Domov Lifestyle Pneumatiky: 10 zaujímavých faktov, ktoré ste o nich možno nevedeli

Pneumatiky: 10 zaujímavých faktov, ktoré ste o nich možno nevedeli

9.    Najinteligentnejšie pneumatiky komunikujú so smartfónom
Skontrolovať si opotrebenie smart pneumatík cez aplikáciu v mobile nie je problém.

Inžinieri v Pirelli vytvorili smart technológiu. Pomocou senzora zabudovaného priamo v pneumatike môžete mať v smartfóne v reálnom čase podrobné informácie o jej stave, vrátane toho, koľko kilometrov by vám mala ešte vydržať. Ako komunikačné rozhranie slúži cloud. Každá pneumatika má svoj vlastný ID kód, pomocou ktorého spoločnosť monitoruje jej životný cyklus od výroby až po recykláciu. Neustále sa monitoruje tlak a teplota pneumatiky, a to v pohybe aj počas státia, statické zaťaženie, jej celkové opotrebovanie a v blízkej budúcnosti aj predpokladaný počet kilometrov zostávajúcich do jej úplného opotrebenia, teda v podstate životnosť.

10. Najextravagantnejšie komerčne dostupné pneumatiky sú bez vzduchu a duše
Tweel nie je len koncept – tieto pneumatiky sa skutočne už predávajú.

O pneumatike, ktorá nepotrebuje vzduch, sa hovorí veľmi dlho. Napríklad Michelin predstavil koncepty Tweel a Airless už v roku 2005. Koncept predstavuje koleso v podstate ako monolit, teda nie je zložené z pneumatiky a disku. Vzduch je nahradený špeciálnym tvarovo prispôsobiteľným rebrovaním, rýchlosť je obmedzená približne na 60 km/h. Aj preto Michelin začal v minulom roku ponúkať pneumatiku X Tweel v bežnom predaji prevažne pre štvorkolky a pracovné stroje. Ceny v eurách – samozrejme v závislosti od veľkosti a modelu – atakujú štvorcifernú hranicu.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
3
4
5
Predchádzajúci článokTest Renault Talisman S-Edition, limuzína zo srdcom Meganu R.S.
Nasledujúci článokLimitovaný Abarth 695 70° Anniversario, nadšenie či sklamanie?
Pracujem ako motoristický a technologický novinár už 17 rokov. Počas nich som spolupracoval s denníkom Národná obroda, časopisom Brejk, portálom Autoserver a najdlhšie, vyše 14 rokov, s týždenníkom Plus 7 dní. Zároveň som prispieval do niekoľkých odborných médií a som členom slovenskej poroty Auta roku. V oblasti automotive ma zaujímajú hlavne nové technológie a ekonomické trendy.