodnotne. Exteriér oboch modelov sa nesie v duchu filozofie aktuálnych dizajnérskych zmien a nových trendov, ktoré sú charakteristické pre každú z oboch značiek.
Zatiaľ najvýkonnejší zdieľaný motor má objem 3 litre. Ide o radový šesť valec preplňovaný turbodúchadlom twin-scroll. Motor je pre oba modely rovnako naladený. Výkon 250 kW od 5000 do 6500 otáčok a maximum krútiaceho momentu na úrovni 500 Nm v širokom pásme od 1600 do 4500 otáčok. Ak očakávate, že autá budú totožné aj v šprinte z 0 na 100km/h nie je to tak. Toyota aj vďaka tomu, že je ľahšia o viac ako 100 kilogramov zvláda túto disciplínu za 4,3 sekundy. BMW je o tri desatiny pomalšie. Základná cena najlacnejšieho modelu Z4 vo verzií sDrive20i bude zhruba na úrovni 47 tisíc eur. Ceny Toyoty Supra sa dozvieme v priebehu januára.
Tabuľka rozdielov
Toyota Supra vs. BMW Z4 | ||
Toyota Supra | BMW Z4 | |
Zdvihový objem cm3 | 2998 | 2998 |
Valce/ventily | 6/4 | 6/4 |
Výkon (kW) | 250 | 250 |
Krútiaci moment (Nm/min) | 500/1600-4500 | 500/1600-4500 |
Prevodovka | 8A | 8A |
Najvyššia rýchlosť (km/h) | 250 (obmedzovač) | 250 (obmedzovač) |
Akcelerácia 0-100 km/h [s] | 4,3 | 4,6 |
Komb. spotreba (l/100 km) | – | 7,1-7,4 |
Dĺžka (mm) | 4379 | 4324 |
Šírka (mm) | 1854 | 1864 |
Výška (mm) | 1292 | 1304 |
Rázvor (mm) | 2470 | 2470 |
Rozchod vpredu (mm) | 1594 | 1609 |
Rozchod vzadu (mm) | 1589 | 1616 |
Batožinový priestor (l) | 290 | 281 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1495 | 1610 |