Domov News TEST Škoda Kodiaq 2.0 TSI 4×4 – rozlúčka vo veľkom štýle

TEST Škoda Kodiaq 2.0 TSI 4×4 – rozlúčka vo veľkom štýle

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

Posledná rozlúčka s aktuálnou generáciou Škody Kodiaq. Aj tak by sa dal nazvať náš test jedného z najpopulárnejších SUV v našich končinách.

Škoda Kodiaq prišla na trh v roku 2016 a takmer okamžite sa stala predajným trhákom. Záujem o prakticky prvé SUV značky bol značný a za skoro 8 rokov sa predalo viac ako 841-tisíc kusov. To o úspechu Kodiaqu hovorí viac než dosť. V októbri 2023 nám však Škoda predstavila druhú generáciu populárneho SUV. Ešte predtým, ako sa však dostaneme k jej testu, sme dostali do rúk súčasný Kodiaq 2.0 TSI 4×4 vo výbave Style. Daný test sme preto poňali ako poslednú rozlúčku s prvou generáciou Kodiaqu a ako pripomenutie toho, v čom nás toto auto nadchlo.

Škoda Kodiaq
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

Prvé, čo na Kodiaqu zaujme, je jeho dizajn. Ten totiž facelift udržal v moderných vodách a české SUV tak vôbec nevyzerá, že je na trhu už takmer 8 sezón. Nami testovaná verzia bola v netradičnom oranžovom lakovaní, vďaka ktorému vozidlo rozhodne vystupovalo z davu a dodávalo istý pocit jedinečnosti. Jednotlivé prvky dizajnu tak mali priestor vyniknúť a nesplývali do jednej veľkej masy ako pri čiernom laku. Aj keď, treba uznať, že oranžová „Tangerine“ rozhodne nie je pre každého.

Škoda Kodiaq
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
Famózne LED Matrix svetlá

Keď sme pri tom exteriéri, tak treba vyzdvihnúť aj full-LED Matrix svetlomety. Tie fungujú naozaj ako z učebnice a rozhodne sa do nich oplatí investovať. Svietivosť do diaľky je špičková a rovnako aj ich práca v prípade protiidúcich vozidiel. Elegantným doplnkom je zase dynamický ukazovateľ smeru, ktorý ako vodič síce nevidíte, no okolie ním určite potešíte.

Škoda Kodiaq
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

Interiér ponúka všetko, čo od vozidla, ako je Kodiaq, potrebujete. Logické usporiadanie komponentov, fyzické tlačidlá na ovládanie dôležitých funkcií vrátane klimatizácie, Simply Clever riešenia a skutočne bohatý priestor pre všetkých pasažierov. V jednoduchosti je krása a Kodiaq je toho skvelým príkladom. A vôbec tým nemyslíme, že by jeho kabína bola zastaralá. Disponuje totiž digitálnym prístrojovým štítom, ktorý ponúka slušnú personalizáciu, či centrálnou dotykovou obrazovkou, prostredníctvom ktorej môžete komfortne pripojiť k vozidlu aj svoj smartfón.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
Funkčný no elegantný interiér

Na dvojramenný volant si síce stále neviem zvyknúť, ale v okamihu naň zabúdam pri pohľade na krásny strop s obrovskou panoramatickou strechou a alcantarovým poťahom. Detail, ktorý nami testovanej verzie dodával istý pocit luxusu. Okrem toho však ponúka aj bohatý batožinový priestor s objemom 835 litrov, ktorý sa dá rozšíriť až na 2 065 litrov. Má to však jednu nevýhodu a to, že zadný rad sedadiel nie je po sklopení v jednej rovine s kufrom, a tak vám vznikne pomerne nekomfortný schodík, ktorý môže byť v istých situáciách problematický.

