Koľkokrát sa počas jazdy autom mrvíte a upravujete si polohu tela? Aj v prípade, že jazdíte iba svojim autom, je dobré skontrolovať a upraviť polohu tela aspoň raz za rok.

Dnes už sa nachádzajú v autách pomôcky, ako výškové a hĺbkové nastavenie volantu, sedadiel, sklon operadla atď. a rôznym úpravám sa oplatí venovať pár minút. Týmto spôsobom sa postaráte o svoje pohodlie, no čo je možno dôležitejšie, aj o svoju bezpečnosť počas jazdy.

Nastavenie výšky a sklonu sedadla

Chyby, ktoré robíme počas jazdy: Aká je vaša pozícia v aute?

Mnoho vodičov sedí v aute ako v obývačke na gauči, niektorí dokonca ako keby sledovali dianie pod stieračom, taký sú na volante nacapení. Ideálnu výšku sedadla spoznáme, keď sú boky v rovnakej výške ako naše kolená. Samozrejme za predpokladu, že v takejto situácii máme tiež dobrý výhľad na cestu a všetky potrebné prístroje. Ak nemôžete zdvihnúť sedadlo dostatočne vysoko, môžete použiť vankúš (ženy budú vedieť svoje). Dôležitý je aj sklon sedadla – mal by byť čo najrovnejší a nemal by nás nútiť ukladať sa do zadnej časti sedadla.

Správna poloha sedadla

Chyby, ktoré robíme počas jazdy: Aká je vaša pozícia v aute?

Posuňte sedadlo dopredu smerom k volantu do bodu, kde v pohodlí došliapnete na všetky pedále bez toho, aby ste chrbticu posúvali ďalej od operadla. Uhol v kolene by mal byť 20 až 30 stupňov. Odstup od kraja sedadla by mal byť minimálne jeden centimeter (alebo dva prsty), čo zabezpečí správnu cirkuláciu v nohách.

Sklon operadla a opierky hlavy

Chyby, ktoré robíme počas jazdy: Aká je vaša pozícia v aute?

Okrem štandardného nastavenia operadla a opierky hlavy ponúka väčšina moderných automobilov aj bedrovú opierku, ktorá sa vrelo odporúča každému, kto strávi v aute niekoľko hodín denne. Inak je správna poloha taká, ktorá nám umožňuje jazdiť s rovným krkom a hlavou mierne od opory hlavy. Rovnako ako v lakte, držte volant s mierne pokrčenými rukami.

A čo výška volantu?

Chyby, ktoré robíme počas jazdy: Aká je vaša pozícia v aute?

Ako je zrejmé z nižšie uvedeného náčrtu, výška volantu sa nastavuje podľa ďalších faktorov a vo všeobecnosti platí pravidlo, že pri natiahnutej ruke musí zápästie zostať na vrchu volantu. Ideálny je 120 stupňový uhol lakťa a taktiež je dôležitý prehľad o údajoch na palubnej doske, preto venujte pozornosť aj tomuto faktoru. Ak sa vám náhodou stane nehoda, potom bude dostatok priestoru pre aktivovaný airbag.

TEST Hyundai i30 1,5 DPi dokazuje, že atmosféra stále žije

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST BMW Z4 30i, auto ktoré vám bude robiť radosť
Nasledujúci článokŠkoda bude autá diagnostikovať cez smartfón