Domov News Prvá jazda: vynovená Škoda Kamiq s 1,0 TSI a 1,5 TSI

Prvá jazda: vynovená Škoda Kamiq s 1,0 TSI a 1,5 TSI

Foto: Škoda

Modernizovať jeden zo svojich najúspešnejších modelov je mimoriadne náročná úloha. Hovorí sa, že čo nie je pokazené, to netreba opravovať. A tak aj facelift Škody Kamiq bol iba decentný a zameral sa najmä na odozvu zákazníkov.

Najväčšou novinkou sú svetlomety. Tie sú po novom už v základe plne LED-kové, ale už aj pri Kamiqu môžete dostať špičkové Matrix LED svetlá. Vo výbave Monte Carlo ich má dokonca Škoda Kamiq štandardne. Ich svetelný výkon narástol oproti predfaceliftu o 40 % a kvôli nim sa jemne upravili aj proporcie. Vrchný LED pás pre denné svietenie a smerovky (aj dynamické) je teraz užší, zatiaľ čo spodný hlavný svetlomet je väčší a objemnejší. Prepracovaný bol aj predný nárazník s výrazným oplastovaním na spodnej časti a upravených prieduchov po stranách. Do ponuky pribudli 4 nové dizajny diskov v rozmeroch 17 a 18″. Zadné svetlá ostali tvarovo rovnaké, ale ich grafika je jemne upravená. Pomocnú ruku pri nosení napríklad nákupu, podá takzvaný virtuálny pedál. Stačí nohou „kopnúť“ pod zadný nárazník a máte k dispozícii 400-litrový kufor.

Prvá jazda: Škoda Kamiq Facelift - 1,0 TSI + 1,5 TSI

Kozmetické zmeny v kabíne

Rozšírenie základnej výbavy a zároveň optimalizáciu nákladov pocítite vo vnútri. Do histórie odišli analógové budíky, pretože už základná výbava ponúkne 8″ mini digitálny prístrojový štít. K dispozícii je vo vyššej úrovni a rozmere 10″. Stredový displej je od základu dotykový 8″, opäť za príplatok 9″. Pri menšej obrazovke považujeme za výhodu prítomnosť otočného kolieska pre ovládanie hlasitosti. K dispozícii za príplatok je bezdrôtová konektivita, ale možno zamrzí, že po facelifte neprešla Škoda Kamiq na aktuálny softvér.

Škoda Kamiq
Foto: Škoda

Veľké plus ide inžinierom za nie len zachovanie panelu klimatizácie, ale dokonca pridanie ďalších tlačidiel, ktorými ovládate intenzitu fúkania. Mení sa aj spôsob konfigurácie, keďže si tak ako pri všetkých nových modeloch Škody vyberáte dizajnové štýly, ktoré obsahujú vybrané farby a materiály. Materiály sú teraz ekologickejšie a nájdeme v nich aj konope.

Motorizácie

Pod kapotou si svoje miesto našla dvojica benzínových agregátov z generácie EVO 2, pričom obľúbený jednoliter je dostupný v dvoch výkonových variáciách. Základným motorom je trojvalec 1,0 TSI s výkonom 70 kW (95 k) s manuálnou päťstupňovou prevodovkou. Motor 1,0 TSI s výkonom 85 kW (116 k) je k dispozícii s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou alebo sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Práve od tejto motorizácie sa dá očakávať, že bude najobľúbenejšia.

Škoda Kamiq
Foto: Škoda

Rovnakú kombináciu prevodoviek ponúka aj vrcholný štvorvalec 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k). Ten je vybavený systémom automatického odpájania valcov ACT, ktorý automaticky vypína dva vnútorné valce, pokiaľ nie je ich výkon potrebný. Toto pásmo sa teraz rozšírilo vďaka úprave krivky zdvihu sacích a výfukových ventilov. S týmto motorom sme počas testovacích jázd dokázali jazdiť takmer naftové spotreby, keď kombináciu diaľnic, okresiek a malých dediniek (v ktorých bola rýchlosť obmedzená na 30 km/h) zvládol za 5,3 litra/100 km. Na okreskách sa Škoda Kamiq držala pod hranicou 5 litrov. Veľký podiel má na tom aj prevodovka DSG, ktorá vyraďuje prevod okamžite ako pustíte plynový pedál. Tým pádom maximalizujete kinetickú energiu.

Škoda Kamiq
Foto: Škoda

Výkonnejší litrový agregát sme testovali so 6-stupňovým manuálom, pri ktorom je cítiť, že jeho prevody boli skrátené. Zlepšila sa dynamika, aj keď na diaľnici sa mierne zvýšili otáčky motora. Zlepšené pružné zrýchlenie je zásluhou nového turbodúchadla s variabilnou geometriou klapiek. Pri výbere motora je nutné sa zamyslieť hlavne nad profilom vašich ciest. Ak jazdíte prevažne v meste, 1,0 TSI by mal byť postačujúci. Ale nás počas testovania veľmi príjemne potešil motor 1,5 TSI, pretože skutočne môže konkurovať aj naftovým agregátom.

Ceny a výbavy

Výhoda 7-stupňovej DSG prevodovky sa okrem pohodlia prejavila aj v spotrebe. Veľmi ochotne totiž po pustení plynového pedálu vyraďuje rýchlosť a tak môžete využívať kinetickú energiu na maximum. Extra prevod znamená, že na diaľnici pri 130-tke točí 2450 otáčok. A ak sa niekto bojí, že ho vypínanie dvoch valcov bude vyrušovať, jeho obava je zbytočná, lebo s automatom sa to realne nedá poznať.

Poďme ešte k cenám a hlavne k výbavám, ktoré sa výrazne zmenili. V zásade platí, že oproti minulosti je v každej výbave o polovicu viac. V základnej výbave Essence štartuje Kamiq od 19 420 €. Oranžový fešák vo výbave Selection, ktorá je na polceste medzi starou Ambition a Style, s testovanou motorizáciou, je od 22 390 €. A nakoniec vrcholné Monte Carlo s jedna-päťkou štartuje od 29 560 €. Za zmienku určite stojí limitovaná First Edition, pri ktorej za menej ako štyri stovky dostanete k rozšírenej základnej výbave Essence ešte ďalší extra balík výbavy v hodnote viac ako 3000 €.

Prvá jazda: Škoda Kamiq Facelift - 1,0 TSI + 1,5 TSI

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokMotor V12 a 900 koní. Pagani Huayra R Evo je ultimátny superšport

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here