Domov News Hybrid od McLarenu vyráža dych, je pozoruhodne ľahký

Hybrid od McLarenu vyráža dych, je pozoruhodne ľahký

Foto: McLaren

McLaren odhaľuje nový model Artura Spider, svoj vôbec prvý kabriolet s vysokovýkonným hybridným pohonom. Nový Spider je predstavený s významnými vylepšeniami výkonu a zapojenia vodiča, ktoré v kombinácii so zmyslovými radosťami z jazdy s otvorenou strechou dodávajú modelu Artura pozoruhodne nový rozmer.

McLaren Artura Spider bol navrhnutý a vyvinutý tak, aby spĺňal ambiciózne ciele vo všetkých oblastiach, s osobitným dôrazom na zapojenie vodiča, výkon, agilitu, kultivovanosť, efektivitu a kvalitu. Vyklápacia pevná strecha pracuje elektricky v priebehu 11 sekúnd. Neúnavné zameranie McLarenu na jeho filozofiu superľahkej konštrukcie je kľúčom k dosiahnutiu výhod, ktoré umožňujú dosiahnuť výnimočné dynamické vlastnosti a výkon. Artura Spider má hmotnosť len 1 457 kg, čo je o 62 kg viac ako kupé Artura. Dôležitejšie ale je, že v kombinácii s výkonom 700 koní poskytuje pomer výkonu a hmotnosti 480 k na tonu pri najľahšej suchej hmotnosti. McLaren tak optimalizoval každý aspekt vysokovýkonného superšportu, vrátane maximálneho využitia jeho motora umiestneného v strede a usporiadania podvozka s pohonom zadných kolies.

McLaren Artura Spider
Foto: McLaren
Agregát z vesmíru

Okrem základného monokoku z uhlíkových vlákien zahŕňa platforma MCLA hliníkovú zadnú konštrukciu, v ktorej je umiestnená hybridná pohonná jednotka. Inovatívna ethernetová elektrická architektúra je tiež súčasťou platformy, pričom znižuje kabeláž o 25 %. Elektrická architektúra bola optimalizovaná v procese vývoja nového modelu Spider s cieľom zvýšiť dátovú kapacitu a prenosové rýchlosti. Vysokovýkonná hybridná pohonná jednotka McLarenu bola prekalibrovaná s ďalšími 20 k zo spaľovacieho motora V6 na modeli MY25 Artura, čím sa zvýšil celkový výkon na 700 k. Dodatočný výkon je sústredený od 4 000 ot./min. až po obmedzovač pri 8 500 ot./min., čím poskytuje výrazné „crescendo“ vo výkone. Maximálna hodnota krútiaceho momentu zostáva na hodnote 720 Nm. 3,0-litrový hliníkový benzínový motor M630 je extrémne kompaktný a ľahký – váži o 160 kg menej ako McLaren V8 a je výrazne kratší.

McLaren Artura Spider
Foto: McLaren
Elektrifikácia pomáha

E-motor je poháňaný batériou pozostávajúcou z piatich lítium-iónových modulov, ktoré ponúkajú využiteľnú energetickú kapacitu 7,4 kWh a dojazd 33 km. Batéria je chladená kvapalinou pomocou chladiacich koľajníc a zostava – vrátane jednotky distribúcie energie, ktorá prenáša energiu batérie zo zadnej časti vozidla na príslušenstvo vpredu – je namontovaná na konštrukčnej podlahe z uhlíkových vlákien. Táto zostava sa potom priskrutkuje na zadnú základňu monokoku, čím sa optimalizuje tuhosť, rozloženie hmotnosti a ochrana proti nárazu. Celkovo kompaktný hybridný komponent modelu Artura – vrátane 88 kg batérie a 15,4 kg elektromotora – zvyšuje celkovú hmotnosť len o 130 kg, čo je úspech, ktorý pomáha novému modelu Spider dosiahnuť najlepšie hodnoty hmotnosti vo svojej triede.

McLaren Artura Spider
Foto: McLaren
Na okruh aj na cesty

Okamžitý prenos krútiaceho momentu, ktorý poskytuje elektromotor a motor V6, poskytujú modelu Artura Spider ostrú odozvu na plyn a zrýchlenie na celej škále prevodových stupňov. Oficiálne údaje Artura Spider 0-100km/h za 3 sekundy, 0-200km/h za 8,4 sekundy a 0-300km/h za 21,6 sekundy zdôrazňujú úroveň dostupného výkonu superšportov až po maximálnu rýchlosť obmedzenú na 330 km / h. Systém Launch Control pre optimalizovaný výkon na trati je štandardom, rovnako ako nová funkcia „Spinning Wheel Pull-Away“. Aktivuje sa vypnutím elektronickej kontroly stability stlačením tlačidla ESC a umožňuje dramatické pretáčanie kolies pri akcelerácii z pokoja s veľkým zaťažením škrtiacej klapky.

Foto: McLaren
Jazdné režimy

Artura má štyri jazdné režimy pohonnej jednotky: Comfort, Sport a Track, plus čisto elektrický režim E-mode bez emisií. Komfortný režim kombinuje elektrický a hybridný pohon s vypnutým spaľovacím motorom pri nízkych rýchlostiach a znovu aktivovaným, keď si to vyžaduje rýchlosť alebo zrýchlenie. Režimy Sport a Track využívajú elektromotor čoraz agresívnejším spôsobom pre odozvu a zrýchlenie v nízkych otáčkach a zahŕňajú ostrejšie stratégie radenia. Režim Track poskytuje najvyššiu rýchlosť nabíjania vysokonapäťovej batérie.

McLaren Artura Spider
Foto: McLaren
Čistý kokpit a prémiová cena

Kabína nového modelu Artura Spider – zdobená  luxusnými materiálmi podľa preferencií vodiča – si zachováva účelný dizajn kupé zameraný na vodiča. „Čistý“ volant je bez tlačidiel a ovládacích prvkov, okrem tvarovaných radiacich páčok, ktoré sa pohybujú spolu s volantom. Na displeji, ktorý sa pohybuje spolu so stĺpikom, sa nachádzajú aj ovládacie prvky na výber režimov ovládania a hnacieho ústrojenstva, ktoré umožňujú zmeny – vrátane jednoduchého prepínania medzi elektrickým a hybridným pohonom. McLaren Artura Spider má cenu na domácom britskom trhu od 221 500 libier za štandardnú špecifikáciu. K dispozícii sú tri ďalšie špecifikácie interiéru, každá je k dispozícii za ďalších 5 050 libier.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS McLaren
Predchádzajúci článokNeuveriteľný kiks moderátora. Utopil drahý offroad?
Nasledujúci článokMusk opäť perlil: Tesla z 0 na 100 km/h za menej ako sekundu

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here