Počas minulého roka malo 1 % ľudskej populácie možnosť prihodiť si na tieto štvorkolesové skvosty automobilového umenia a zaparkovať ich do vlastnej garáže. História týchto áut je opradená známymi pretekárskymi podujatiami minulého storočia, ako aj slávnymi ľuďmi, ktorí ich (pri)viedli k víťazstvu.

 

1956 Aston Martin DBR1

1956 Aston Martin DBR1 bol prvým z piatich pretekárskych vozidiel DBR postavených s osobitným cieľom vyhrať Le Mans, čo sa v roku 1959 podarilo až sesterskému autu (DBR1/2). DBR1 sa môže pýšiť najlepším celkovým víťazstvom na Nürburgringu v roku 1959, ktorého hlavným jazdcom bol slávny Stirling Moss, ktorý počas preteku 16-krát prekonal rekord.
Tento Aston je najdrahším britským vozidlom, ktoré kedy zaznamenalo víťazstvo a v roku 2017 sa predal za neuveriteľných 22 550 000 dolárov v aukcii Monterey Week 2017 Classic (MWC), čím sa stáva jednotkou v našom rebríčku.

 

1959 Ferrari 250 GT LWB Kalifornia Spider Competizione

1959 Ferrari 250 GT LWB Kalifornia Spider Competizione sa zúčastnil na pretekoch v roku 1959 Le Mans 24 Hours, a pod vedením majiteľa Boba Grossmana si odniesol celkovo 5. miesto. Ako druhý najdrahší automobil predávaný vo vernej aukcii sa jeho cena vyšplhala až na 17 990 000 dolárov.

 

1995 McLaren F1

Toto vozidlo bolo prvým z jedenástich športových vozidiel McLaren F1 federalizovaných pre použitie v USA a bolo zároveň 44. Z 64 vozidiel F1 na ulici. V takmer nedotknutom a originálnom stave bez vylepšení výkonu ho predal prvý majiteľ na MWC 2017 za 15 166 200 dolárov.

 

1966 Ferrari 275 GTB / C

Úplne zrekonštruovaný model Ferrari 275 GTB/C z roku 1966 si zachoval pôvodný motor, ultra tenkú karosériu a zliatinový podvozok. Toto auto bolo jedným z 12 súťažných verzií populárnej série, naposledy vystavené pre oči divákov v roku 2007. Napriek tomu sa minulý rok predalo za 14 520 000 dolárov.

 

1970 Porsche 917K

Porsche použilo toto vozidlo pri vývoji série 917, používalo sa najmä pri tréningoch, aj keď sa LeMans nikdy nezúčastnilo. Hodnota tohto Porsche pochádza od švajčiarskeho majiteľa a pretekára Jo Sifferta, ktorý prenajal automobil spoločnosti Solar Produstion Steve McQueen pri výrobe filmu Le Mans (1971). Je to len druhé Porsche predávané za viac ako 10 miliónov dolárov a druhé najdrahšie nemecké auto vôbec, pretože cena pri predaji dosiahla 14 080 000 dolárov.

 

2017 Ferrari LaFerrari Aperta

Je to prvá LaFerrari Aperta, ktorá bola vôbec ponúknutá v aukcii. Toto auto bolo ponúknuté ako dobročinná zásielka, pričom Ferrari darovala plnú sumu na organizáciu Save the Children. Zároveň je to aj jediné vozidlo z 21. storočia, ktoré je na tomto zozname a tým sa stalo najdrahším autom 21. storočia, darovaná čiastka sa vytiahla až na 10 043 000 dolárov.

 

1959 Ferrari 250 GT LWB Kalifornia Spider

Tento model Ferrari 250 GT bol 35. z 50-tich LWB kalifornských pavúkov vyrobených s karosériou Scaglietti a je krásnym príkladom celkovo obnoveného stavu. V rokoch 1988 až 1992 získala 35 súťažných ocenení, ale bola prezentovaná iba na Palm Beach. Nakoniec sa tento konkrétny model predal za 9 504 055 dolárov.

 

1961 Ferrari 250 GT SWB Berlinetta

Toto auto bolo 110. vyrobeným kusom z celkového počtu 165, a je to jedna z 90-tich lusso verzií. Aj napriek tomu, že bol pripravený v perfektnej kondícii už v roku 2016 na Ferrari Classiche a Cavallino Classic 2016 Platinum, očakávaná cenová ponuka prišla až priebehom roka 2017 na 8 305 000 dolárov.

 

Ex-Team Cunningham 1963 Jaguar E-Type Lightweight

Tento Jaguar E-Type Coupe sa zúčastnil v tíme Cunningham v pretekoch Le Mans 24 Hours v roku 1963, kde dokončil síce iba 8 kôl, ale tím Cunningham skončil celkovo štvrtý. Toto auto bolo predané dohodou po ukončení aukcie za 8 miliónov dolárov.

 

1937 Bugatti Typ 57S Cabriolet od Vanvooren

Iba štyri z 42 podvozkov Bugatti typu 57S boli vybavené karosériou kabrioletu od výrobcu Vanvooren. Automobil predávaný na Amelia Island 2017 je veľmi originálnym príkladom s originálnym podvozkom, motorom či prevodovkou. Štýlový model 1937 Bugatti sa vydražil za 7 700 000 dolárov.

 

1963 Jaguar E-Type Lightweight Competition

Bolo vyrobených iba 12 kusov súťažných E-Type modelov, a tým sa stal zriedkavejším ako Ferrari 250 GTO. Súťaž ktorej sa úspešne zúčastnilo vozidlo v roku 1963 prebiehala v Austrálii, ale pokrývala len 4000 míľ. Kupujúci, ktorý sa stal len štvrtým majiteľom auta, zaplatil 7 770 000 dolárov.

 

2001 Ferrari F2001 Formula 1 Grand Prix Racing Car

V tomto Ferrari F2001 Michael Schumacher zvíťazil v Monaku a na maďarských pretekoch Grand Prix Formule 1. Veľká cena Monaka v roku 2001 bola výsledkom piatich šampionátov a Ferrari získalo naposledy najprestížnejšiu cenu v pretekoch Formule 1, okrem iného Schumacher viedol toto špeciálne auto za víťazstvom aj na Hungaroringu. V New Yorku sa tento kúsok vydražil za 7 504 000 dolárov.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNový Ford Mustang
Nasledujúci článokNové BMW 8 Coupé – príprava v talianskom štýle!