Spoločnosť BRABUS sa preslávila hlavne tým, že dokázala upraviť autá vyššej strednej triedy tak, aby konkurovali superšportom ako Ferrari, či Porsche. Nikto by však nečakal, že práve off-road bude tým autom, ktoré bude superšportom konkurovať.

Spoločnosť BRABUS je dvorným úpravcom automobilky Mercedes-Benz a sú známi tým, že do ich automobil napasujú väčšie a silnejšie motory. Všetko sa začalo odohrávať začiatkom 80-tych rokov, kde do modelu 190E tento úpravca napasoval 5,0-litrovú V8. Novšie a výkonnejšie 7,3-litrové motory boli prvý krát osadené do modelov triedy E a S. Čudujme sa svete, tieto motory v autách získali hneď niekoľko ocenení, vrátane zapísania do Guinnesovej knihy rekordov.

Po úspešnom osadení 12-valcového motora do triedy E sa BRABUS rozhodol pre radikálnejší krok. Prečo ho neosadiť aj do vtedy vychádzajúcej novej triedy M? Tým pádom by sa tak prepísali nepísané pravidlá pre terénne vozidlá s pohonom všetkých kolies. Vtedajšie off-roady boli veľké a ťažké s množstvom krútiaceho momentu. V tomto prípade zvolený 7,3-litrový motor bol výborným riešením. Vďaka zvýšenému objemu (z pôvodných 6,0-litra) bolo potrebné upraviť aj motorový priestor tak aby veľkú záťaž motor zvládol. Napriek tomu, aký je motor veľký, spĺňa všetky emisné normy a za normálnych jazdeckých podmienok je spotreba úmerná štandardnému motoru.

BRABUS M V12 je zrejme prvým off-roadom, do ktorého sa podarilo natlačiť obrovský dvanásť valcový motor. Produkoval 428 kW / 582 koní s krútiacim momentom 772 N.m a objemom 7,3-litra. Vďaka týmto parametrom dokázal zrýchliť na hranicu 100 km/h v priebehu 5,4 sekundy a maximálna rýchlosť sa zastavila na 260 km/h. Objem motora sa jednoducho nahradiť nedá a toto slovné spojenie sa stalo akýmsi mottom značky BRABUS aj v dnešnej dobe.

Na obmedzenú maximálnu rýchlosť boli vyvinuté špeciálne pneumatiky Yokohama AVS V801 s rozmermi 285/50. Jedná sa o jediné oficiálne schválené pneumatiky pre model M V12 od BRABUSU. Obuté boli na 18“ diskoch BRABUS Monoblock IV. Tento model bol odpružený upravenými pružinami a tlmičmi. Lepšiu manipulovateľnosť a brzdnú dráhu mali na svedomí brzdy BRABUS Alcon s obrovským vetraním a štrbinovými kotúčmi.

Vzhľad tohto SUV bol doplnený o štandardné prvky úpravcu ako upravený bodykit, predný gril z nehrdzavejúcej ocele, či ochrana predných svetiel oceľovou tyčou. Priestranný interiér vám ani nedá pocítiť, že sa nachádzate v SUV. Zákazník mal na výber vysokovýkonné stereo, či TV alebo video systém s LCD monitormi.

Jeden z dvanástich unikátov sa nachádza aj u našich východných susedov, na Ukrajine. A podľa našich zistení sa minimálne jeden kus nachádza aj v Moskve!

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPovesti boli pravdivé. CUPRA dostala svoju značku, logo a to hlavné – vlastnú identitu
Nasledujúci článokSEAT Arona, štýl a priestor do mesta