Domov News Malinké EV za 29-tisíc nezaujalo, dostane spaľovací motor

Malinké EV za 29-tisíc nezaujalo, dostane spaľovací motor

Foto: Fiat

Retro dizajnový elektromobil za ambicióznu cenovku sa na trhu nepresadil. Výrobca teraz rozhodol o tom, že mu pod kapotu uloží aj benzínový motor, pretože kvôli slabému odbytu elektrickej verzie musel na niekoľko dní odstaviť výrobnú linku.

Taliani dúfali, že prechod motoristov zo spaľovacích automobilov na elektromobily pôjde hladko a podporiť ho chceli aj novou generáciou modelu 500e. Tá sa na trhu objavila v roku 2020. Z opatrnosti však v predaji zostal aj pôvodný model Fiat 500, ktorý sa predáva so spaľovacími motormi. Výsledky za posledné mesiace však ukazujú, že tento plán bol veľmi ambiciózny.

Fiat 500e
Foto: Fiat

Na pomery elektromobilov patrí Fiat 500e k najpredávanejším EV v Európe (v roku 2023 bol 4. najpredávanejším EV). Jeho predajné čísla sa však so spaľovacím modelom 500 nedajú porovnávať. Kým 500e si nájde ročne okolo 50-tisíc zákazníkov (od roku 2020 sa predalo viac než 185-tisíc kusov), 500 putuje ročne do viac než 150-tisíc domácností, resp. firiem. Fiat by tento model pokojne predával aj ďalšie roky, avšak nespĺňa už nové emisné normy.

S novými informáciami prišiel taliansky magazín Corriere dela Sera. Na tomto kroku na druhú stranu nie je nič prekvapivé, pretože platforma, na ktorej stojí Fiat 500e, je prispôsobená aj na inštaláciu spaľovacieho motora. Už pri premiére v roku 2020 Taliani povedali, že ak by sa odbyt 500e nevyvíjal podľa plánov, sú pripravený doň implementovať spaľovací motor.

Foto: Fiat
Presun výroby do Afriky

Fiat zároveň presunie výrobu 500 z Poľska do Alžírska a naďalej ním bude zásobovať trhy na Blízkom východe a v Afrike. Automobilka tým uvoľní výrobné kapacity pre malé elektromobily čínskej značky Leapmotor. Informuje o tom spravodajský portál Automotive News Europe na základe správy agentúry Reuters. Model T03 by sa tu mal začať vyrábať už koncom júna tohto roka. Stellantis sa k správe nevyjadril.

Fiat 500e
Foto: Fiat

Stellantis sa v októbri dohodol na kúpe 21-percentného podielu v spoločnosti Leapmotor za 1,5 miliardy eur. Ako súčasť dohody firmy oznámili vznik spoločného podniku, ktorý koncernu Stellantis poskytuje exkluzívne práva na výrobu, export a predaj produktov Leapmotor mimo Číny. Model T03 je konkurenciou napríklad pre Daciu Spring.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.4 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJCorriere dela Sera
Predchádzajúci článokUkrajinským taxíkom sa na Slovensku už nezveziete, zakázali ich
Nasledujúci článokKolobežkári sa utrhli z reťaze, polícia dvíha varovný prst