Domov News Porsche vypustí na trať vyše 1000-koňový Taycan bez zadných sedačiek

Porsche vypustí na trať vyše 1000-koňový Taycan bez zadných sedačiek

Foto: Porsche

Porsche rozširuje modelový rad svojho plne elektrického športového sedanu o Taycan Turbo GT a Taycan Turbo GT s balíkom Weissach. Ten je skonštruovaný pre použitie na okruhu, pretože nemá zadné sedadlá.

Podľa tlačovej informácie Porsche získal Taycan Turbo GT s balíkom Weissach dňa 23. februára 2024 titul najrýchlejšieho elektrického sériovo vyrábaného auta na Weathertech Raceway Laguna Seca v Kalifornii. Lars Kern na tejto trati zajazdil čas 1:27,87 min. Krátko predtým vytvorila predsériová verzia toho istého modelu nový rekord na NürburgringuDva rekordy v Laguna Seca a na Nordschleife ukazujú, aký veľký potenciál má Taycan na trati. Po spustení režimu Attack Mode je k dispozícii až 120 kW dodatočného výkonu na 10 sekúnd. Systém je optimalizovaný pre jazdu na trati a funguje podobne ako pretekárske autá 99X, ktoré Porsche používa v majstrovstvách sveta Formula E. Zvýšenie výkonu je indikované odpočítavaním na združenom prístroji a dynamicky usporiadané pomocou animovaných krúžkov na rýchlomere.

Foto: Porsche

V porovnaní s touto funkciou v iných modeloch Taycan ponúka Attack Mode o 50 kW vyšší výkon a je ovládaný a dostupný rôznymi spôsobmi: ako alternatíva k stlačeniu prepínača režimu, ktorý je namontovaný hneď vedľa tlmič volantu, Attack Mode je možné aktivovať a deaktivovať aj pomocou pravého pádla. To uľahčuje používanie funkcie na trati. „Posilnenie môžete spustiť aj v pretekárskych rukaviciach a bez toho, aby ste zložili ruku z volantu,“ vysvetľuje Kern. „S týmto jednoduchým, bezpečným a rýchlym spôsobom ovládania sú modely Taycan Turbo GT prispôsobené potrebám pretekárskych jazdcov.“ Pádlom naľavo možno nastaviť úroveň rekuperácie a prispôsobiť ju jazdnej situácii.

Foto: Porsche
Nová výkonová elektronika v hnacom ústrojenstve

Porsche nedávno modernizovalo modelový rad Taycan a zvýšilo celkový systémový výkon áut. Okrem iného vylepšená hnacia sústava s novým motorom zadnej nápravy umožňuje ešte dynamickejší výkon v porovnaní s predchádzajúcimi modelmi. Taycan Turbo GT a Taycan Turbo GT s balíkom Weissach sú nové športové vlajkové modely a posúvajú výkon Taycanu na ďalšiu úroveň. Obidve autá vybavené výkonnejším pulzným meničom majú 580 kW. S Launch Control dokonca majú krátkodobo výkon až 760 kW (1033 koní).

Taycan Turbo GT potrebuje len 2,3 sekundy na šprint z 0 na 100 km/h a 2,2 sekundy s balíkom Weissach. Vďaka tomu je model o jednu až dve desatiny sekundy rýchlejší ako Taycan Turbo S. Rozdiel v zrýchlení z pokoja na 200 km/h je ešte väčší: 6,6 alebo 6,4 sekundy pre Taycan Turbo GT bez/s paketom Weissach , čo je až o 1,3 sekundy rýchlejšie ako to dokáže Taycan Turbo S. Impulzný menič je kľúčovým komponentom na ovládanie elektromotora. 

V oboch modeloch Taycan Turbo GT sú na zadnej náprave použité pulzné meniče s maximálnym prúdom 900 ampérov. Tie poskytujú ešte väčší výkon a krútiaci moment ako 600-ampérový impulzný invertor v Taycane Turbo S. Pre lepšiu účinnosť sa ako polovodičový materiál v impulznom meniči používa karbid kremíka. To výrazne znižuje spínacie straty a umožňuje vyššie spínacie frekvencie. Prevodový pomer a robustnosť prevodovky boli tiež vylepšené, čo umožňuje vyššie hodnoty krútiaceho momentu. Maximálny krútiaci moment v oboch verziách je až 1 340 Nm. Dojazd modelov Taycan Turbo GT je podľa meraní WLTP 555 km.

Foto: Porsche
Karbónové prvky 

Inteligentnými opatreniami na odľahčenú konštrukciu Porsche znížilo hmotnosť Taycanu Turbo GT o 75 kg v porovnaní s Taycanom Turbo S. Prispieva k tomu množstvo karbónových dielov. Uhlíkové vlákna sa okrem iných komponentov používajú na ozdobné lišty B-stĺpikov, horné škrupiny vonkajších spätných zrkadiel a vložky bočných prahov. Hmotnosť šetria aj sedadlá vyrobené z CFRP a vynechanie funkcie elektrického zatvárania zadných dverí. Taycan Turbo GT je štandardne vybavený dynamickým balíkom. Ten zahŕňa odpruženie Porsche Active Ride či 21-palcové kované kolesá s dizajnom prispôsobeným na efektívne odvetrávanie bŕzd. Taycan Turbo GT sa štandardne dodáva aj s ľahkými keramickými brzdami. Brzdový systém bol optimalizovaný z hľadiska hmotnosti. Konštrukčné zmeny v komore brzdového kotúča a telese brzdového strmeňa odbúrali viac ako dva kilogramy. Brzdové strmene sú lakované výhradne vo farbe Victory Gold.

Foto: Porsche
Balík Weissach

Taycan Turbo GT s balíkom Weissach má iba dve sedadlá a dokáže sa rozbehnúť až na rýchlosť 305 km/h. Medzi aerodynamické vylepšenia patria prvky deflektorov na spodku karosérie a nový predný difúzor. V zadnej časti sa nachádza pevné zadné krídlo v karbónovej úprave s podperami pripevnenými ku karosérii. Celkový prítlak dosahuje až 220 kg. Logo balíka Weissach sa nachádza na oboch stranách zadného krídla. Odstránenie všetkého vybavenia, ktoré nie je potrebné na jazdu na trati, ukrojilo ďalších zhruba 70 kg v porovnaní s Taycanom Turbo GT bez tohto balíka.

Namiesto bežného systému zadných sedadiel je tu na mieru vyrobený kvalitný ľahký karbónový obklad s odkladacou schránkou za škrupinami sedadiel pre vodiča a spolujazdca. Nenachádzajú sa tu ani analógové hodiny z balíka Sport Chrono, ktoré sa bežne nachádzajú na prístrojovej doske, ako ani koberčeky na nohy a celé vozidlo má menej izolačného materiálu. Taycan Turbo GT s paketom Weissach má len dvierka nabíjacieho portu na strane spolujazdca, ktoré sa ovládajú manuálne. 

Foto: Porsche

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Porsche
Predchádzajúci článokToto SUV každý rok kupovali stovky Slovákov, zastavili jeho výrobu
Nasledujúci článokPreverili sme jediný “elektrický off-road” na Slovensku