S každým novým autom sa vývoj automobilov posúva ďalej. Túto evolúciu je len ťažké nesledovať, a preto je určite každému známy pojem Nürburgring.

V skratke, Nürburgring je trať založená v roku 1927 a počas svojej 80 ročnej existencie si vyslúžila prezývku „Zelené peklo„, presnejšie jej severná slučka – Nordschleife. Legendou sa stala po  rade havárii, úmrtí, neuveriteľných pretekov a súbojov o každú sekundu pri zdolávaní času. Nedá mi nespomenúť mená ako Stefan BellofJackie Stewart alebo Niki Lauda, ktoré sa tu preslávili.

No nebudem sa tu venovať len jazdcom a nehodám. Tu je zoznam 10-tich najstarších vozidiel z prvej 100-ky najrýchlejších:

10. BMW CSL M3 – 2003

Čas na ringu – 7:50.00
CSL je limitovaná verzia postavená na kvalitnej M3 E46 s hmotnosťou len 1385 kg a motorom R6 s obsahom 3.2l, ktorý vyprodukoval 360 koní a 370 Nm. Zrýchlenie 0-100 za 4.8 s a maximálnou rýchlosťou 250 km/h. Podľa automobilových historikov ale aj fanúšikov značky ide o najlepšie vozidlo M-kovej rady s najlepším motorom od BMW, ktorému sa po rokoch len s ťažkosťami vyrovnali novšie edície M3 resp. M4!

 

9. Porsche 911 GT3 RS – 2003

Čas na ringu – 7:43.00
Presnejšie 996 GT3 RS z roku 2003 bola značným upgradom klasickej GT3 verzie, kde auto zhodilo na hmotnosti primárne zo zadného okna vyrobeného z polykarbonátu, strechy a zadného krídla z uhlíkových vlákien a ľahkých zmien na motore, ktoré spolu spôsobili nárast výkonu o 34 koní. Motor 3.6 l H6 o výkone 380 koní a 385 Nm. Zrýchlenie z 0-100 za 4,0 s a maximálkou 306 km/h!

 

8. McLaren Mercedes SLR – 2003

Čas na ringu – 7:40.00
SLR – z prekladu „Športové – Ľahké – Závodné“. Takým SLR samozrejme aj je. Uhlíkovo-keramické brzdy, V8-čka s kompresorom produkujúca 617 koní a 780 Nm + hmotnosť 1750 kg spôsobili, že auto zrýchli z 0-100 za 3.4 s a maximálkou 334 km/h!

 

7. Porsche Carrera GT – 2003

Čas na ringu – 7:28.71
Zaujímavé je, že v tomto aute mal byť plochý 6 valcový motor poháňaný turbom. No nakoniec sa uchytila myšlienka 5.7l V10-tky (čo bola asi aj lepšia voľba)! Koniec koncov, auto písalo históriu. Prekonalo aj svoj koncept, keďže vyvinie až 603 koní (558-koncept) a stovku hravo trhne za 3.5 s a maximálku vytiahne až 330 km/h. Vtedy sa nehľadelo na ekológiu tak ako dnes, bohužial dnes už takéto motory vymierajú. Dalšia zaujímavosť je, že interiér auta je v hnedej koži a má navigáciu, takže sa nejedná o prázdnu závodnú krabicu!

 

6. Radical SR3 Turbo – 2003

Čas na ringu – 7:19.00
Pre niekoho neznáma, pre iného legenda. Má motor o objeme len 1500cc resp. 1.5 l poháňaný turbom. Výkon motora má krásnych 324 koní a hmotnosť 500kg… Zahrňme trochu matematiky, tak nám vyjde, že pomer výkonu na 1 tonu je 628 koní! Maximálka 257 km/h a preťaženie až 2.1 g.

 

5. Lamborghini Murciélago – 2002

Čas na ringu – 7:50.00
Tradične, ako to už u Lamborghini poznáme, sú ich autá pomenované po býčích zápasoch. Murciélago bolo pomenované po  býkovi, ktorý prežil 24 bodnutí od matadora a nakoniec dostal milosť. Samozrejme, že Murcielago už nie je len divoký býk, aj keď jeho 6.5 l motor V12 hovorí o niečom inom. S jeho pohonom všetkých štyroch kolies a výkonom 572 koní dokázalo zrýchliť z 0-100 za 3.8 s a dosiahnuť maximálnu rýchlosť až 322 km/h.

