Domov Lifestyle Mansory si vzalo do parády Ferrari. Neprehnali to už trochu ?

Mansory si vzalo do parády Ferrari. Neprehnali to už trochu ?

Nemeckú spoločnosť Mansory je asi zbytočné nejak zvlášť predstavovať. Títo tuneri sú známi tým, že sa neboja žiadneho projektu a že sa neboja meniť k obrazu svojmu aj tie najväčšie špecialitky. Preto si do parády vzali automobily od talianskej značky Ferrari. Konkrétne modely Ferrari Roma a F8 Tributo.

Mansory sa sústredí na kompletný balík pre každé vozidlo. Teda nezostáva iba pri vizuálnych úpravách, ale ide viac do hĺbky a prináša viac výkonu. Začnime ale pekne po poriadku exteriérom. O Ferrari je všeobecne známe, že vyrába azda jedny z najkrajších dizajnovo spracovaných vozidiel na svete. Kedysi bolo dvorným úpravcom Ferrari talianske návrhárske štúdio Pininfarina. No aj napriek tomu, že si Ferrari už nejaký ten piatok robí svoj vlastný dizajn, ich autá nestratili dušu a spôsobujú údiv u ich fanúšikov.

Iba ďalšia výzva

V Mansory ale majú také sebavedomie, že ich ani ten najúžasnejší dizajn neodradí. Ich cieľom vždy zostáva posúvať latku až za hranicu kontroverzie. V Mansory sa špecializujú na luxusné a exkluzívne automobily a teraz prišli na radu práve dva modely Ferrari. Pod ruky špecialistov sa dostalo Ferrari Roma a aj model F8 Tributo, ktorý má motor umiestnený uprostred.

Ferrari Roma označujú za jeden z najkrajších modelov Ferrari vôbec. Model Roma je kupé, ktoré sa zaraďuje do základu aktuálnej ponuky talianskej značky. Minimalistický a elegantný dizajn odkazuje na minulosť. Konkrétne odkazuje na 50. a 60.roky 20.storočia, kedy vznikali tie najlegendárnejšie modely značky. V Mansory si povedali, že dizajn treba vylepšiť. Ich úprava úplne rozbíja dizajnový koncept vozidla. Čisté línie pôvodného modelu nahradili karbónové doplnky pre “mužnejší vzhľad” auta.

Evidentný nárast výkonu

Mansory pridalo aj predný splitter, bočné nadstavce prahov a aj zadný difúzor. Relatívne decentne do toho všetkého zapadá zadný spojler. Interiér nebol až natoľko dotknutý rukou tunera, no viac sa udialo pod kapotou. Dvoma turbami preplňovaný motor V8 s objemom 3,9 litra prešiel istými úpravami. Z jeho pôvodných 620 koní (456 kW) a 761 Nm Mansory urobilo 710 koní (529 kW) a krútiaci moment zdvihli na hodnotu 865 Nm. Maximálna rýchlosť stúpla z 320 km/h na 332 km/h a skrátil sa aj čas zrýchlenia z 0 na 100 km/h. Pôvodných 3,4 sekundy okresali o tri desatinky dolu na výsledných 3,1 sekundy.

Novou úpravou od Mansory je aj takzvaný “Softkit” pre ich najnovší V8 superšport F8 Tributo. Ide o “decentnejší” balík úprav a je určený pre verzie kupé aj Spider. Ide o decentnejšie zvýraznenie kriviek už tak športovo vyzerajúceho modelu. Mansory aj v tomto prípade použilo veľmi veľa karbonu, ktoré vytvárajú krásny kontrast s už štandardným červeným lakovaním Ferrari. Rovnako tak zmenami prešiel aj motor. Pribudli nové turbá, sanie, výfukové potrubie a nový software.

Softkit iba dizajnovo

To má za výsledok 880 koní (647 kW) a krútiaci moment na úrovni 960 Nm. Ide o zvýšenie oproti továrenskému nastaveniu o 160 koní. Maximálna rýchlosť narástla na 354 km/h. Ak si skúsite šprint z 0 na 100 km/h, dosiahnete túto rýchlosť už za 2,6 sekundy. Každá sranda niečo stojí, inak tomu nebude ani v prípade úprav od Mansory. Oficiálne cenníky však ešte nevideli svetlo sveta. Otázkou zostáva, či si dizajn Ferrari zaslúži takéto úpravy. Ale ako sa hovorí, proti gustu žiaden dišputát.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJGaraz.cz
Predchádzajúci článokVýhody kúpy auta na leasing vs. hotovosť
Nasledujúci článokEurópska Honda Civic konečne dorazila, predávať sa bude ako hybrid