Domov MOTO TEST Honda Forza 350 pohodlný a praktický spoločník na víkendové výlety!

TEST Honda Forza 350 pohodlný a praktický spoločník na víkendové výlety!

Dnes sa pozrieme na ďalšieho člena z rodiny skútrov od spoločnosti Honda. Dnes sa pozrieme na zuby modelu Honda Forza 350. Ako sme už spomínali, Honda nám na túto sezónu inovovala celú svoju rodinu skútrov Forza. 

 

V predchádzajúcom teste sme si rozobrali Forzu 750 a dnes sa pozrieme na spomínanú 350-tku. Aj napriek tomu, že Forza 350-tka je menšia stále spadá do kategórie maxiskútrov určených ako do mesta tak aj mimo neho. Model Forza 350 poháňa 330 centimetrov kubických veľký jednovalcový motor s výkonom 29,2 koní ktorý vás utiahne aj s nákupom z obchodu domov. Pri jazde so spolujazdcom však už je cítiť že by to chcelo toho výkonu trošku viacej.

Výkon

Nádrž má objem 11,7 litrov, čo s mojou priemernou spotrebou hýbajúcou sa nad hranicou štyroch litrov dáva príjemný dojazd. Motoru sekunduje CVT prevodovka, ktorá je spriahnutá s automatickou odstredivou spojkou. Spojka zaberá skoro okamžite a medzi pridaním plynu a rozhýbaním sa skútra je veľmi krátky čas.

Brzdy sú pre Forzičku dostačujúce so síce trochu tupou reakciou. Páčky bŕzd treba stláčať s trochu väčšou silou ale aj napriek tomu sú pekne dávkovateľné a pri krízovom brzdení vás rozhodne nenechajú na pospas ale záberu a zastavia vás aj na mokrej ceste. Dosť skoro vám do toho začne zasahovať ABS, ktoré je trochu citlivejšie.

Kolesá

Čo sa týka kolies tak vpredu sa nachádza 256 milimetrový kotúč s dvojpiestikovým strmeňom a vzadu je to 240 milimetrový kotúč. Vpredu máte 15 palcové a vzadu 14 palcové koleso čo vám aj na väčších nerovnostiach dodá trochu komfortu a aj ovládateľnosti v meste. Pruženie je trochu tvrdšie hlavne vzadu kde vás to pri väčších nerovnostiach dokáže pekne nakopnúť.

Forza ako je u Hondy už zvykom, je vybavená bezkľúčovým systémom štartovania, ktorý ma štyri polohy. Z vypnutej polohy po otočení doprava zamkneme celý skúter, doľava najprv prídete na polohu, kde si môžete otvoriť nádrž alebo sedačku dvoma tlačidlami hneď vedľa otočného voliča. Posledná poloha je zapnutie zapaľovania a v podstate prebudenie celého skútra do života.

Čo mne trochu prekážalo bolo, že kvôli odstredivej spojke nie je možné Forzu naštartovať na bočnom stojane len na hlavnom. Keď si už dáte tú námahu a dáte si ho na hlavný stojan na ktorý mimochodom ide veľmi ľahučko a hladko, naštartujete si ju a uvedomíte si, že ešte potrebujete niečo spod sedačky tak ho musíte zase vypnúť prepnúť na možnosť, kde si viete otvoriť sedačku a potom zase naštartovať. Skútristi sú na to zvyknutí a počítajú s tým, mne však vadilo, že si ju neviem otvoriť bez vypnutia motora.

Sedačka je základ

Keď už je reč o sedačke tak si tam viete nádherne schovať aj dve integrálne prilby a kopec ďalších drobností. Mne sa tam s prehľadom zmestila aj taška s foťákom. Sedačka je taký zlatý stred medzi pohodlím a praktickosťou. Na môj vkus je trošku tvrdšia a pri dlhšej jazde sa na nej už začnete trošku vrtieť a hľadať si tú správnu polohu. Výška sedla je príjemných 780 milimetrov ale kvôli šírke sedla je pocitovo vyššia a tí z nás, ktorí majú kratšie nohy môžu mať problém dosiahnuť pohodlne na zem.

Pokiaľ by vám nestačilo dostatok úložného priestoru pod sedačkou tak si Forzu viete dovybaviť aj inteligentným kufrom. V dvoch veľkostiach a to menším s veľkosťou 35 litrov alebo o desať litrov väčším 45 litrovým. Na kufri ktorý si viete zladiť farebne so skútrom máte pre spolujazdca aj opierku nech má trošku pohodlia aj on. Ďalší odkladací priestor nájdete aj na ľavej strane pod riadidlami, ktorý je uzamykateľný a tak sa o veci v ňom báť nemusíte.

Vychytávky, ktoré potešia!

Príjemná vychytávka na Forze je prepracované predné plexi, ktoré má na nastavovanie servomotor a taktiež sa oproti predchádzajúcej verzii zväčšilo. Prístrojový panel sa ale nezmenil a zostal totožný s predchádzajúcou verziou. Naľavo sa nachádza ručičkový rýchlomer a napravo zase otáčkomer. Rozdelené sú jednoduchým  LCD displejom, ktorý je prehľadný a dobre čitateľný aj na priamom slnku.

Už bežná záležitosť je Full LED osvetlenie. Smerové svetlá, sú vpredu umiestnené do krytov spätných zrkadiel. Tie sú zase umiestnené na prednej kapotáži kde je do nich veľmi dobrý výhľad. Čo sa týka dizajnu, ten má Honda v tomto prípade veľmi dobre zvládnutý a spredu si ju vďaka svetlám určite nepomýlite s ničím iným.

Celkovo Forza 350 pôsobí športovejším dojmom ale aj napriek tomu je pohodlná a praktická a aj na dlhšie víkendové výlety, ktoré s vami veľmi rada absolvuje.
Kolesami nadol priatelia.

MOTOR : 330 ccm
HMOTNOSŤ : 184 kg
VÝŠKA SEDLÁ : 780 mm
ZÁKLADNÁ CENA : od 5 790 €

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.4 / 5. Počet hodnotení 7

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!