V roku 1999 sa bavorská značka navždy zmenila. Dovtedy to bola značka, ktorá vyrábala sedany, kombíky, kupé a kabriolety, ktorých devízou bola radosť z jazdy. No práve v roku 1999 debutovala prvá generácia takzvaného SAV – BMW X5. Odvtedy prešlo takmer dvadsať rokov a je tu jeho štvrtá generácia.

Do roku 1999 bavorská značka nedisponovala žiadnym SUV. Doba sa ale mení a v súčasnosti BMW vyrába až sedem SUV a čoskoro pravdepodobne pridá ôsme, s ironickým označením BMW X8. A to všetko kvôli úspechu prvého vojaka v poli – BMW X5.

X5 je pre značku dôležitým modelom. Je to najobľúbenejšie, najznámejšie a najdôležitejšie SUV značky. Takže čo je v štvrtej generácii s označením G05 nové?

Exteriér

Z pohľadu na exteriér ide zrejme o jednu z najväčších zmien v rámci všetkých generácií mníchovského SUV. Pre BMW typické “ľadvinky” sú znova o čosi väčšie. Predné svetlá sú oproti predošlej generácii štíhlejšie, zamračenejšie a za príplatok budú k dispozícii aj s laserovou technológiou.

Na zadných svetlách sa dizajnéri vyhrali o čosi viac. Zdá sa, že trend moderných SUV od BMW udáva model X2, s ktorým má štvrtá generácia X5 niekoľko spoločných rysov, ako napríklad zadné svetlá. Naopak, z bočného pohľadu je to jednoducho typická X5, ktorá ale oproti predchodcovi pôsobí robustnejšie. Dokazujú to aj rozmery. Nová generácia je dlhšia o 36 mm, rázvor narástol o 42 mm, šírka až o 66 mm a zvýšila sa aj výška, a to o 19 mm.

Musím sa priznať, že pri prvom pohľade najmä na prednú časť novej X5 som bol zhrozený, no pri druhom, treťom, desiatom pohľade mi to už neprišlo také tragické. 🙂

Interiér

Veľké zmeny sa dejú aj vo vnútri. Prístrojová doska a centrálny panel sú podobné ako v prípade budúceho BMW radu 8, Z4 a 3, podľa fotografií, ktoré sme dosiaľ videli. Do novej X5 sa dostane nový plne digitálny prístrojový panel nazývaný BMW Live Cockpit a nová obrazovka informačného systému iDrive s uhlopriečkou 12,3 palca, ktorá sa nachádza hneď vedľa neho. Rozmiestnenie displejov vedľa seba môže evokovať inšpiráciu v Mercedese.

Zvyšok interiérového dizajnu je podobný ako v modernizovaných X3 a X4. Jednou zaujímavou funkciou, ktorú nová X5 dostane do vienka, je ohrievanie/chladenie držiakov na poháre. K dispozícii bude aj náladové osvetlenie v celom interiéri.

 

Bezpečnosť

Nová X5 ponúkne pneumatické pruženie, či natáčanie všetkých štyroch kolies. BMW tvrdí, že vďaka týmto systémom bude X5 celkom schopným offroadom. 🙂 Vzduchový podvozok ponúkne po stlačení tlačidla dodatočných 40 mm svetlej výšky.

K dispozícii bude aj voliteľný balík Off Road (v X5 prvýkrát), ktorý bude disponovať ochranou podvozka, off-road režimami so štyrmi možnosťami (piesok, skaly, štrk, sneh) a v poslednom rade aj zmenenú grafiku displejov.

Samozrejmosťou budú aj bezpečnostné systémy, ako Traffic Jam Assist a Lane Keep Assist, ale získava tiež asistenta núdzového zastavenia, ktorý pomáha zastaviť vozidlo v prípade, že sa vodičovi náhle zhorší zdravotný stav.

 

Pohonné jednotky

Na začiatku budú k dispozícii 3 dieselové varianty: 30d, 40d a M50d. V podstate ide o 3 výkonové verzie trojlitrového šesťvalca, z ktorých posledný menovaný bude disponovať štyrmi turbodúchadlami. Z benzínových motorov bude k dispozícii trojlitrový šesťvalec s označením 40i alebo klasický 4,4-litrový osemvalec 50i. Všetky motory budú spárované s osemstupňovým automatom a pohonom všetkých kolies.

Zdroje: BMWblog | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokHyundai predstavuje modernizovaný Tucson. Má priniesť naftový mild-hybrid!
Nasledujúci článokDámy a páni, na scénu prichádza nový Peugeot 508 SW!