Domov Lifestyle Veľká Británia zakázala reklamu na BMW pre absurdný dôvod

Veľká Británia zakázala reklamu na BMW pre absurdný dôvod

Poslucháči rádia vo Veľkej Británii sa sťažovali na nezodpovedné túrovanie motora nového BMW M4. Reklamu preto zakázali.

Rádiová reklama na nové BMW M4, ktorá bola prvýkrát vysielaná ešte v marci tohto roka, sa začínala burácajúcim zvukom motora vo vysokých otáčkach. Potom sa ozval hlas rozprávača: „Mohli by sme použiť slová, ako úderný, svalnatý alebo podmanivý, aby sme vám opísali, ako to v skutočnosti vyzerá. Alebo by sme mohli použiť lákavú kombinácia farebných slov, aby sme presne opísali pocity. Ale všetko, čo v skutočnosti potrebujete počuť, je toto.” Ako už asi tušíte, nasledoval ešte hlasnejší zvuk motora z dielne divízie M.

Zvuk motora už nie je in

Poslucháči sa ale krátko po odvysielaní reklamy sťažovali, že ide o nezodpovedné správanie. BMW uviedlo, že divízia M je vedľajšou značkou, ktorá predstavuje výkon a ponúka športové vozidlá. Je preto prirodzené, že zvuk motora patrí medzi jeden z dôležitých prvkov automobilu.

Automobilka ďalej tvrdí, že zvuk motora predstavuje len menej ako sekundu z celkovo 30-sekundovej reklamy a navyše je zrejmé, že zvuk bol zaznamenaný v čase, keď vozidlo stálo na mieste, a teda reklama nenaznačuje, že by auto jazdilo vysokou rýchlosťou.

Na základe vyhovenia sťažnosti britský regulátor reklamy Advertising Standards Authority (ASA) uviedol, že pravidlá stanovujú, že motoristické reklamy nesmú propagovať výkon, akceleráciu alebo jazdné vlastnosti, s výnimkou jasného kontextu bezpečnosti cestnej premávky.

Kódex tiež uvádza, že reklamy nesmú odkazovať na rýchlosť spôsobom, ktorý by mohol ospravedlňovať alebo nabádať k nebezpečnej, súťaživej alebo nezodpovednej jazde a že tvrdenia o rýchlosti alebo zrýchlení nesmú byť hlavným posolstvom reklamy.

Stačí jeden nespokojný poslucháč…

Na druhej strane, ASA v stanovisku uviedla, že sa podľa nej nie je rýchlosť a akcelerácia hlavným posolstvom reklamy alebo že nabáda k nebezpečnej alebo nezodpovednej jazde. „Pretože však reklama demonštrovala silu vozidla, nie v jasnom kontexte bezpečnosti, a spôsobom, ktorý naznačoval vzrušenie z nebezpečného spôsobu jazdy, dospeli sme k záveru, že išlo o porušenie kódexu.“

Úrad tak rozhodol, že reklama sa nesmie ďalej vysielať v súčasnej podobe, a dodal: „Spoločnosti BMW UK sme nariadili, aby zabezpečila, že budúce reklamy nebudú demonštrovať silu – s výnimkou jasného kontextu bezpečnosti – alebo spôsobom, ktorý naznačuje vzrušenie z nebezpečnej jazdy.“ BMW tak nemalo inú možnosť, ako vyhovieť, a reklamu stiahnuť z vysielania.

A na toto všetko stačil jeden jediný podnet od nespokojného poslucháča, ktorého z relaxu pri počúvaní rádia vyrušil zvuk prepĺňaného radového šesťvalca z dielne divízie BMW M. Nuž, asi fanúšik Tesly… 🙂

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJYahoo
Predchádzajúci článokTEST Hyundai Kona Comfort 1,0 T-GDi, bohatá výbava za rozumnú cenu
Nasledujúci článokAutomobilka Porsche zmodernizovala model Macan! Upravený vzhľad, interiér či ponuka motorizácií!