Nočné videnie (ďalej Night Vision) síce nie je vo svete automobilového priemyslu žiadna novinka, no VW sa k nemu dopracoval až teraz.

Keďže sa jedná o technologickú novinku z dielne VW, je jasné, že Night Vision sa nebude nachádzať vo všetkých modeloch. Práve preto je tento systém prvý raz osadený do súčasnej vlajkovej lode, známom a obľúbenom SUV, Volkswagen Touareg tretej generácie. Ako sme už písali, nový Touareg je momentálne najinovatívnejší model z dielne wolfsburgskej automobilky.

Áno, predstavitelia automobilky sú na svoj počin určite hrdí, veď Night Vision nemá každé vozidlo. Je však zaujímavé, že sa do tak známej značky akou je VW, dostala táto technológia až teraz.

Night Vision už zažilo svoju premiéru na prelome tisícročí, keď sa v roku 2000 prvý raz predstavila v americkom aute Cadillac Deville. Onedlho nasledovali aj európske značky ako Mercedes-Benz (2005 – trieda S), BMW (2005 – BMW radu 7), Audi (2010 – A8). Systém zažil svoju premiéru aj v značkách ako Honda (2004 – Legend) či Toyota (2002 – Toyota Landcruiser).

Jeden z možných dôvodov prečo prišiel Volkswagen s Night Vision až teraz môže byť aj fakt, že po predstavení tretej generácie VW Touareg prehlásil, že týmto modelom sa chce oficiálne dostať do automobilovej smotánky, kde už dlhé roky hrajú prím hlavne nemecké prémiové automobilky. Aká je však celá pravda, môžeme len hádať.

A čo ponúka Night Vision od Volkswagenu? Ten pomocou infračervenej kamery sleduje predmety pred vozidlom (reaguje aj na človeka, aj na zviera) a pomocou nových LED-svetlometov IQ. Light z bezpečnej vzdialenosti prekážku osvetlia. Predmet pritom môže byť vo vzdialenosti od 10 – 130 metrov. Ak sa predmet nacháza priamo pred vodičom, systém naň vodiča upozorní aj vizuálne (na displeji červenou farbou) a následne automaticky osvetlí. Vodič tak presne vie, kde sa daný predmet nachádza. Ak sa prekážka na ceste vyskytuje mimo dráhy vozidla, systém vodiča upozorní vizuálne na displeji (žltou farbou).

Night Vision môžete aj vypnúť. Ak však idete rýchlosťou viac ako 50 km/h, systém sa automaticky zapne. Ak idete pomalšie, na prípadné nebezpečenstvo Vás upozorní iba kontrolka alebo zvuková výstraha. To však nie je všetko. Brzdový systém sa totiž na prípadnú kolíziu pripraví tak, že sa natlakuje a tým by mal zaručiť čo najkratšiu brzdnú dráhu počas brzdenia.

My sme zatiaľ nový Volkswagen Touareg v redakcii nemali, a preto Vám nemôžeme zdeliť naše dojmy. Ak sa však k nám dostane, určite si pre Vás pripravíme aj test!

 

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST SEAT Arona 1.0 TSI, je nabitá technológiami!
Nasledujúci článokRolls-Royce Cullinan: privítajte najluxusnejšie SUV sveta!