 

4. Pagani Zonda C12 S – 2002

Čas na ringu – 7:44.00
Osobne mám rád extrémy, no viem, že aj Pagani to miestami preháňa. Klasická „C12-tka“ mala motor od Mercedesu presnejšie 6.0 l V12 o výkone 389 koní, hovoríte si veľké ramená ale sila žiadna? Písal sa rok 1999, neskôr v roku 2002 prišlo vylepšenie v podobe Zondy C12 S. Motor si zobralo do rúk AMG a vzniklo z toho 7.0 l V12 o výkone 558 koní a maximálnym krútiacim momentom 750 Nm. To jej umožnilo dosiahnuť maximálku 320 km/h a zrýchlenie z 0-100 za 3.7 s. Podla mňa, najzaujímavejším aspektom je hmotnosť, presnejšie hmotnosť karosérie a to len 60 kg, pričom celá predná kapota váži len 20 kg.

 

3. Radical SR3 – 2002

Čas na ringu – 7:42.00
Predchodca už spomínaného menovca Radical SR3 Turbo. Len s rozdielom, že nemá turbo. Aj tak je zaujímavé, že už 15 – ročné vozidlo bez turba poháňané 1.5 l 4-valcom o výkone 255 koní a hmotnosťou 495 kg, sa stále udržiava vo vyšších priečkach zoznamu najrýchlejších na Nürburgringu. Zaujímavá je aj aktuálna cena vozidla, ktorá sa pohybuje v rozmedzí 22 000 – 62 000 €.

 

2. Ferrari Enzo – 2002

Čas na ringu – 7:25.21
V rýchlosti zhrniem všeobecné poznatky, ktoré by mal každý „petrolhead“ vedieť vždy a všade odrecitovať! Motor 6.0 l V12 o výkone 660 koní, krútiacim momentom 657 Nm a maximálkou 355 km/h, hmotnosťou 1365 kg a zrýchlením z 0 – 100 km/h za 3,27 s!
Auto využíva technológie z Formuly 1, má ľahkú karosériu z karbónu a bol vytvorený v limitovanej edícii len 400 kusov. Auto nesie pomenovanie po zakladateľovi automobilky, Enzovi Ferrarim. Posledný, 400. vyrobený kus, dostal do daru pápež Ján Pavol II.

 

1. Porsche 911 GT2 – 2000

Čas na ringu – 7.46.00
Porsche, Porsche a znova Porsche…. Samozrejme, Porsche je na ringu ako doma a to dokazuje aj počtom svojich áut v top 100. Má ich tam až 21! Oproti nemeckej konkurencii Audi – 2, BMW – 4, Mercedes – 8, sa Porsche tvári ako „monopol“ rýchlosti. Dôkazom je nestarnúca kráska 911 GT2 z prelomu tisícročí. Ako pohon slúžila plochá H6-tka o objeme 3.6 l s dvomi turbami a výkonom 476 koní a krútiacim momentom 670 Nm. Maximálna rýchlosť bola 320 km/h a zrýchlenie z 0-100 za 3.7 s.

 

0. Jaguar XJ220 – 1992

Čas na ringu – 7:46.37
Mysleli ste si, že článok zakončím číslom 1? Nie nie, ukončím ho tak, ako začína každé riadne merané kolo na ringu, pekne od nuly.
Od svojej výroby v roku 1992 bol najrýchlejším sériovo vyrábaným automobilom sveta, až do roku 1994, kedy ho prekonal McLaren F1. Keď hovoríme o tej rýchlosti, maximálku mal 341 km/h. Čakáte nejaký dvanásťvalec? Sklamem Vás, Jaguar bol poháňaný motorom 3.5 l V6 s dvomi turbami a dosahoval výkon 542 koní či krútiaci moment až 645 Nm. Spolu so zadným pohonom a hmotnosťou len 1470 kg dokázal zrýchliť z 0 na 100 za 4 s a z 0-160 za 8 s.
Kto by to len povedal, že aj po 25 rokoch sa stále nachádza v top 100-ke. Pre porovnanie, časovo porazil také autá ako Mercedes SL65 AMG Black Series (2009) alebo Lamborghini Murciélago LP-640 E-gear (2007).

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJFoto - Wheelsage
Predchádzajúci článokBMW 6 Series Gran Turismo 630d xDrive – prvá jazda
Nasledujúci článokVeľká cena Spojených arabských emirátov