Štvorvalcové motorky pod 1000 kubíkov začínajú byť už raritné a pomaly sa vytrácajú kvôli rôznym predpisom a normám. Aj preto nám novinka od Kawasaki dáva všetkým nádej, že ešte nie je všetkým dňom koniec. Reč je o novom prírastku do rodiny superšportov Kawasaki Ninja ZX-4R.
Nový model od Kawasaki bude dostupný v troch variantoch, a to v základnej s označením ZX-4R, ďalej ZX-4R SE a ZX-4RR. ZXko bude poháňať paralelný štvorvalcový motor s obsahom 399 centimetrov kubických. Tá najvýkonnejšia verzia bude mať 80 koní. Kombinácia s náporovým saním a vysoko otáčkovým motorom, ktorý bude točiť nad 15 000 otáčok za minútu, sľubujú zábavu pre nováčikov aj pre skúsených jazdcov. Motor navrhovali tak, aby v nízkych a stredných otáčkach mal dostatočný krútiaci moment a výkon vo vysokých.
Čo je nové?
O zastavenie sa nám tu bude starať vpredu dvojitý kotúč s rozmerom 290 milimetrov a radiálne uloženým strmeňom. Vzadu to zase bude 220-milimetrový kotúč. Predná vidlica nesie meno SHOWA (modely Ninja ZX-4R SE a Ninja ZX-4RR majú možnosť nastavenia predpätia). Zadné zavesenie je inšpirované ZX-10R, čo napovedá, k čomu je táto malá Ninja určená. Vo verzii RR má dokonca rovnaký zadný tlmič Showa BFRC-lite.
Ako to už pri dnešných modeloch býva zvykom, je aj plná elektroniky. Na začiatok má Full LED osvetlenie, plne farebný 4,3 palcový displej a konektivitu k mobilným telefónom.
KTRC (Kawasaki Traction Control) je v dnešnej dobe už neodmysliteľnou súčasťou moderných motocyklov. Čo ale nebýva zvykom je to, že v modeloch SE a RR bude k dispozícií aj KQS (Kawasaki Quick Shifter) hore aj dole. Okrem Ninja ZX-4R budú k dispozícii aj ďalšie dva varianty.
Ninja ZX-4R SE
Táto špeciálna edícia modelu sa vyznačuje originálnymi farbami a grafikou inšpirovanou strojmi továrenského pretekárskeho tímu Kawasaki, Kawasaki Racing Team (KRT), ako aj početným príslušenstvom ako štandardnou výbavou. Medzi vybavenie patrí obojsmerné rýchloradenie, zadymené čelné sklo, USB napájacia zásuvka a “padáky”.
Ninja ZX-4RR:
Okrem pôvodných farieb inšpirovaných Kawasaki Racing Team a grafiky „RR“ obsahuje zadné odpruženie BFRC-lite od Showa, rovnaký typ, aký sa používa na superšportovom modeli Ninja ZX-10R. Táto špecifikácia umožňuje športovejší zážitok z jazdy. Čo sa týka vybavenia, tak obsahuje obojsmerné rýchloradenie.
To najdôležitejšie je, že na európsky trh by mala prísť už na jeseň tohto roka. A ja sa neviem dočkať kedy si ju vyskúšam a budem vám môcť doniesť aj plnohodnotný test, keďže vyzerá ako veľmi zaujímavý stroj do každej situácie.
Dovolím si takú malú úvahu na koniec. Rozmýšľam, či to predsa len nie je taký posledný výkrik a spomienka na časy minulé alebo je to predzvesťou toho, že to ešte predsa len nie je také zlé a spaľovacie motory dokážu ešte aj naďalej úspešne oddaľovať elektrifikáciu aj v segmente jednej stopy.
Kolesami nadol priatelia.
Model | Ninja ZX-4R / Ninja ZX-4R SE / Ninja ZX-4RR | |
Rozmery | 1,990mm×765mm×1,110mm | |
Rázvor | 1,380mm | |
Svetlá výška | 135mm | |
Výška sedla | 800mm | |
Caster/Trail | 23.5° / 97mm | |
Motor | Water-cooled, Four-Stroke, Four-Cylinder | |
Objem | 399cm3 | |
Vŕtanie a zdvih | 57.0×39.1mm | |
Kompresný pomer | 12.3:1 | |
Štartér | Elekttrický | |
Zapaľovanie | Battery and Coil (transistor ignition) | |
Mazanie | Wet Sump | |
Objem oleja | 3.0L | |
Vstrekovanie | Fuel injection | |
Prevodovka | 6 rýchlostí | |
Spojka | Wet multi-plate |
Prevodové pomery | 1st | 2.929 (41/14) |
2nd | 2.056 (37/18) | |
3rd | 1.619 (34/21) | |
4th | 1.333 (32/24) | |
5th | 1.154 (30/26) | |
6th | 1.037 (28/27) | |
Primary/Secondary Reduction | 2.029 (69/34) / 3.429 (48/14) | |
Rám | Trellis (High Tensile Steel) | |
Pruženie | Predné | Telescopic |
Zadné | Swingarm (Horizontal back link) | |
Pneu | Predné | 120/70ZR17M/C (58W) |
Zadné | 160/60ZR17M/C (69W) | |
Brzdy | Predné | Dual disc 290mm (Outer diameter) |
Zadné | Single disc 220mm(Outer diameter) | |
Uhol riadenia | 35° / 35° | |
Hmotnosť | Ninja ZX-4R / Ninja ZX-4RR: 188kg Ninja ZX-4R SE: 189kg |
|
Objem palivovej nádrže | 15L |