Po štvrťstoročí sa Bronco vracia v životnej forme. Auto, ktoré nepozná hranice, si môžete zakúpiť aj na Slovensku, a to dokonca úplne bez elektrifikácie. Jeho najbližším konkurentom je Jeep Wrangler. Dokáže ho prekonať?
Ford v Európe bojuje o pozornosť, na starý kontinent posiela to najzaujímavejšie, čo má v ponuke. Nový Mustang, Bronco či Explorer sú autá, ktoré prebúdzajú emócie a stelesňujú túto americkú značku. V segmente poctivých off-roadov dlho kraľoval Wrangler, na ktorý nedá mnoho nadšencov dopustiť. A opomenúť nesmieme ani Defender, s ktorým má Ford Bronco jedno spoločné.
Správny krok
Výroba predchádzajúcej generácie Bronca skončila v deväťdesiatych rokoch. Druhá generácia prichádza ako svieža novinka s množstvom odkazov na svojho predchodcu. Zároveň sleduje aktuálne trendy a stelesňuje off-road súčasnosti, presne ako nový Defender.
Dizajn je nesmierne podarený, na karosérii nájdeme množstvo funkčných prvkov pripravených pre náročné zaobchádzanie. Vpredu sa nachádzajú kovové oká, v rohoch kapoty sú o niečo menšie úchopy, ktoré udržia zhruba 75 kilogramov. Na bokoch, v mieste prahov dverí, nájdeme oceľové lyžiny, ktoré by mali udržať celú váhu vozidla tak, aby sa dokázalo v prípade potreby skĺznuť po skalách.
Podobne ako Wrangler, aj Ford Bronco je v podstate terénnou buginou. Väčšinu panelov karosérie dokáže demontovať. Systém, ktorý kotví strechu, je prakticky totožný ako pri Wrangleri. Rozdiel je najmä v uchopení a spracovaní dverných krídel. Ford prináša uhladenejšie riešenie, nehovoriac o bezrámových oknách. Tie pôsobia prekrásne, aj keď vzniká otázka, koľko vydrží tesnenie v náročných podmienkach. Za zmienku stojí rozumné riešenie ukotvenia spätných zrkadiel na samostatný panel prednej kapoty. Vďaka tomuto riešeniu o nich neprídete ani po demontáži dverí.
Netradične je riešené aj veko batožinového priestoru. Skladá sa z bočných otváracích dverí a výklopného okna nad nimi. Riešenie má svoje výhody, ale aj nevýhody, o ktorých bližšie rozprávame vo videu.