Domov Lifestyle Bentley Bentayga dostane ako prvé auto produkčné 22″ karbónové kolesá

Bentley Bentayga dostane ako prvé auto produkčné 22″ karbónové kolesá

Toto tu ešte nebolo. O extrémnych kolesách sme počuli, ba aj videli už niekoľko fotiek a videí. Bentley však na svoje SUV obúva mohutné 22 palcové karbónové kolesá.

Aristokratická britská automobilka Bentley sa pochválila novými karbónovými kolesami, ktoré vytvorili primárne pre svoje prémiové SUV Bentayga. Karbónové kolesá majú priemer 22“ a hrdo tak môžu niesť najväčších kolies na sériovom vozidle. Vývoj týchto ráfikov trval dlhých päť rokov, čo aj zodpovedá časového horizontu uvedenia na trh.

S automobilkou spolupracovala aj firma Bucci Composites a dané disky budú dostupné iba cez luxusné príslušenstvo Mulliner. Okrem dych berúceho vzhľadu kolesá ponúknu aj pozitíva v oblasti jazdných vlastností. Nie že by bola Bentayga tvrdá, ale prečo sa necítiť naozaj ako v bavlnke.

Pokiaľ tieto karbónové kolesá porovnáme so štandardnými ALU diskami, tak sú o 6 kg ľahšie, čo je ušetrených 24 kilogramov na celkovej váhe vozidla. SUV od Bentley tak ponúkne lepšiu priľnavosť, ovládateľnosť a pomalšie opotrebenie brzdových platničiek a kolies samotných.

Pochopiteľne pred uvedením na trh museli kolesá dostať certifikát TÜV. Tu boli kolesá vystavené rôznym prekážkam akými sú obrubníky a ich nárazy do kolies, prejazd cez obrovské diery na cestách, maximálna záťaž spojená s maximálnym krútiacim momentom a taktiež ako sa kolesá správajú, keď sú pneumatiky podhustené a prehustené,…

Tieto karbónové kolesá na všetkých záťažových testoch obstáli a mali dokonca lepšie čísla, než klasické, hliníkové kolesá. Napríklad pri štandardne dodávaných hliníkových kolesách dochádzalo k prudkému ústupu tlaku pneumatík na základe záťaže a viedlo to k strate kontroly na celým vozidlom. A to zrejme ani nechcete aby sa stalo. Pri novo vyvinutých karbónových kolesách tlak z pneumatík pri rovnakom simulovaní unikal taktiež, no nie tak nárazovo a šofér tak má viac času auto odparkovať na krajnicu cesty.

Karbón je však ešte vždy drahou záležitosťou. Automobilka zatiaľ cenu ešte nezverejnila, no k dispozícií by mali byť koncom aktuálneho roku 2021. Nebudú však k dispozícií iba karbónové kolesá, tým to len začína, divízia Mulliner totiž plánuje osadiť karbón takmer všade, kde sa bude dať, ako napríklad na spojler, difúzor, …

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJcaranddriver.com
Predchádzajúci článokZabudnuté dieťa v aute! Hrozí mi nejaký trest ak rozbijem okno? Polícia má jasnú odpoveď.
Nasledujúci článokMcLaren 765 LT Spider – jazdite rýchlo a s vetrom vo vlasoch