Domov MOTO BMW predstavuje ďalší motocykel zo série SoulFuel.

BMW predstavuje ďalší motocykel zo série SoulFuel.

BMW predstavilo ďalšiu motorku zo série SoulFuel, kde sa pre tentokrát pustili do spolupráce s japonským úpravcom Shinya Kimurom. Shinya Kimura je už tretí v poradí, ktorý prispel svojou tvorbou do tejto unikátnej série motocyklov SoulFuel.

Kimura prebral štafetu po Rolandovi Sandosovi a Dirkovi Ohlerkingovi. Pre tých, ktorým SoulFuel nič nehovorí, tak v krátkosti vám to vysvetlíme. Je to program medzi BMW Mottorad a vybranými úpravcami motocyklov. Hovorí sa, že Shinya Kimura je kráľom úprav. Preslávil sa už v 90-tych rokoch s jeho zákazkovým Harley-Davidson Samurai Chopper, ktorý vychádzal z jeho charakteristického štýlu ovplyvneným wabi-sabi. Následne sa v roku 2006 usadil v Kalifornii kde založil svoju spoločnosť Chabott Engineering. V dnešnej dobe vyrába len pár kusov ročne a výhradne len pre zákazníkov s ktorými cíti vzájomné porozumenie a pri ktorých nie je pod časovým tlakom.

„The Wal“

Spomínaný motocykel je už tretí zo série SoulFuel. „Základom je R18, poháňaný najnovším a najlepším motorom, na ktorom som kedy pracoval. Všetko začalo návštevou vývojového tímu BMW Mottorad R18 v Nemecku. Nakoniec som vo Februári 2021 v Kalifornii odjazdil na štandardnej R18-nástke niekoľko sto kilometrov, aby som spoznal jeho charakter. Po celej rade rozhovorov to nakoniec viedlo k mojej osobnej interpretácii R18-nástky, kde som uplatnil celu škálu svojich aktív ako úpravca,“ rozpráva Shinya Kimura o začiatočnej fáze projektu.

Na projekte „The Wal“ Kimura začal pracovať v polovici februára a motocykel bol postavený už koncom júna. „Stále sa však objavovali mechanické problémy, ktoré ma zamestnávali ešte ďalšie dva týždne,“ pokračuje Kimura.

Kimura nepoužíva žiadne návrhy ani nákresy či makety. Všetko vzniká doslova priamo pod jeho rukami. Jediné podľa čoho Kimura pracuje je presná predstava o tom čo si zákazník, teda v tomto prípade úpravca praje.

Čo všetko sa zmenilo?

Model R18 postavil výhradne podľa seba a hlavne pre seba. Rozhodol sa prevziať rám, kolesá a pneumatiky, rovnako tak ponechal prvky odpruženia a bŕzd. R18 Kimura plánuje využívať najmä na dlhých trasách a užívať si pritom legendárny boxer motor. „Bolo pre mňa veľmi dôležité uchovať oba charaktery R18-tky tak, ako som ich zažíval pri jazde ja.“ hovorí Kimura.

Vďaka mohutnému motoru je motocykel na jednej strane divoký a má takmer nevyčerpateľný výkon, a na druhej strane je zase dobromyseľný. Presne ako veľryba, a práve to rozhodlo o jeho názve Wal. Wal totižto v nemčine znamená veľryba.

The Wal má oproti originálu kompletne prepracovanú palivovú nádrž, predĺženie, harmonicky zaobleným hrbom za sedadlom a polokapotážou. Prišlo taktiež k posunutiu stupačiek o dva centimetre dozadu, zníženiu riadidiel a úprave sedla, ktoré pre The Wal vyrobila japonská firma BACKDROP Leathers. V polokapotáži sa sa nachádzajú dva asimetricky umiestnené svetlomety, ktoré pripomínajú práve oči. Farebná schéma a lak s hrubou štruktúrou taktiež zodpovedajú tématicky k „The Wal“. Stručne by sa dalo povedať že R18-nástka v tématickom prevedení od Kimura s názvom „The Wal“ je „zvierací“ motocykel. Silný, mohutný, ale vždy dobromyseľný.

„Na mojej verzii R18 sa mi najviac páči, že som mohol zmeniť štýl a pozíciu sedenia podľa svojich predstáv, bez toho aby som zničil pôvodnú vynikajúcu funkčnosť R18. Dramatická zmena pozície sedenia a pridanie vlastného štýlu a vkusu bola v mojej interpretácii BMW Hertige veľkou výzvou,“ hovorí Kimura, ktorý je spokojný s výsledkom svojej práce. R18-nastka v Podaní Shinya Kimura s názvom „The Wal“ sa nemusí páčiť každému. Za mňa ale vyzerá veľmi zaujímavo a má svoje špecifiká ktoré sa mi páčia. A už teraz sa teším na ďalší z projektov od BMW zo série SoulFuel.

Kolesami nadol priatelia.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Hyundai IONIQ 5 4×4 – rande s realitou, alebo keď pôvodné nadšenie opadne
Nasledujúci článokKedy je naozaj vhodné prezuť letné pneumatiky na zimné?