Domov MOTO Kawasaki Ninja ZX-4R je spomienkou na časy minulé

Kawasaki Ninja ZX-4R je spomienkou na časy minulé

Štvorvalcové motorky pod 1000 kubíkov začínajú byť už raritné a pomaly sa vytrácajú kvôli rôznym predpisom a normám. Aj preto nám novinka od Kawasaki dáva všetkým nádej, že ešte nie je všetkým dňom koniec. Reč je o novom prírastku do rodiny superšportov Kawasaki Ninja ZX-4R.

Nový model od Kawasaki bude dostupný v troch variantoch, a to v základnej s označením ZX-4R, ďalej ZX-4R SE a ZX-4RR. ZXko bude poháňať paralelný štvorvalcový motor s obsahom 399 centimetrov kubických. Tá najvýkonnejšia verzia bude mať 80 koní. Kombinácia s náporovým saním a vysoko otáčkovým motorom, ktorý bude točiť nad 15 000 otáčok za minútu, sľubujú zábavu pre nováčikov aj pre skúsených jazdcov. Motor navrhovali tak, aby v nízkych a stredných otáčkach mal dostatočný krútiaci moment a výkon vo vysokých.

Kawasaki Ninja

Čo je nové?

O zastavenie sa nám tu bude starať vpredu dvojitý kotúč s rozmerom 290 milimetrov a radiálne uloženým strmeňom. Vzadu to zase bude 220-milimetrový kotúč. Predná vidlica nesie meno SHOWA (modely Ninja ZX-4R SE a Ninja ZX-4RR majú možnosť nastavenia predpätia). Zadné zavesenie je inšpirované ZX-10R, čo napovedá, k čomu je táto malá Ninja určená. Vo verzii RR má dokonca rovnaký zadný tlmič Showa BFRC-lite.

Ako to už pri dnešných modeloch býva zvykom, je aj plná elektroniky. Na začiatok má Full LED osvetlenie, plne farebný 4,3 palcový displej a konektivitu k mobilným telefónom.
KTRC (Kawasaki Traction Control) je v dnešnej dobe už neodmysliteľnou súčasťou moderných motocyklov. Čo ale nebýva zvykom je to, že v modeloch SE a RR bude k dispozícií aj KQS (Kawasaki Quick Shifter) hore aj dole. Okrem Ninja ZX-4R budú k dispozícii aj ďalšie dva varianty.

Kawasaki Ninja

Ninja ZX-4R SE

Táto špeciálna edícia modelu sa vyznačuje originálnymi farbami a grafikou inšpirovanou strojmi továrenského pretekárskeho tímu Kawasaki, Kawasaki Racing Team (KRT), ako aj početným príslušenstvom ako štandardnou výbavou. Medzi vybavenie patrí obojsmerné rýchloradenie, zadymené čelné sklo, USB napájacia zásuvka a „padáky“.

Ninja ZX-4RR:

Okrem pôvodných farieb inšpirovaných Kawasaki Racing Team a grafiky „RR“ obsahuje zadné odpruženie BFRC-lite od Showa, rovnaký typ, aký sa používa na superšportovom modeli Ninja ZX-10R. Táto špecifikácia umožňuje športovejší zážitok z jazdy. Čo sa týka vybavenia, tak obsahuje obojsmerné rýchloradenie.

Kawasaki Ninja

To najdôležitejšie je, že na európsky trh by mala prísť už na jeseň tohto roka. A ja sa neviem dočkať kedy si ju vyskúšam a budem vám môcť doniesť aj plnohodnotný test, keďže vyzerá ako veľmi zaujímavý stroj do každej situácie.

Dovolím si takú malú úvahu na koniec. Rozmýšľam, či to predsa len nie je taký posledný výkrik a spomienka na časy minulé alebo je to predzvesťou toho, že to ešte predsa len nie je také zlé a spaľovacie motory dokážu ešte aj naďalej úspešne oddaľovať elektrifikáciu aj v segmente jednej stopy.

Kolesami nadol priatelia.

Model Ninja ZX-4R / Ninja ZX-4R SE / Ninja ZX-4RR
Rozmery 1,990mm×765mm×1,110mm
Rázvor 1,380mm
Svetlá výška 135mm
Výška sedla 800mm
Caster/Trail 23.5° / 97mm
Motor Water-cooled, Four-Stroke, Four-Cylinder
Objem 399cm3
Vŕtanie a zdvih 57.0×39.1mm
Kompresný pomer 12.3:1
Štartér Elekttrický
Zapaľovanie Battery and Coil (transistor ignition)
Mazanie Wet Sump
Objem oleja 3.0L
Vstrekovanie Fuel injection
Prevodovka 6 rýchlostí
Spojka Wet multi-plate
Prevodové pomery 1st 2.929 (41/14)
2nd 2.056 (37/18)
3rd 1.619 (34/21)
4th 1.333 (32/24)
5th 1.154 (30/26)
6th 1.037 (28/27)
Primary/Secondary Reduction 2.029 (69/34) / 3.429 (48/14)
Rám Trellis (High Tensile Steel)
Pruženie Predné Telescopic
Zadné Swingarm (Horizontal back link)
Pneu Predné 120/70ZR17M/C (58W)
Zadné 160/60ZR17M/C (69W)
Brzdy Predné Dual disc 290mm (Outer diameter)
Zadné Single disc 220mm(Outer diameter)
Uhol riadenia 35° / 35°
Hmotnosť Ninja ZX-4R / Ninja ZX-4RR: 188kg
Ninja ZX-4R SE: 189kg
Objem palivovej nádrže 15L

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.2 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAko sa predajcovia jazdených vozidiel pripravujú na elektromobilitu? Investície za státisíce eur
Nasledujúci článokNa prechode v budúcnosti pomôže robot aj inteligentná maska