Domov MOTO 10 krokov ako správne pripraviť motocykel na novú sezónu

10 krokov ako správne pripraviť motocykel na novú sezónu

Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Večne omieľaná a predsa každý rok aktuálna téma. Ako správne odzimovať a pripraviť našich dvojkolesových miláčikov na ďalšiu sezónu, ktorá sa nám nezadržateľne blíži. Pripravili sme preto pre vás pár tipov, na čo rozhodne nezabudnúť pred prvou jazdou.

Hurá! Máme to tu znova, po nie až tak dlhej prestávke sa nám pomaly blíži nová sezóna a čo nevidno opäť vyrazíme na cesty. Preto je dôležité opäť si zopakovať desatoro vecí, na ktoré určite netreba nezabudnúť.

1. Kontrola motora

Je nevyhnutné skontrolovať motor. Nemusíme ho rozoberať, stačí pred umytím skontrolovať všetky spoje, či náhodou cez zimu niektoré tesnenie alebo gufero nepovolilo a nemáme niekde netesnosť či únik oleja. Pokiaľ sme nemenili olej pri zazimovaní, tak teraz je ten správny čas na jeho výmenu.

2. Chladiaci okruh

Väčšina dnešných motocyklov je chladená vodným okruhom. Aj ten je dôležité skontrolovať na prípadné úniky. Ak vieme, že chladiacu kvapalinu sme menili už dávno, môžeme ju rovno vymeniť. Pokiaľ máme ešte karburátory, tak ich treba skontrolovať. Keď sme pri zazimovaní urobili všetko poctivo a karburátory vypustili, nemal by pri prvom štarte nastať žiaden problém.

3. Tlmiče

Podvozok je ďalšou dôležitou časťou, na ktorú nesmieme zabudnúť. Treba vizuálne skontrolovať prípadné úniky a netesnosti. Tu sa väčšinou počas zimy nemá čo stať, ale istota je istota. Pokiaľ náhodou zistíme, že nám netesní, tak tí zručnejší si ich dokážu zrepasovať a pretesniť. Pokiaľ však medzi nich nepatríte, návšteva servisu vás neminie. Predsa len je to, čo nás drží na ceste.

Foto: startstop.sk, Matej Jankovič
4. Reťaz

Skontrolujme stav reťaze. Najprv ju dôkladne umyjeme a následne nanovo namažeme. Počas zimy sa nám väčšina oleja na nej odparila. Taktiež ju nezabudneme nastaviť, prípadne skontrolovať nerovnomerné vytiahnutie.

5. Olej

Je dôležité skontrolovať stav oleja. Ak sme ho menili na jeseň pred zazimovaním, môžeme pokračovať ďalej. Ak nie, je práve teraz čas na jeho výmenu. Je dobré meniť olej každý rok, aj keď sme s motorkou najazdili len málo kilometrov.

6. Batéria

Batéria je ďalšou veľmi dôležitou súčasťou na zozname. Ak sme si ju po sezóne vybrali a počas zimy sme sa o ňu postarali, len ju skontrolujeme a nasadíme späť do motorky. Ak zostala v motocykli počas celej zimy, skontrolujeme ju tiež a pokojne ju môžeme dobiť, nech má dostatok sily na začiatok novej sezóny.

7. Pneumatiky

Gumy, ach tie gumy. Skontrolujeme ich na praskliny a nafúkame ich na správny tlak. Nezabúdajme aj na bočnice gúm.

Foto: startstop.sk, Matej Jankovič
8. Brzdy

Jedna z posledných veľmi dôležitých vecí je brzdový systém. Prejdeme ho celý a dôkladne skontrolujeme prípadné úniky a opotrebovanie brzdových kotúčov a platničiek, ktoré v prípade potreby vymeníme. Skontrolujeme si stav brzdovej kvapaliny. Tá by sa mala meniť minimálne každé dva-tri roky pri bežnej prevádzke motocykla.

9. Premazanie pohyblivých častí

Premazanie všetkých pohyblivých častí zabezpečí, že všetko bude fungovať, ako má, a hlavne, nech všetko sa hýbe hladko, bez zbytočného zadrhávania či v najhoršom prípade zaseknutia. Kto maže, ten jede.

10. Kontrola nádrže

Kontrola nádrže je posledná položka na našom zozname. Hlavne pri kovových nádržiach skontrolujeme prípadnú povrchovú koróziu a kondenz v nádrži. Kondenz je dobré z nádrže vysať von, nech nám v motore nenarobí zbytočne problémy.

Teraz po dôkladnej kontrole si svojho tátoša pekne pred sezónou umyjeme a príprava pred ďalšou sezónou je za nami. Môžeme vyraziť na cesty a do novej sezóny. Tu už len stačí zaželať veľa šťastných kilometrov bez nehôd a zbytočných závad. Kolesami nadol, priatelia.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST BMW i5 M60 – ohýba časopriestor
Nasledujúci článokZrušia polovicu modelového portfólia, ostanú im len SUV