Druhá generácia označovaná pod interným označením D3 bola úspešným pokračovaním predošlej generácie Audi A8, ktorá mala ešte viac zamiešať karty v luxusnom segmente.

A8 druhej generácie bola odhalená v júli v roku 2002. V tom istom roku bola uvedená do predaja v Európe a o rok neskôr sa dostala aj na trh v Spojených štátoch. Tak ako prvá generácia aj táto bola predstavená v dvoch dĺžkach a to v štandardnej a v predĺženej verzii Long. Oproti klasickému modelu bola verzia Long dlhšia o celých 12 centimetrov.

Ponuka motorov

Paleta motorizácii bola rovnako ako u predchodcu bohatá a pri benzínových agregátoch začínala šesť valcovým 2,8 litrovým motorom, ktorý dosahoval skromnejší výkon 210 koní. Pre túto triedu rozhodne viac pasoval a bol aj najspoľahlivejší 4,2 litrový motor, ktorý produkoval 35O konských síl. A8 sa s ním dostala na stovku za 6,1 sekundy. Vrchol predstavoval dvanásť valec W12 s výkonom 450 koní, ktorý sa dodával výlučne pre model Long. Priaznivci nafty mali na výber dobre známi troj-liter s výkonom 233 koní, ktorý je najfrekventovanejším motorom u tohto modelu. Komu by tento výkon pripadal nepostačujúci, vrchol predstavoval 4,2 litrový osem valec s výkonom 326 koní.

V roku 2005 bola predstavená športová verzia S8, ktorá mala motor od Lamborghini Gallardo. Išlo o desať valcový motor spriahnutý so šesť stupňovou prevodovkou tiptronic. Audi s týmto motorom dosiahlo stovku len za 5,1 sekundy.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Inovácie

Druhá generácia modelu A8 sa vyznačovala komfortným podvozkom. Išlo o vzduchové odpruženie, ktoré bolo možné nastavovať v závislosti od štyroch jazdných režimov. A8-čka mala prepracovaný pohon všetkých kolies Quattro, ktorý dokázala v prípade potreby preniesť až 70% výkonu na zadnú nápravu. Po prvý krát boli v tomto modeli použité adaptívne predné svetlomety, či napríklad automatické doťahovanie dverí.

Zaujímavosťou je aj samotné štartovanie vozidla. V základných verziách fungovalo klasicky, ako u bežných áut. Za príplatok bola možnosť naštartovať auto pomocou tlačidla, ktorý snímal odtlačky prstov. Pri tomto type si auto pamätalo aj nastavenie sedadiel, či polohy volantu. Za zmienku stojí aj, od roku 2005, ponúkaný 1000-wattový audio systém Ice Power od firmy Bang & Olufsen.

Facelift a koniec druhej generácie

V roku 2005 prešiel model jemným faceliftom a vyznačoval sa hlavne dnes už dobre známou single frame maskou v prednom nárazníku, ktorá je natiahnutá od kapoty až po spodnú časť nárazníka. Z počiatku bola táto maska montovaná len do top verzie W12.

V tomto roku bol predstavený vyššie spomínaný športový model S8, ktorý sa vyznačoval najmä chrómovými krytmi spätných zrkadiel, nápisom V10 v prednej maske na bokoch predných blatníkov, či štvoricou chrómových koncoviek výfukov. Vo vnútri bolo možné možné nakombinovať štvorfarebné prevedenie sedadiel, ktoré dopĺňali dekory z chrómu a hliníka.

V roku 2007 prišiel druhý facelift. Mierne upravený bol predný nárazník, smerovky sa z blatníkov presunuli do spätných zrkadiel a zadné svetlá dostali LED technológiu a novú grafiku.

Zdroj: web

Model D3 zopakoval úspechy prvej generácie a dokopy bolo predaných viac ako 147 tisíc kusov. Obľúbenosť tejto generácie vďačí za dobrý image automobilky, komfort jazdy, ale aj použité technológie a inovácie. Tento model je ešte aj dnes stále obľúbený, no odporúčame dávať si pozor na servisnú históriu týchto vozidiel nakoľko neraz ide o stočené, či nedostatočne servisované kusy.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Pridaj komentár