Automobilku Kia všetci dôverne poznáme. Jej začiatky neboli jednoduché a pred niekoľkými rokmi ju spoločnosť vnímala ako lacnú kórejskú automobilku, ktorá nemá čo ponúknuť. Časy sa však dramaticky zmenili a dnes Kia patrí medzi úspešnú a vyhľadávanú automobilku. Dnes si ju predstavíme v inom svetle.

V Európe ju poznáme najmä vďaka modelom ako Ceed, Sportage, či Sorento. No v zahraničí ako sú Spojené štáty, Rusko alebo Kórea, však Kia ponúka pre nás nepoznané, no nádherné modely, ktoré sú často porovnávané s prémiovou konkurenciou.

Auto, ktoré sa nebojí ani nemeckej trojky.

Najväčším sedanom automobilky je model K900, respektíve Quoris. Obe mená patria veľkej limuzíne, ktorá predstavuje vrcholnú ponuku a absolútny luxus značky Kia. Jej prvá verzia sa začala predávať v roku 2012. Vyznačuje sa nádherným dizajnom, ktorý vsádza na uhladenú eleganciu. Svojou veľkosťou pri dĺžke viac ako 5 metrov tvorí konkurenciu modelom ako Audi A8, BMW radu 7 a taktiež Mercedes-Benz triedy S.

Sedan pod kapotou ukrýva benzínový 3,3 litrový agregát s výkonom 365 koní, ktorého sila je prenášaná cez osemstupňovú automatickú prevodovku a pohon všetkých kolies. Interiér stavia na luxusnej atmosfére. Sedadlo vodiča je nastaviteľné až v 20 smeroch a sedadlo za spolujazdcom v štrnástich. Interiér je čalúnený kožou Nappa, obkladové materiály tvorí drevo a hliník. O ozvučenie sa stará prémiová audio sústava Harman Kardon so sedemnástimi reproduktormi. Punc luxusu podčiarkuje ambientné osvetlenie, ktoré ponúka 64 farieb.

Špičkové modely Kia, ktoré si žiaľ v Európe nekúpime
Kia Quoris, Zdroj: web

Cadenza

Menší model a zástupcu strednej triedy predstavuje model Cadenza, alebo ak chcete K7. Ide o vozidlo, ktoré oproti svojmu väčšiemu bratovi vsádza na expresívny a dynamicky poňatý dizajn, pri ktorom zaujme tigrí nos – masívna predná maska a dynamicky strihnuté LED svetlomety. Celý dizajn podčiarkujú prepojené zadné svetlá. Tak, ako v prípade modelu Quoris, je Cadenza vybavená rovnakým motorom, avšak naladený je na 290 konských síl. Je rovnako prepojený s 8-stupňovým automatom.

Špičkové modely Kia, ktoré si žiaľ v Európe nekúpime
Kia Cadenza, Zdroj: web

Nástupca Optimy

Kia tento rok predstavila tretiu generáciu modelu Optima známu aj pod označením K5. Model sa vo svojej druhej generácii predával aj v Európe. Predaj bol však ukončený a tretiu generáciu si už u nás nekúpime. Model bol kompletne prepracovaný a s manažérskej limuzíny sa stal športovo ladený sedan. Z prednej časti zaujmú ostro rezané svetlá, ktoré sú sčasti súčasťou prednej masky. Bočnému profilu dominuje strieborný lem ktorý je ukončený v zadnej časti, kde sú po novom prepojené led svetlá a vytvárajú tak originálny svetelný podpis. Interiér je kompletne nový, ktorý si zakladá na kvalitných materiáloch a poteší najmä klasickému ovládaniu základných funkcii vozidla. Pod kapotou je inovovaný benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra so zvýšeným výkonom 180 koní a prepojený je s 8 stupňovou automatickou prevodovkou. Vrcholom ponuky je verzia GT s 2,5 litrovým motorom a výkonom 290 koní.

Svetové auto roka 2020

Ide o najväčšieho zástupcu SUV automobilky Kia. Jeho koncept bol predstavený ešte v roku 2016 a o 4 roky neskôr bol postavený produkčný model. Auto stojí na platforme modelu Sorento tretej generácie. Od svojho vzniku si Telluride získal prestížne ocenenie svetové auto roka 2020. Po dizajnovej stránke sú zaujímavo riešenie predné aj zadné svetlá, ktoré sú uložené vertikálne s výrazným svetelným podpisom. Týmto dizajnom sa inšpirovalo aj nové Sorento. Pod kapotou pracuje atmosférický 3,8 litrový benzínový agregát s výkonom 291 koní a spriahnutý je s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Interiér je možné usporiadať v 5, 7, či dokonca v 8 miestnej verzii.

Špičkové modely Kia, ktoré si žiaľ v Európe nekúpime
Kia Telluride, Zdroj: web

Týmito a mnohými ďalšími modelmi Kia dokazuje, aký veľký krok vpred robí každým novým modelom. Stavia vozidlá, ktoré sa neboja ani luxusnej konkurencie a má ambície ich dokonca porážať. Je veľkou škodou, že niektoré vozidlá, ako aj vyššie spomínané, sa v Európe neukážu.

Test Nissan Leaf e+ 62 kWh: prajete si elektriku?

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokHyundai Tucson PHEV má väčší výkon aj batériu ako Octavia RS!
Nasledujúci článok5 vecí, ktoré sme si obľúbili na Mazde MX-30