Kawasaki Z650 je ďalší stroj, ktorý sa nám dostal do rúk a ktorý sme si užili hlavne v meste. Tam totiž podľa nás naozaj patrí.

Od Kawasaki Z650 nečakajte lámanie rýchlostných rekordov na okruhu. Na to mu totiž nepostačuje výkon. Motor zdieľa s kapotovanou sestrou Ninja 650. Konkrétne – je to radový dvojvalec s výkonom 68 koní. Možno ho aj „uškrtiť“ pre výkon potrebný pre držiteľov vodičského oprávnenia A2, teda na 35 kilowattov. Reakcia na plyn je inak veľmi dobrá a predvídateľná.

Kawasaki Z650

Oba stroje majú spoločných viac vecí. Viac nás ale zaujímali práve malé rozdiely, ktoré medzi nimi sú. Ten najpodstatnejší je vo váhe. Vďaka absentujúcej kapotáži schudla „naša“ slečna rovných 6 kilogramov. Prevodovka zostala taktiež rovnaká, 6-stupňová s dobre a ľahučko idúcou spojkou, ktorá vás ani pri častom radení neunaví. A keďže je Kawasaki Z650 sprevodovaná rovnako ako na Ninja 650, tak radiť v meste budete trošku viac.


Motor: Kvapalinou chladený, štvortaktný radový dvojvalec ♦ Prevodovka: manuálna 6-rýchlostná ♦ Hmotnosť: 187 kilogramov ♦ Max. rýchlosť: 199 km/h ♦ Výška sedla: 790 milimetrov ♦ Zákl. cena: 6 995 eur


Rozdiel medzi nimi je aj v rozmeroch. Samotná dĺžka zostala rovnaká – 2055 milimetrov. Ale oproti Ninje naša testovaná motorka narástla do šírky o rovných 25 milimetrov na konečných 765 mm a zároveň je nižšia o 70 milimetrov. Výška sedla zostala rovnaká – 790 milimetrov. Takže aj tí nižší, respektíve naše krajšie polovičky dočiahnu pohodlne na zem.

Zároveň posed je viac vzpriamený a jemne smerujúci dopredu. Sedlo, ako sme si už u Kawasaki zvykli, je zasadené viac do motocykla, kde ho obopína spredu palivová nádrž s objemom 15 litrov, a zozadu nové vyvýšené sedlo spolujazdca. Pri svižnejšej jazde vo vyšších otáčkach sa však do neho prenášajú vibrácie od motora. O zastavenie sa starajú vpredu dva 300-milimetrové kotúče, do ktorých sa zahryzávajú dvojpiestikové strmene značky Nisin. Vzadu je jeden 220-milimetrový kotúč s jednopiestikovým strmeňom. Dávkovatelnosť prednej brzdy je príjemná a dobrá, bežne stačilo brzdiť jedným prstom. ABS sa nám nepodarilo aktivovať ani pri agresívnejšom brzdení.

Podvozok je odladený „tak akurát“, ani príliš tvrdo, ani veľmi mäkko. Je naozaj dobre nastavený a dáva dobrú odozvu od cesty, keď cítite presne to, čo potrebujete. Drobné nerovnosti účinne odfiltruje, ale zato tie väčšie vám dá rád a navyše aj dosť pocítiť.
„Zetko“ dostalo do modelového roku 2020 pár zmien. Začneme s novým TFT displejom s blutooth konektivitou a možnosťou spárovať si svoj stroj s aplikáciou Rideology od Kawasaki. Menšia výhrada smeruje k prednému plexi – od toho nečakajte žiadnu ochranu pred vetrom. Je tam skôr preto, aby chránilo pred náporom vetra displej, nie vás. Ale s tým treba počítať pri každom naháči.

 

Ďalej dostala testovaná motorka do vienka agresívnejší vzhľad, ktorý je najciteľnejší na prednej ostro tvarovanej maske. Predný aj zadný svetlomet je vybavený LED technológiou, škoda že smerovky majú ešte klasické žiarovky.

Nová Z650 je motocykel vhodný nielen pre nováčika, ktorý sa zoznamuje so svetom na dvoch kolesách, je to zároveň aj stroj pre skúsenejších jazdcov, ktorí nepotrebujú k životu zbytočne veľa elektroniky a rôznych technologických vychytávok. Takže kolesami nadol priatelia.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.8 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!