Domov Lifestyle Viete, čo sa stalo pred 75 rokmi vo Wolfsburg-u?

Viete, čo sa stalo pred 75 rokmi vo Wolfsburg-u?

Vianoce pred 75 rokmi neboli také veselé. Teda na jednu stranu boli, po dlhých 6 rokoch konečne Vianoce v mieri a pokoji po druhej svetovej vojne. Avšak málokto si prial niečo viac, ako mier. Wolfsburg však odštartoval sériovú výrobu legendy.

Po dlhých 6 rokoch skončila v Európe aj po celom svete v roku 1945 druhá svetová vojna. Išlo o najkrvavejší, najrozsiahlejší a najsmutnejší konflikt v dejinách moderného sveta, pri ktorom zahynuli absolútne zbytočne desiatky miliónov ľudí. Avšak tu nie sme na hodine dejepisu ale bavíme sa o autách. A práve s tými má spojitosť továreň VW Wolfsburg. Práve tam sa 27. decembra 1945 začala písať história tejto značky.

Presne v ten deň totiž odštartovala sériová výroba modelu Type 1, čím sa položili základy celej automobilky a neskôr koncernu VW. Model mal byť najprv ako automobil určený pre motorizáciu Nemecka. Počas druhej svetovej vojny sa však v priestoroch, kde mala prebiehať výroba áut, rozbehla výroba zbraní. Do konca druhej svetovej vojny tak z výrobných pásov zišlo len 630 modelov.

Classic VW Beetle Assembly Line Documentary Kleiner Wagen

Až vďaka britskej kooperácii, ktorej armáda oslobodila práve Wolfsburg sa mohla začať písať história tejto značky. Briti potrebovali tiež zabezpečiť mobilitu svojich okupačných vojsk na území zničeného Nemecka. Práve už naprojektovaný Beetle alebo VW Type 1 bol na to úplne vhodným autom. Ak by sa totiž nezomklo zopár britských dôstojníkov, značku VW by sme asi dnes nepoznali a sériová výroba kultového chrobáka by sa nikdy nezačala. Britská vojenská vláda už v auguste vydala požiadavku na 20 tisíc vozidiel. Tie sa v nasledujúcich rokoch podarilo dodať.

Do konca roka len pár áut

I keď sa totiž výroba začala 27. decembra, stovky áut denne nečakajte. Do konca roka 1945 vyrobili len 55 áut, viazla totiž aj dodávka dielov a pracovná sila nebola ešte taká rozbehnutá. Neskôr sa výroba rozbehla na mesačnej báze približne 1 000 áut. Viac nebolo možné vyrábať z nedostatku dielov. Rekordman sa napríklad v Mexiku vyrábal až do roku 2003. Nečudo, že ide o jeden z najobľúbenejších modelov na svete. Celkovo vyrobili cez 21,5 miilióna chrobákov, z toho v Nemecku 15,8 milióna.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 1 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJVW
Predchádzajúci článokTéma dňa: zaujímavé modely Alpina, prvý diesel Alpina D10 Biturbo
Nasledujúci článokSlovák predáva chatu, dostanete k nej Defender zadarmo!