Škoda Kodiaq
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

Škoda Kodiaq je, pochopiteľne, preplnená aj asistenčnými systémami. Tie fungujú naozaj skvelo a bezproblémovo, no pri jednej funkcii by som sa pozastavil, a tou je adaptívny tempomat. Svoju prácu síce robí dobre, ale vzdialenosť od pred vami idúceho vozidla je aj pri najnižšom nastavení skrátka príliš veľká. V istých momentoch je to doslova až otravné, keď vozidlo necháva medzeru pomaly na dĺžku piatich áut a zozadu už na vás tlačia vodiči, ktorí si myslia, že len idete pomaly. Týmto neduhom však disponujú všetky vozidlá VW Group.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

Pod kapotou nami testovanej verzie sa nachádzal 2,0-litrový benzínový 4-valec TSI naladený na 140 kW (190 k) s maximálnym krútiacim momentom 320 Nm. Ten sa prenáša na všetky štyri kolesá, a to prostredníctvom 7-stupňovej prevodovky DSG. Hodnoty, ktoré Kodiaqu bohato stačia. Nie je lenivý a v prípade potreby dokáže poskytnúť dostatok hnacej sily. Skvelo pracuje aj pohon 4×4 a problémy nemal ani na zasnežených tatranských cestách.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
Vyššia spotreba

Práve jeho prítomnosť však veľmi nepriaznivo pôsobí na spotrebu paliva. Pri jazde s ľahkou nohou pri kombinácii mesto-okresky sa dokážete dostať na zhruba 7,5 l/100 km. Ak však do rovnice zakomponujete diaľnicu, pod 8 litrov sa prakticky nedostanete. Pri trochu ťažšej nohe na plyne budete bez problémov atakovať hranicu 9 l/100 km. Treba si ale uvedomiť, že ide o výkonné SUV s pohonom 4×4 a takáto spotreba je pri podobných vozidlách bežná.

Škoda Kodiaq panoramatická strecha
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
Finálny verdikt

Odhliadnuc od vysokej spotreby a drobnosti s tempomatom je však Škoda Kodiaq Style 2.0 TSI 4×4 fantastické auto. Priestranný interiér s batožinovým priestorom, logické a funkčné riešenia a perfektne pracujúce LED Matrix svetlomety. K tomu si pripočítajte veľmi slušný podvozok, ktorý je nielen komfortný, ale v zákrutách vás bez problémov podrží, a to aj v tých rýchlych. Výborné odhlučnenie motora, ako aj komfortné sedačky vám spríjemnia aj dlhšie trasy a v konečnom dôsledku tak máte skvelé rodinné auto. Pre niektorých však môže byť problémom aj cena. Nami testovaný kúsok totiž stál 54 647 eur, čo taktiež nie je najnižšia suma.

TECHNICKÉ ÚDAJE

Škoda Kodiaq 2.0 TSI 4×4 Style

Počet valcov

4

Zdvihový objem

1 984 cm3

Max. výkon

140 kW / 190 k

Max. krútiaci moment

320 Nm

Palivo

benzín

Pohon

AWD

Prevodovka

7-stupňový automat DSG

ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY

Dĺžka

4 697 mm

Šírka (bez spätných zrkadiel)

1 882 mm

Výška

1 688 mm

Rázvor náprav

2 790 mm

Pohotovostná hmotnosť

1 838 kg

Zrýchlenie 0-100 km/h

7,6 s

SPOTREBA (počas testu)

Mesto-okresky

7,5 l/100 km

Mesto-okresky-diaľnica

8,0 l/100 km

Počas celého testu

8,1 l/100 km

Objem palivovej nádrže

58 l

CENA

Cena testovanej verzie

54 647 €

Cena základného modelu 43 850 €

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 10

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNízka spotreba, pôsobivá dynamika. MG3 vystraší nielen Clio
Nasledujúci článokTvrdý trest u susedov: Zhabanie auta za vysokú rýchlosť

1 COMMENT

  1. Adaptivny tempomat s rozpoznavanim znaciek vas spomali na autostrade na 60, lebo tam kedysi opravovali cestu. Zrychli na 50 na 70, lebo tam kedysi bola, pred 2 rokmi. To je prispevok k ekologii ala skoda.
    Vedenie v pruhu vas bud hodi do lava na ciaru do protismeru alebo doprava na krajnicu. Vraj to je asistent, nie nahrada vodica.

Comments are closed.